۲۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۱
کد خبر: ۱۸۴۷۸۰

چند خبر کوتاه از اداره کل تبلیغات اسلامی قم

خبرگزاری رسا ـ گرامی‌داشت دهه کرامت در شهر کهک و مراسم عمامه‌گذاری طلاب حوزه علمیه امام رضا(ع) شهر جعفریه برخی از اخبار اداره کل تبلیغات اسلامی قم است.
سازمان تبليغات
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، مراسم گرامی‌داشت دهه کرامت از سوی هیأت امنای مسجد جامع کهک و اداره تبلیغات اسلامی این شهر در مسجد جامع شهر کهک برگزار شد.
در این مراسم یکی از فضلای حوزه درباره عظمت ولایت ائمه معصومین(ع) و زمینه‌سازی برای ظهور امام زمان(عج) و نحوه حکومت اسلامی  از سوی ولی فقیه سخنرانی کرد.
همچنین مراسم دیگری در تکیه حضرت ابالفضل(ع) و تکیه صاحب‌الزمان(عج) برگزار شده و مبلغان به تبیین جایگاه ولایت امام رضا(ع) پرداختند.
مراسم عمامه‌گذاری طلاب حوزه علمیه امام رضا(ع) شهر جعفریه
در سالروز ولادت امام رضا(ع)مراسم عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه امام رضا(ع) شهر جعفریه برگزار شد.
حجت‌الاسلام عباس ابراهیمی، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی جعفریه گفت: جشن ولادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) به همراه مراسم عمامه گذاری 25 نفر از طلاب حوزه علمیه امام رضا(ع) شهر جعفریه با حضور مسؤولان ادارات بخش جعفرآباد و طلاب و اساتید این حوزه علمیه برگزار شد.
وی اظهار داشت: در شرایط کنونی هیچ کس تردید ندارد که پیشرفت‌های علمی، فرهنگی و نظامی جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های فناوری علمی، هسته‌ای و نظامی، محصول هوشمندی مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه ای و آگاهی و درایت ایشان از اوضاع کشور است.
استاد حوزه علمیه قم تأکید کرد: یکی دیگر از نکاتی که روحانیان باید مورد توجه قرار دهند ارتباط با جوانان است که باید ارتباط بیشتری با نسل جوان و نوجوان زمان خود داشته باشند.
گرامی‌داشت دهه کرامت در مساجد شهری و روستایی بخش کهک قم
مراسم گرامی‌داشت دهه کرامت و میلاد پربرکت امام رضا(ع) در مساجد شهری و روستایی بخش کهک قم برگزار شد.
حجت‌الاسلام قنبری، رییس اداره تبلیغات اسلامی کهک در گفت‌وگویی به تشریح این برنامه‌ها پرداخت و اظهار کرد: مراسم گرامی‌داشت میلاد پربرکت امام رضا(ع) با سخنرانی روحانی مستقر روستای ونارچ در این روستا برگزار شد.
وی ادامه داد: همچنین مراسم دیگری در چهار محله روستای کرمجگان برگزار شد که سخنرانی مبلغان و مولودی‌خوانی از جمله برنامه‌های آن بوده است.
حجت‌الاسلام قنبری اظهار کرد: در روستای بیدهند نیز مراسم گرامی‌داشتی با سخنرانی حجت‌الاسلام محمدی برگزار شد.
رییس اداره تبلیغات اسلامی کهک، برگزاری مراسم جشن به همراه سخنرانی در مسجد 14 معصوم(ع) و مسجد امام زمان(عج) شهر کهک، برگزاری مراسم ویژه ولادت باسعادت امام رضا(ع) در مسجد جامع و مسجد 14 معصوم(ع) کهک و برگزاری مراسم جشن در روستاهای سیرو و ورجان را از دیگر برنامه‌های اداره تبلیغات اسلامی کهک ذکر کرد.
جشن میلاد امام رضا(ع) در بخش مرکزی قم
مراسم جشن سالروز ولادت امام رضا(ع) با همکاری اداره تبلیغات اسلامی قنوات برگزار شد.
حجت‌الاسلام سید حسین سجادی‌تبار، رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات اظهار داشت: مراسم جشن میلاد حضرت امام رضا(ع) با حضور قشرهای مختلف مردم مؤمن و ولایتمدار و همیشه در صحنه بخش مرکزی در مساجد شهر و روستاهای تابعه از سوی ائمه جماعات مساجد و روحانیان مستقر بعد از نماز مغرب و عشا برگزار شد.
وی افزود: در این مراسم پر فیض و معنوی ابتدا سخنرانان پیرامون مقام علمی امام هشتم(ع) به ایراد سخن پرداختند و در پایان مداحان در مدح آن امام همام مولودی‌خوانی کردند.
رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات در ادامه افزود: امام هشتم(ع)، همانند نیاکان وارسته‌اش، از مقام علمی والایی برخوردار بود، تا آن جا که وی را عالم آل محمد(ص) لقب داده اند.
تعهد به معرفی تشیع مهم‌ترین دغدغه در اعزام قاریان به حج باشد
مسؤول دارالقرآن الکریم قم با بیان این‌که حج فرصت مناسبی برای معرفی فرهنگ ناب تشیع است، گفت: قاریان اعزامی به حج باید برای معرفی مناسب شیعه تعهد داشته باشند و به صرف توانایی در قرائت اکتفا نکنیم.
حجت‌الاسلام سیدجواد عظیمی افزود: با توجه به هجمه‌ای که بر علیه تشیع وجود دارد و در بحث قرآن شایعاتی از سوی دشمنان تشیع مطرح می‌شود که قرآن شیعه با اهل سنت تفاوت دارد، اعزام قاریان به سفر حج تمتع بسیار مهم است.
وی ابراز کرد: از طرف دیگر با توجه به این‌که خیلی از زائرانی که به حج اعزام می‌شوند در طول سال در داخل ایران با مشغله خود کمتر توفیق دارند با قرآن و معارف آن آشنا شوند حضور قاریان توانمند ما در حج سبب می‌شود که مردم علاقه بیشتری به قرآن و تلاوت آن پیدا کنند و انس مردم با قرآن بیشتر شود.
عضو مجمع حافظان و قاریان قرآن استان قم حج را فرصتی برای احیای قرآن ذکر کرد و افزود: در انتخاب و گزینش قاریان برای حج تمتع مسأله مهم این است که نباید تنها به گرفتن امتحان شفاهی و کتبی بسنده شود و قاری که به عنوان نماینده جمهوری اسلامی به عربستان می‌رود علاوه بر قرائت باید مکتب تشیع را معرفی کند.
حجت‌الاسلام عظیمی ادامه داد: قاری اعزامی ما نباید به صرف این‌که قرآن را قرائت کند کفایت کند و هدف اعزام باید این باشد که مردم به قرآن توجه داشته و در برگشت از حج انس آنان با قرآن بیشتر شود.
وی یادآور شد: باید قاریانی به حج اعزام شوند که از اطلاعات قوی و از اخلاق، منش و روش قرآنی برخوردارند و روش و سیره آن‌ها تأثیرگذار است و نباید بگوییم از کدام شهر کدام قاری برود و بخواهند به هر استان سهمیه بدهند و در حقیقت باید قراء ممتاز را ارزیابی و انتخاب کنند.
مسؤول دارالقرآن الکریم قم افزود: برای تبلیغ قرآن در حج باید از بهترین‌ها استفاده شود که علاوه بر تخصص، تعهد لازم را داشته باشند تا به هدف اصلی اعزام دست پیدا کنیم./907/پ203/ی
ارسال نظرات