۰۲ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۱۸۱۵۵۸
آزمون جدید ارشاد/15؛

وزیر ارشاد مقوله سینما و هنر را با محوریت دین مورد توجه قرار دهد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم شوشتر در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت مشارکت مردم در مسائل فرهنگی گفت: وزارت ارشاد باید برای جلب اعتماد اصحاب فرهنگ، هنر و دانش به این وزارتخانه تلاش کند.
حجت الاسلام سادات ابراهيمي ، نماينده مردم شوشتر در مجلس

حجت الاسلام سید محمد سادات ابراهیمی، نماینده مردم شوشتر در مجلس شورای اسلامی، در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به موضوع اعتدال در دولت یازدهم، اظهار داشت: اعتدال در هر وزارت خانهای متفاوت است و در وزارت ارشاد به سبب حساسیت کار فرهنگی در کشور باید اعتدال را در برنامه ریزی های کلان در نظر داشت و از دیدگاه های گوناگون استفاده و امکانات فرهنگی را در همه نقاط کشور ایجاد کرد تا تعادل فرهنگی در کشور ایجاد شود.

وی با تأکید بر استفاده از رسانه در امور فرهنگی و هنری، گفت: با استفاده از رسانه می توان فرهنگ غنی اسلامی را منتشر و از بستری که غرب برای توسعه فرهنگ خود ایجاد کرده جهت ضربه زدن به آنها استفاده کرد.

حجت الاسلام سادات ابراهیمی درباره ایجاد انگیزه در جوانان برای حرکت به سوی کارهای فاخر و ارزشمند تصریح کرد: ایجاد انگیزه در تولید فیلم و تقویت ظرفیت های موجود می تواند زمینه ساز رشد رسانه ای در کشور شود.

نماینده مردم شوشتر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتظارهای موجود از وزیر ارشاد درباره توجه به سینما و دفاع از آرمان های انقلاب در آن، افزود: ضرورت دارد که وزارت ارشاد به مقوله سینما و هنر با محوریت دینی و فرهنگی بیشتر بها داده و از این ظرفیت هنری به بهترین شکل استفاده کند.

وی درباره افزایش کانون های مساجد و ایجاد کتابخانه در آنها بیان داشت: با وجود تلاش های بسیاری که در زمینه ارتقا سطح فرهنگی جامعه و جذب جوانان به مساجد صورت گرفته اما کاستی هایی نیز  وجود دارد که امیدواریم وزارت ارشاد برای رفع این کاستی ها برنامه مشخصی را ارائه کند.

حجت الاسلام سادات ابراهیمی با اشاره به جایگاه، اهمیت کتاب و ضرورت ایجاد فرهنگ کتابخوانی در میان قشرها جامعه تأکید کرد: امیدوارم موضوع ایجاد کتابخانه در مساجد عمومیت پیدا کرده و به سایر روستاهای دور افتاده و کوچک نیز منتقل شود.

نماینده مردم شوشتر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: موضوع فرهنگ و هنر، موضوع گسترده ای است اما به نظر می رسد که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید در تلاش برای جلب اعتماد اصحاب فرهنگ، هنر و دانش باشد و با یاری گرفتن از مشارکت عمومی، انجمن های مردم نهاد به ویژه نخبگان حوزوی و دانشگاهی وظایف خود را به خوبی انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: محور قرار دادن دین و مسائل دینی در امور گوناگون از مهم ترین خواسته ها و انتظارهای جامعه دینی از وزارت ارشاد است./9462/ت302/ج

ارسال نظرات