۰۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۱۷۸۶۱۲
حجت الاسلام احتشام:

اهتمام احمدی‌نژاد به حل مشکلات مناطق محروم کم‌سابقه بود

خبرگزاری رسا ـ عضو تشکل اساتید سطح عالی و خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر این که نقاط قوت این دولت در دوره های پیش کمتر به چشم می خورد، گفت: دولت های آینده نیز باید این نقاط قوت را مورد توجه قرار دهند.
حجت الاسلام احتشام حجت الاسلام والمسلمين علي احتشام

حجت الاسلام علی احتشام عضو تشکل اساتید سطح عالی و خارج حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در تشریح نقاط ضعف و قوت دولت های نهم و دهم، اظهار داشت: نقاط قوتی در این دولت وجود داشت که در دوره های پیشین کمتر به چشم می خورد؛ از این رو باید دولت های آینده نیز این نقاط قوت را مورد توجه قرار دهد.

وی خانواده دولت را متشکل از افرادی پاکدست و به دور از طمع دانست و گفت: مجموعه وزرا کسانی بودند که برای زندگی شخصی خود طمعی نداشتند و به دنبال کسب حیثیت شغلی و عنوان وزارت نبودند.

عضو تشکل اساتید سطح عالی و خارج حوزه علمیه قم پرکاری دولت را یکی از شاخصه های مهم دانست و ابراز داشت: شخص رییس جمهور و مجموعه دولت چنین خصوصیتی داشتند؛ در دولت های پیشین در این حد از فعالیت و اهتمام به کار کمتر مشاهده می شد.

حجت الاسلام احتشام موضع گیری های خارجی این دولت را مبتنی بر ارزشهایی دانست که امام(ره) بنیانگذار آنها بود و گفت: ایستادگی در برابر استکبار جهانی و صهیونیست بین الملل، دوری از مجادله های بیهوده، صراحت در بیان، اعلام مواضع انقلابی در مذاکرات دوطرفه و در مجامع بین المللی از جمله سازمان ملل از ویژگی های سیاست خارجه این دوران بود.

وی سفرهای استانی دولت را ابتکاری خوب برای توجه به همه مناطق کشور دانست و اظهار کرد: اهتمام دولت در حل مسائل استان های محروم کمتر توسعه یافته و استان های توسعه یافته یکسان دیده می شد.

عضو تشکل اساتید سطح عالی و خارج حوزه علمیه قم در تبیین فهرستی از خدمات و نقاط قوت دولت های نهم و دهم، گفت: مسأله مسکن، برنامه های تسهیل ازدواج و وام های اشتغال آفرین از طرح های بسیار خوبی بود که باعث شد خیل وسیعی از نیروهای در صف کار و ازدواج بتوانند از امکانات نظام برای حل مشکلات خود استفاده کنند.

حجت الاسلام احتشام افزود: البته مانند همه مجموعه های بشری، این دولت در کنار نقاط قوت ضعف هایی هم داشت، دولت های بعدی باید این مسائل را مورد توجه قرار دهند تا مبتلا نشوند.

وی با اشاره به ضعف های دولت فعلی در توصیه به دولت جدید گفت: استفاده از نیروهای متخصص فراگیر و خرد جمعی می تواند زمینه نشاط نیروهای متخصص و صاحب نظر را تصمیم سازی ها و تصمیم گیری ها فراهم آورد.

استاد حوزه علمیه قم استفاده از همه ظرفیت های قوای سه گانه را در ایجاد تعامل دوطرفه ضروری خواند و بیان داشت: رابطه دولت با مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه باید به نحوی باشد که از ظرفیت های قانون اساسی و نظام اسلامی بهره بری بیشتری شود.

حجت الاسلام احتشام ارتباط قوی با حوزه های علمیه، روحانیت، علما و مراجع را به دولتمردان توصیه کرد و گفت: همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند اگر حوزویان اظهار نظری می کنند از روی دلسوزی و در راستای تحقق اهداف نظام اسلامی و آرمان های امام(ره) و شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: نکته دیگری که باید در دولت های بعدی مورد توجه قرار گیرد ارتباط بیشتر و مداوم با گروهایی است که می توانند هرکجا به نحوی در اجرای سیاست های دولت اسلامی در بین مردم به عنوان رکن اول مردم سالاری دینی زمینه سازی و مقدمه آفرینی کنند.

عضو تشکل اساتید سطح عالی و خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر پرهیز از سیاست گذاری های خلق الساعه، گفت: تعویض های سریع مدیریت ها به ویژه درسطح هیأت دولت کار درستی نیست.

حجت الاسلام احتشام در کنار نشاط کاری  تجربه میدانی را یکی از شاخص های مهم در انتخاب مسؤولان دولتی دانست و ابراز داشت: افزون بر تخصص مورد نیاز باید در ساز و کارهای انتصاب این مسأله را نیز مد نظر قرار داد./928/ت302/ج

 

ارسال نظرات