۲۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۱۸۴۶۸۸
آیت الله مکارم شیرازی در دیدار سرپرست وزارت آموزش و پرورش:

آموزش و پرورش باید از هر جهت دینی باشد/ لزوم ارتباط تنگاتنگ با حوزه و روحانیت

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مکارم شیرازی بر لزوم ارتباط تنگاتنگ آموزش و پرورش با حوزه های علمیه و روحانیت تاکید کرد و گفت: با توجه به تاثیر و نقش این مقوله در سایر عرصه ها، ضروری است اهمیت ویژه ای به آموزش و پرورش داده شود.
ديدار سرپرست وزارت آموزش و پرورش با مراجع و علما در قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله مکارم شیرازی، از مراجع تقلید در دیدار سرپرست وزارت آموزش و پرورش و هیات همراه، با بیان این که جوامع را انسان ها می سازند نه سایر منابع، آموزش و پرورش را از مهم ترین دستگاه ها در نظام اسلامی دانسته و توصیه هایی به سرپرست و دست اندرکاران این وزارتخانه ارائه کردند.

 

وی با بیان این که اگر دانش آموزان در آموزش و پرورش به خوبی تربیت شوند در مقاطع بالاتر و دانشگاه افراد خوب و مفیدی برای جامعه خواهند بود، تصریح کردند: با توجه به تاثیر و نقش این مقوله در سایر عرصه ها، ضروری است اهمیت ویژه ای به آموزش و پرورش داده شود.


حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر این که در آموزش و پرورش کمیت و کیفیت هر دو مهم است، یادآورشدند: برای اصلاح آموزش و پرورش و دانشگاه ها نخست باید برنامه ها درست و اصولی باشد، در مرحله بعد اساتید خوب باشند و در مرحله سوم کتب درسی مفید وسازنده باشد در غیر این صورت نمی توان به نتیجه امیدوار بود.
 

این مرجع تقلید تاکید کرد: یکی از مسائل مهم که دیروز نیز رییس جمهور به آن اشاره کرد مساله عفاف و حجاب است که باید پایه آن در آموزش و پرورش تقویت شود.


وی افزود: وزیر سابق آموزش و پرورش مکرر پیش ما می آمد و تاکید می کرد که برنامه مفصلی برای مباحث قرآنی اندیشیده، که ضروری است چنین برنامه هایی تقویت شود چراکه آشنایی و انس با قرآن سبب اصلاح فرد و جامعه می شود و مهم ترین اساس سالم سازی جامعه است.


حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر این که فضای آموزش و پرورش باید از هر جهت خوب و دینی باشد، تصریح کردند: چرا نباید در همه مدارس نمازخانه وجود داشته باشد، این مساله باید در اولویت مسؤولان و دست اندرکاران آموزش و پرورش باشد و مخصوصا نمازخانه ها از هر نظر خوب و پرجاذبه باشد.


وی در پایان ابراز امیدواری کرد که تحول مثبت و سازنده ای در آموزش و پرورش در عرصه های مختلف ایجاد شود و بر لزوم ارتباط نزدیک این نهاد با حوزه های علمیه و روحانیت جهت بهره گیری از ظرفیت حوزیان در راستای پیشبرد اهداف تاکید کرد./924/پ202/ج

ارسال نظرات