۳۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۱۸۱۴۱۰

چند خبر کوتاه از سازمان تبلیغات اسلامی قم

خبرگزاری رسا ـ ثبت نام از داوطلبان انتخابات شورای هیئات مذهبی در بخش مرکزی قم، تقدیر نماینده قم از فعالیت‌های تبلیغات اسلامی و شروع ثبت نام کلاس‌های جامعه‌القرآن در قنوات برخی از اخبار سازمان تبلیغات اسلامی قم است.
سازمان تبليغات اسلامي
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، احمد کمالی، کارشناس اداره تبلیغات اسلامی قنوات گفت: ثبت نام داوطلبان چهارمین دوره شورای هیئات مذهبی در این شهر از یکشنبه 27 مرداد ماه 92 آغاز شد.
وی افزود: ثبت نام از داوطلبان چهارمین دوره شورای هیئات مذهبی از سوی اداره تبلیغات اسلامی تا سوم شهریور ادامه خواهد داشت.
کارشناس اداره تبلیغات اسلامی قنوات اظهار داشت: اطلاع رسانی برای ثبت نام مسؤولان هیئات مذهبی از طریق نماز جمعه، ارسال پیامک به هیئات مذهبی و روحانیان مستقر انجام شده است.
برگزاری بیش از 100 جلسه قرائت و مفاهیم قرآن کریم در قم
به همت دارالقرآن الکریم قم در طول سه ماهه دوم سال 92 بیش از 100 جلسه آموزش قرآئت و مفاهیم قرآن کریم در سطح استان قم برگزار شد.
حجت‌الاسلام سید جواد عظیمی، مسؤول دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم اظهار کرد: این تعداد جلسات در مساجد و مؤسسات و مراکز قرآنی استان قم برگزار شد.
وی افزود: در این جلسات که با حمایت و نظارت دارالقرآن الکریم برگزار شد بیش از دو هزار نفر شرکت کردند و در پایان از شرکت کنندگان آزمون به عمل آمده و به قبول شدگان در دوره گواهینامه اعطا شد.
مسؤول دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم تصریح کرد: همچنین به سه نفر برتر در هر کلاس هدایایی تقدیم شد.
وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت بالای استان در سال‌های قبل در این مدت بیش از 200 کلاس برگزار می‌شد که متأسفانه امسال با توجه نبود اعتبار تشکیل کلاس‌ها با سیر نزولی مواجه شد.
طرح اوقات فراغت تبلیغات اسلامی قم به پایان رسید
مراسم اختتامیه طرح اوقات فراغت اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم با حضور نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و تعدادی از مسؤولان استان و شرکت کنندگان در این طرح برگزار شد.
امسال در طرح اوقات فراغت اداره کل تبلیغات اسلامی قم 119 پایگاه تشکیل شده که از این تعداد 47 پایگاه هسته فرهنگی جوان و 72 پایگاه بوستان معرفت بوده است.
به گفته حجت‌الاسلام شیخ مراد حیدری، دبیر اجرایی این طرح، هسته‌های فرهنگی جوان شامل سنین 15 تا 25 سال و بوستان‌های معرفت شامل سنین 9 تا 14 سال را زیر پوشش قرار داده است.
حجت‌الاسلام حیدری با اشاره به شرکت دو هزار و 859 نفر در این طرح اظهار کرد: از این تعداد دو هزار و 241 نفر پسر و 918 نفر دختر بودند.
وی تشکیل پایگاه‌های اوقات فراغت در مساجد و هیئات مذهبی را یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این طرح ذکر کرد و افزود: بخش زیادی از فعالیت‌های این طرح در قالب گفتمان‌های دینی به صورت کارگاهی و نیمه کارگاهی تشکیل شده است.
وی بهره مندی از روحانیان مجرب و آموزش دیده را یکی دیگر از ویژگی‌های طرح اوقات فراغت امسال برشمرد و اظهار کرد: طرح اوقات فراغت اداره کل تبلیغات اسلامی در طول سال با برگزاری گفتمان‌های دینی ویژه جوانان استمرار خواهد داشت.
سخنرانی حجت‌الاسلام اسکندری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم و امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی از دیگر برنامه‌های این همایش بوده است.
در پایان این مراسم از تعدادی از مسؤولان پایگاه‌های فعال اوقات فراغت قدردانی شد.
تقدیر نماینده قم از فعالیت‌های تبلیغات اسلامی
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی از فعالیت‌های اداره کل تبلیغات اسلامی استان در اجرای طرح اوقات فراغت تقدیر کرد.
احمد امیرآبادی در اختتامیه طرح اوقات فراغت اداره کل تبلیغات اسلامی استان از کارهای عمرانی دولت‌های نهم و دهم تمجید و نسبت به کم‌لطفی به مسائل فرهنگی انتقاد کرد.
وی بر لزوم توجه به مسائل فرهنگی استان تأکید کرد و افزود: امسال در بودجه طرح‌های خوبی پیش‌بینی شده که امیدواریم با تدبیر و درایتی که دولت حجت‌الاسلام روحانی خواهد داشت به مسائل فرهنگی توجه شود.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما نمایندگان مجلس از این دولت حمایت می‌کنیم تا هم مشکلات اساسی کشور در بخش اقتصادی حل شود و هم تدابیری برای کاهش اثربخشی تحریم‌ها و نقش برآب شدن نقشه‌های شوم دشمنان اندیشیده شود.
وی با بیان این‌که بودجه امسال متورم است، به تلاش دولت برای ارسال اصلاحیه بودجه به مجلس اشاره کرد و گفت: با وجود این‌که در دولت‌های نهم و دهم در مسائل عمرانی کارهای بزرگی انجام گرفته، اما مقداری در سرفصل‌ها و موضوعات فرهنگی به ویژه اوقات فراغت جوانان و نوجوانان کم‌لطفی‌هایی شده است.
امیرآبادی اظهار کرد: با وجود این کم‌لطفی، از طریقی ارتباطی که با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برقرار شد، حدود یک میلیارد و 600 میلیون تومان اعتبار برای بیش از 120 مسجد اختصاص یافته است ولی اینها رقم زیادی برای ساماندهی امور فرهنگی قم نیست.
وی قم را مرکز و خاستگاه انقلاب و مورد توجه شیعیان جهان دانست و افزود: وجود مساجدی که از امکانات کافی برخوردار نیستند زیبنده این شهر نیست.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: من قول می‌دهم در دولت جدید این مسائل را پیگیری کنم که با کمک دولتمردان یک سری از نواقص برطرف شود.
وی پیرامون آسیب‌های طرح اوقات فراغت اظهار کرد: در اجرای طرح‌های اوقات فراغت شاهد عدم برنامه‌ریزی و نبود انسجام بین نهادهای مختلف اجراکننده این طرح‌ها هستیم، نهادهایی که این طرح را برگزار می‌کنند هم پوشانی فعالیتی ندارند و در برخی موارد در تعارض با هم کار می‌کنند.
امیرآبادی گفت: هیأت امنا و ائمه جماعات مساجد در چنین وضعیتی نمی‌دانند با این تعداد نهادهایی که می‌خواهند برنامه خود را در مسجد اجرا کنند چه کار کنند.
وی اظهار کرد: هم ما این موضوع را پیگیری می‌کنیم و هم مسؤولان اجرایی در اجرای برنامه‌ها باید به گونه‌ای برنامه ریزی کنند که یک نهاد متولی این کار شود و بقیه نهادها کمک کنند.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در پایان از اهتمام جدی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم به اجرای طرح اوقات فراغت قدردانی کرد.
لزوم ترویج مفاهیم دینی با رفتار مؤمنانه
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم بر لزوم ترویج مفاهیم دینی، اخلاقی و معنوی از طریق اعمال و رفتار مربیان تأکید کرد.
حجت‌الاسلام عباس اسکندری در مراسم اختتامیه طرح اوقات فراغت اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، با اشاره به اجرای طرح اوقات فراغت از سوی دستگاه‌های مختلف اظهار کرد: اگر فعالیت‌های دستگاه‌های مختلف مورد قضاوت و ارزیابی قرار گیرد، نمره هر دستگاه متفاوت است ولی این طرح با وجود نواقص زیادی که دارد، بودنش بهتر از نبودنش است.
وی آسیب‌شناسی طرح‌های اجرا شده را لازمه توفیق این طرح‌ها دانست و تأکید کرد: اگر نواقص این طرح مورد آسیب‌شناسی قرار گیرد و برطرف شود، هر سال به غنا و پیشرفت آن کمک می‌شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم سازمان تبلیغات را یکی از نهادهای پیشتاز در اجرای طرح اوقات فراغت دانست و افزود: از زمانی که این سازمان ایجاد شد، غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان به عنوان یکی از فعالیت‌های مهم در دستور کار قرار گرفت.
وی به تشریح جاذبه‌های این طرح پرداخت و گفت: طرح اوقات فراغت سازمان تبلیغات اسلامی بیشتر در مساجد و تشکل‌های مذهبی دنبال می‌شود و نوجوانان و جوانان با انگیزه دینی و مذهبی در این طرح شرکت می‌کنند، به همین دلیل توفیقات زیادی در این طرح دیده می‌شود.
وی به راه‌های تنوع بخشی طرح اوقات فراغت اشاره کرد و با تشریح تجربه جدیدی از کارآمدکردن این طرح در زمانی که معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور بود، خاطرنشان کرد: در سال 85 برگزاری طرح اوقات فراغت به صورت اردویی و با محوریت روحانیان در دستور کار قرار گرفت و خوشبختانه این طرح در برخی استان‌هایی که اجرا شد نشاط و شادابی معنوی خوبی در بین نوجوانان و جوانان ایجاد کرده است.
حجت‌الاسلام اسکندری با بیان این‌که بسیاری از خانواده‌ها و کارشناسان مسائل تربیتی از اجرای این طرح استقبال کرده‌اند تصریح کرد: در این طرح مربیان، مفاهیم دینی، اخلاقی و معنوی را با اعمال و رفتار خود به نوجوانان و جوانان منتقل می‌کنند.
وی گفت: این مدل برگرفته از فعالیت‌های تبلیغی ائمه اطهار است که در زمان خودشان اجازه موعظه به مردم را نداشتند و با اعمال و رفتار خود، مفاهیم دینی را منتقل می‌کردند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، دیدار با مراجع و بزرگان دینی و برقراری ارتباط با حوزه‌های علمیه و طلاب را از دیگر ابعاد این طرح ذکر کرد و گفت: امیدوارم دست‌اندرکاران طرح‌های اوقات فراغت از طرح انتقال مفاهیم دینی، اخلاقی و معنوی با اعمال و رفتار مؤمنانه استفاده کنند.
شروع ثبت نام کلاس‌های جامعه‌القرآن در قنوات
رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات از آغاز ثبت نام دوره‌های آموزشی جامعه القرآن قنوات در سال قرآنی 92- 93 خبر داد.
حجت‌الاسلام سید حسین سجادی‌تبار اظهار داشت: ثبت نام این دوره ها از اول شهریور ماه در محل اداره تبلیغات اسلامی آغاز می‌شود.
وی افزود: این دوره‌ها طبق سال گذشته شامل آموزش حفظ و روخوانی قرآن کریم ویژه نونهالان 5 و 6 ساله است.
به گفته رییس اداره تبلیغات اسلامی شهر قنوات، همچنین برای اولین بار دوره آموزش حفظ جزء 30 قرآن کریم ویژه دانش آموزان ابتدایی نیز از سوی جامعة القرآن برگزار می‌شود.
وی اظهار کرد: با توجه به کیفیت مطلوب آموزشی در سال گذشته که رضایت خانواده‌های منطقه را در پی داشته است، پیش بینی می‌شود در سال جدید استقبال از این دوره‌ها افزایش چشمگیری داشته باشد.
ثبت نام از کاندیداهای انتخابات شورای هیئات مذهبی در بخش جعفرآباد قم
حجت‌الاسلام عباس ابراهیمی، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی جعفریه از آغاز ثبت نام داوطلبان شرکت در چهارمین دوره انتخابات شورای هیئات مذهبی بخش جعفرآباد خبر داد.
وی گفت: اداره تبلیغات اسلامی جعفریه با ارسال دعوتنامه کتبی و پیامک مقدمات لازم جهت برگزاری هر چه بهتر این انتخابات را فراهم کرده و از واجدان شرایط جهت ثبت نام در این امر مهم دعوت کرده است.
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی جعفریه اظهار داشت: این انتخابات در تاریخ سوم آبان ماه سال جاری برگزار می‌شود./907/ت302/ی
ارسال نظرات