۲۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۱۸۰۲۳۵
عضو شورای استانی حوزه آذربایجان شرقی:

تحقق مطالبات رهبری و مردم نیازمند کابینه‌ای متعهد و متخصص است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب و ملت شریف ایران را در گرو تشکیل کابینه ای دلسوز، متخصص و متعهد دانست و گفت: نمایندگان در امر بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی نباید حب و بغض های شخصی و جناحی را دخیل قرار دهند.
حجت الاسلام حاجي زاده، امام جمعه اهر

حجت الاسلام جواد حاجی‌زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز  با بیان این‌که تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در اصلاح زیرساخت‌های اقتصادی و بهبود وضع معیشتی مردم رسالت دولت یازدهم را به مراتب حساس و مهم کرده است، اظهار داشت: تحقق مطالبات مردم و رهبری نیازمند کابینه‌ای دلسوز، متعهد و متخصص است.


وی با بیان این‌که تعامل و همگرایی دولت و مجلس پس از اعلام نتایج انتخابات 24 خرداد امری مبارک و فرصتی برای بهبود ساختارهای اقتصادی کشور است، خاطرنشان کرد: مجلس در زمینه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی و قانون‌گذاری و دولت در جهت تلاش شبانه‌روزی در عرصه اجرایی می تواند موجب رضایتمندی مردم را فراهم کنند.


حجت الاسلام حاجی‌زاده با اشاره به این‌که نمایندگان در امر بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی نباید حب و بغض های شخصی و جناحی را دخیل قرار دهند، تصریح کرد: البته این مسأله به معنای بی توجهی به اصول و مبانی کلی نظام نیست، بلکه باید در کنار توجه به ارزش‌های ولایی، مصالح نظام را در نظر گرفت.


امام جمعه اهر ادامه داد: لازمه تحقق دولت اعتدال این است که کابینه متشکل از تمامی دیدگاه‌ها و سلایق مورد تائید نظام باشد، ضمن این‌که دولت اعتدال نمی تواند بهانه‌ای برای ورود ساکتین فتنه 88 و افرادی که سابقه مطلوبی در گذشته نداشته‌اند، باشد، بلکه اعتدال در کنار اقتدار معنای حقیقی خود را خواهد یافت.


عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی با اشاره به آغاز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی رییس جمهور در مجلس گفت: شاخص‌های طرح شده از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی و همچنین شعارهای پیش از انتخابات رییس جمهور می تواند ملاک تعیین صلاحیت وزرای پیشنهادی از سوی نمایندگان قرار گیرد.


وی خاطرنشان کرد: آنچه مسلم است کار نمایندگان مجلس تنها در بررسی و تائید صلاحیت های وزرای پیشنهادی خلاصه نمی شود، بلکه وکلای ملت دو رسالت و وظیقه مهم قانون‌گذاری و نظارت بر عملکرد مسؤولان را نیز بر عهده دارند، متأسفانه در طول سالیان متمادی بحث نظارتی نمایندگان نسبت به قانون‌گذاری کمرنگ بوده است./935/ت302/ج

 

ارسال نظرات