۰۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۱۸۵۱۴۸

افتتاح پایگاه بسیج طلاب خواهران فاطمیه کاشان

خبرگزاری رسا ـ در دومین روز از هفته دفاع مقدس، پایگاه بسیج طلاب فاطمیه شهرستان کاشان به عنوان سومین پایگاه بسیج طلاب خواهران در منطقه کاشان و آران و بیدگل افتتاح شد.
حجت الاسلام محمدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام احسان محمدی، مسؤول نمایندگی مقام معظم رهبری در سپاه کاشان، پیش از ظهر امروز، در آیین افتتاح دومین پایگاه بسیج طلاب خواهران شهرستان کاشان، با تبریک هفته دفاع مقدس، گفت: امروز جمهوری اسلامی به برکت خون شهدا و جانبازی ایثارگران و رزمندگان اسلام در 8 سال دفاع مقدس به عنوان کشوری مقتدر و تأثیرگذار در جهان مطرح است.

 

حجت الاسلام محمدی، با اشاره به این که جمهوری اسلامی آغاز کننده جنگ 8 ساله با عراق نبود، افزود: ما در جنگ 8 ساله که آغاز کننده آن رژیم صدام بود، در مدت 8 سال در دفاع مقدس از خاک و اسلام و ناموس خود در برابر دشمن دفاع کردیم و در این دفاع مقدس جانانه ایستادگی کردیم تا به پیروزی رسیدیم.

 

وی افزود: جمهوری اسلامی نه جنگ را شروع کرد و نه جنگ طلب است، اما براساس اسلام ناب محمدی و اسلام حقیقی و نبوی که در زمان حمله باید از خود دفاع کنیم، دفاع مقدسی را آغاز کردیم که این دفاع 8 سال به طول انجامید تا منتهی به پیروزی رزمندگان اسلام در برابر جبهه کفر شد.

 

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کاشان، گفت: جمهوری اسلامی در دفاع 8 ساله ثابت قدم ماند و با رهنمودهای پیامبر گونه امام راحل و به برکت ولی فقیه به پیروزی رسید و در جنگ 8 ساله بیش از 27 کشور جهان علاوه بر کمک های مادی و تسلیحاتی، نیروی انسانی به عراق اعزام کردند که در میان اسرای عراقی اسیران 27 کشور جهان گواه بر این است که ایران در برابر دنیا از خود دفاع می کرد.

 

حجت الاسلام محمدی با اشاره به تعریف سه مرحله ای جنگ از سوی علی(ع) در کتاب شریف نهج البلاغه گفت: دشمن بعد از جنگ سرد اگر نتواند به پیروزی برسد به دنبال شایعه پراکنی می رود تا از این راه به اهداف خود برسد، اما اگر در این راه نیز با شکست روبرو شود به دنبال جنگ نرم می رود تا از این راه جوانان را منحرف کند تا به اهداف شوم خود برسد.

 

وی افزود: دشمن امروز در جنگ نرم خود برای مقابله با اسلام و جمهوری اسلامی از شبکه های اسلامی جهانی و با عنوان شبکه های اسلامی و استفاده از روحانی به ظاهر شیعه و سید در حال ترویج اسلام آمریکایی است تا از این راه جوانان را گمراه نماید.

 

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کاشان، از عامل بازدارندگی مردمی به عنوان یکی مهم ترین ابزار جمهوری اسلامی در برابر دشمن نام برد و اظهار داشت: دشمن هر کجا قصد ضربه زدن به جمهوری اسلامی را داشته است، قدرت بازدارندگی مردم مانع از پیروزی دشمن شده است.

 

حجت الاسلام محمدی همچنین بر ضرورت پایگاه بسیج طلاب در شهرستان کاشان تأکید کرد و افزود: حوزه بسیج طلاب سنگر مقابله با جنگ نرم دشمن است.  

 

در ادامه حجت الاسلام پایواره، مسؤول حوزه بسیج طلاب کاشان نیز یاد آور شد: بعد از حوزه بسیج طلاب کوثر در شهرستان کاشان، این حوزه سومین حوزه بسیج طلاب خواهران در منطقه کاشان و آران و بیدگل است که امروز افتتاح و به بهره برداری رسید.

 

وی با اشاره به عضویت و فعالیت دو هزار نفر طلبه و روحانی در 13 پایگاه حوزه بسیج طلاب حوزه های علمیه منطقه کاشان، آران و بیدگل، قمصر، نیاسر و برزک گفت: از این تعداد حوزه بسیج طلاب در منطقه کاشان 9 حوزه بسیج طلاب برادران و 3  حوزه بسیج طلاب خواهران است.

 

مسؤل حوزه بسیج طلاب کاشان، از شهرستان کاشان به عنوان تنها شهرستانی که برخوردار از حوزه مقاومت بسیج طلاب و روحانیان است نام برد و یادآور شد: حوزه مقاومت بسیج طلاب و روحانیت فقط در مراکز استانها ایجاد می‌شود.

 

یاد آور می شود شهرستان کاشان و آران و بیدگل تاکنون 103 شهید طلبه و روحانی را تقدیم اسلام و انقلاب اسلامی کرده است./939/پ202/ب

ارسال نظرات