۱۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۱۷۹۸۳۷

چند خبر کوتاه از سازمان تبلیغات اسلامی قم

خبرگزاری رسا ـ تلاش برای تقویت باورهای دینی مردم در بخش خلجستان قم، بازدید رئیس اداره تبلیغات اسلامی قنوات از برنامه‌های دو مسجد و برگزاری مراسم انس با قرآن در روستای باقرآباد قم برخی از اخبار سازمان تبلیغات اسلامی قم است.
سازمان تبليغات اسلامي
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام حسینی المدنی، رییس اداره تبلیغات اسلامی دستجرد در جلسه شورای اداری بخش خلجستان قم شرکت کرده و بر لزوم تلاش برای تقویت باورهای دینی مردم در این بخش تأکید کرد.
این جلسه که به منظور بحث و بررسی مسائل فرهنگی تشکیل شد، ابتدا بخشدار خلجسان انتصاب حجت‌الاسلام حسینی المدنی را تبریک و به وی خوش آمد گفت.
بخشدار خلجستان اظهار امیدواری کرد که با تجربیات 20 ساله‌ای که حجت‌الاسلام حسینی المدنی در امور فرهنگی و تبلیغی دارد بتواند در این بخش فعالیت‌های گسترده فرهنگی داشته باشد.
سپس حجت‌الاسلام حسینی المدنی، پیرامون امور فرهنگی و برنامه‌های اداره تبلیغات اسلامی مطالبی بیان کرد و گفت: امیدواریم با همکاری ادارات و نهادهای این بخش در جهت تقویت باورهای دینی مردم گام‌های مؤثری برداریم.
بازدید رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات از برنامه‌های دو مسجد
رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات به منظور نظارت بر برنامه‌های مبلغان ماه مبارک رمضان از مساجد صاحب الزمان(عج) قنوات و مسجد روستای مؤمن آباد بازدید کرد.
حجت‌الاسلام سید حسین سجادی‌تبار در این بازدید ضمن صحبت با حجت‌الاسلام سعادتمند و حجت‌الاسلام قلی‌پور ائمه جماعت مساجد صاحب الزمان(عج) قنوات و صاحب الزمان(عج) روستای مؤمن آباد در جریان فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی ویژه ماه مبارک رمضان قرار گرفت.
رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات همچنین در صحبت کوتاهی از مردم متدین و روزه دار خواست در روزهای پایانی این ماه رحمت و مغفرت از فرصت‌های باقیمانده استفاده بیشتری داشته باشند تا مشمول غفران و رحمت الهی قرار گیرند.
برگزاری کلاس‌های طرح اوقات فراغت در مرکز آموزشی خواهران قنوات
رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات از برگزاری کلاس‌های اوقات فراغت ویژه خواهران در این مرکز خبر داد.
حجت‌الاسلام سید حسین سجادی‌تبار، رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات اظهار داشت: این کلاس‌ها در رشته‌های مختلف قرآنی، فرهنگی و هنری با حضور مربیان و برنامه‌ریزی‌های دقیق در مرکز آموزشی خواهران که زیر نظر این اداره فرهنگی است در حال برگزاری است.
وی افزود: کلاس‌های آموزش روخوانی و روانخوانی حفظ و مفاهیم از جمله کلاس‌های قرآن این مرکز است.
رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات اظهار کرد: کلاس‌های خوشنویسی، نقاشی، طراحی و اردوهای برون شهری و درون شهری نیز از دیگر برنامه‌های این طرح است.
وی تصریح کرد: این طرح با هدف استفاده درست از فرصت‌ها و پرکردن اوقات فراغت فرزندان به نحو احسن و مطلوب اجرا می شود.
حجت‌الاسلام سید حسین سجادی‌تبار در پایان افزود: فرصت‌ها همانند باد هستند و اگر استفاده نشوند می‌گریزند و از دست می‌روند، بهره‌مندی از فرصت‌ها و استفاده بهینه از اوقات فراغت نیازمند برنامه‌ریزی و هدف گذاری است که این امر در این اداره فرهنگی در حال پیگیری و انجام است.
برگزاری مراسم انس با قرآن در روستای باقرآباد قم
مراسم انس با قرآن کریم به همت تبلیغات اسلامی استان قم در مسجد روستای باقرآباد برگزار شد.
حجت‌الاسلام عباس ابراهیمی، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی جعفریه دراین باره گفت: با هماهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم و اداره کل ورزش جوانان محفل انس با قران در مسجد رسول اکرم روستای باقرآباد در یک فضای معنوی برگزار شد.
وی افزود: در این مراسم که امام جمعه و روحانیان مستقر و اعزامی و سایر مسؤولان بخش جعفرآباد حضور داشتند برنامه‌های متنوع فرهنگی و قرآنی اجرا شد.
به گفته سرپرست اداره تبلیغات اسلامی جعفریه، برگزاری مسابقات متنوع و اهدای جوایز به برترین‌ها از دیگر برنامه‌های این مراسم بوده است.
برگزاری جلسه تفسیر موضوعی قرآن در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) قمرود
جلسه تفسیر قرآن ‌کریم به همت اداره تبلیغات اسلامی قنوات، هر روز پس از نماز ظهر و عصر با حضور نمازگزاران در روستای قمرود قم برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام سید حسین سجادی‌تبار، رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات اظهار داشت: به همت اداره تبلیغات اسلامی قنوات و دارالقرآن الکریم و با همکاری امور فرهنگی مسجد حضرت ابوالفضل(ع) روستای قمرود جلسه تفسیر موضوعی قرآن کریم از سوی حجت‌الاسلام طاهری برگزار می‌شود.
وی افزود: این جلسه به مناسبت ماه مبارک رمضان برگزار و تا پایان این ماه ادامه خواهد داشت.
وی هدف از برگزاری این جلسات را بسترسازی مناسب برای رشد و تعالی فرهنگ و معارف قرآنی ذکر کرد.
برگزاری کلاس‌های اوقات فراغت در روستای مومن‌آباد قم
به همت اداره تبلیغات اسلامی قنوات کلاس‌های طرح اوقات فراغت با همکاری روحانی مستقر روستای مؤمن‌آباد در حال برگزاری است.
حجت‌الاسلام سید حسین سجادی‌تبار، رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات اظهار داشت: با توجه به اجرای طرح اوقات فراغت حجت‌الاسلام قلی‌پور، روحانی مستقر روستای مؤمن آباد بخش مرکزی اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزشی کرده است.
وی افزود: این کلاس‌ها شامل کلاس‌های آموزش قرآن و احکام و همچنین کلاس‌های فرهنگی و هنری است.
حجت‌الاسلام سجادی‌تبار گفت: برگزاری نماز جماعت و همچنین کلاس‌های ورزشی و اردوهای نیم روزه از دیگر برنامه‌های این طرح است.
برگزاری جلسه ستاد ساماندهی شؤون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی قم
جلسه ستاد ساماندهی شؤون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان قم در رمضان 1434 هجری در اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد.
این جلسه با هدف بررسی و هم اندیشی نقاط قوت و ضعف مناسبت‌های ماه مبارک به ویژه برنامه‌های لیالی قدر با حضور نمایندگانی از دستگاه‌های عضو در سالن جلسات اداره کل برگزار شد.
در این جلسه حجت‌الاسلام محمود نجاریا ن‌زاده، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی با اشاره به اهمیت آسیب‌شناسی و به دنبال آن آسیب‌زدایی از مراسم‌های مذهبی گفت: سال گذشته از مراسم شب‌های قدر حرم مطهر و مسجدمقدس‌جمکران آسیب‌شناسی به عمل آمده بود که امیدواریم با همکاری دستگاه‌های مسؤول این آسیب‌ها برطرف شود.
در این جلسه نمایندگان دستگاه‌های عضو به تشریح برنامه‌ها و فعالیت‌های خود در رابطه با برگزاری هر چه باشکوه‌تر برنامه‌های ماه مبارک رمضان به ویژه لیالی مبارک قدر پرداختند.
جشن شکرانه بندگی در مجتمع فرهنگی تبلیغی نور قم
سرپرست مجتمع فرهنگی و تبلیغی نور قم گفت: جشن شکرانه بندگی در آستانه عید سعید فطر در این مجتمع فرهنگی و تبلیغی برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام عبدالعلی غلامی با اعلام این خبر اظهار داشت: در آستانه عید سعید فطر جشن شکرانه بندگی در سالن شهید آوینی مجتمع برگزار می‌شود.
وی گفت: این جشن‌ها در روزهای 28 و 29 ماه مبارک رمضان ساعت 21 و 45 دقیقه در سالن شهید آوینی مجتمع برگزار می‌شود.
سرپرست مجتمع فرهنگی و تبلیغی نور قم ابراز امیدواری کرد: با توجه به برنامه‌های مفید و مؤثری که در این همایش تدارک دیده شده، شهروندان نیروگاه حضور گسترده‌ای در آن داشته باشند./907/پ202/ی
ارسال نظرات