۰۲ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۱۸۱۵۰۵
آزمون جدید ارشاد/ 10؛

رسالت ارشاد پایداری در برابر ابتذال فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی با اشاره به تهدید فرهنگی غرب گفت: در برابر این هجمه ها ما باید بتوانیم چنان بنیان محکمی برای فرهنگ دینی خود طراحی کنیم که در برابر ابرفرهنگ ها مغلوب نشویم بلکه بتوانیم اثرگذار باشیم .
حجت الاسلام قهرماني، مدير حوزه علميه آذربايجان غربي

حجت الاسلام محمد جواد قهرمانی، مدیر استانی حوزه های علمیه آذربایجان غربی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه اظهار داشت: مسأله فرهنگ در جهان امروزی یک بحث مهم و جدی است و بسیاری از مسائل جهانی با استفاده از فرهنگ اداره می شود.

 

وی ادامه داد: امروز بسیاری از فرهنگ‌های کوچک مورد تعرض و هجوم فرهنگ های بزرگ قرار گرفته و ابر فرهنگ ها در واقع علیه خرده فرهنگ های ملت ها تهاجم بی رحمانه ای را آغاز کرده اند و درصدد ذوب کردن و از بین بردن  همه فرهنگ ها در درون فرهنگ غالب خود هستند.


به گفته این مسؤول در برابر این هجمه ها ما باید بتوانیم چنان شالوده و بنیان محکمی برای فرهنگ دینی خود طراحی کنیم که در برابر ابرفرهنگ ها مغلوب نشویم بلکه بتوانیم اثرگذار باشیم .


حجت الاسلام قهرمانی با تاکید بر این که نمی توان درهای کشور را همیشه بسته نگاه داشت، اضافه کرد: تا چه زمانی باید با فیلترینگ سایت ها را کنترل کنیم؟  یا تا کی می توانیم ماهواره را کنترل کنیم؟ صرف هزینه های میلیاردی برای صیانت از فرهنگ بومی و ملی در برابر فشارها و هجمه های فرهنگی تا چه زمانی می تواند پاسخ مطلوب در برداشته باشد؟ بر همین اساس باید فرهنگمان را چنان محکم و استوار پایه ریزی کنیم که دیگر نیازی به این کنترل ها و مرزبانی ها و صرف میلیاردها ریال هزینه برای کنترل شدید که برخی اوقات آثار مخربی در جامعه خواهد داشت، نداشته باشیم.


امام جمعه میاندوآب با انتقاد از این که گاهی وقت ها بعضی مسائل دیدگاه امنیتی پیدا می کنند، تصریح کرد: وزرات ارشاد باید یک برنامه مدون برای ساماندهی این کارها اراده دهد که بتواند کشور را چنان استوار از لحاظ دینی بسازد که هیچ نیازی به این نباشد که جوانان را در مراجعه به سایت های مختلف کنترل کنیم.

 

جوانان باید با چیستی و بنیان فکری غرب آشنا شوند


حجت الاسلام قهرمانی اضافه کرد: درست است که این احکام و دستورات دینی وجود دارد؛ اما جوانان را باید چنان بیمه کنیم که جوان ما خود با خواست فردی میل و رغبتی به این سایت ها نشان ندهد.


مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی بیان داشت: جوانان را باید به سمت و سویی ببریم که چنان روشن و بیدار و آگاه شوند که بدانند فرهنگ غرب جز ابتذال، نابودی و بدبختی دنیا و آخرت سودی برای فرد ندارد و لازمه این کار دادن آگاهی و اطلاعات کافی از ماهیت، چیستی و بنیان فکری فرهنگ غربی به جوانان است.


وی ادامه داد: محصولات و میوه های فرهنگ غرب جز تباهی، فساد و نابودی زندگی دنیا و آخرت چیز دیگری ندارد و ما باید این را به جوانان مان منتقل کنیم و وزارت فرهنگ و ارشاد در این باره برنامه مدون داشته باشد و برای اجرای آن از حوزه های علمیه کمک گیرد تا بتواند مولفه های فرهنگ دینی و معنوی را در کشور تثبیت کند.


بهره گیری از ظرفیت حوزه در ساماندهی فعالیت های فرهنگی

 

حجت الاسلام قهرمانی اظهار داشت: محور اصلی فعالیت های فرهنگی در مقابله با هجمه های غربی حوزه های علمیه است و حوزه های علمیه به خوبی می تواند در رسیدن به اهداف این چشم انداز به وزرات ارشاد کمک کند.


مدیرکل حوزه های علمیه آذربایجان غربی تصریح کرد: باید برای تربیت طلاب و عالمان ربانی، پاک دامن و موثر وزرات ارشاد یاریگر حوزه های علمیه باشد تا بتوانند به این رسالت مهمی که بر عهده گرفته است عمل کنند و جامعه را در برابر آسیب های فرهنگ غرب واکسینه کنند./936
 /ت 302/س

ارسال نظرات