۱۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۸
کد خبر: ۱۸۶۳۵۱
آیت الله نمازی:

فیلم‌های پلیسی رسانه ملی به محل آموزش جرم تبدیل نشود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کاشان با انتقاد از پخش فیلم ها و سریال‌‌های پلیسی در رسانه ملی گفت: رسانه ملی با ساخت فیلم ها و سریال های پلیسی برای نشان دادن اقتدار نیروی انتظامی در جامعه ناخواسته در حال آموزش سرقت، قتل و جنایات شده است.
آيت الله عبدالنبي ‌نمازي نماينده ولي ‌فقيه و امام جمعه كاشان آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی ‌نمازی، نماینده ولی ‌فقیه و امام جمعه کاشان، عصر امروز در اولین روز از هفته نیروی انتظامی در دیدار با فرماندهان نیروی انتظامی شهرستان کاشان، با تبریک هفته نیروی انتظامی،  پلیس در نظام جمهوری اسلامی را متمایز از پلیس د رکشورهای دیگر دانست و اظهار داشت: افتخار نیروی انتظامی این است که با دو واسطه به فرماندهی کل قوا متصل می شود که این امر، هم مسؤولیت بزرگی است و هم افتخار بزرگی است.

 

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان در ادامه گفت: نیروی انتظامی قبل از این که به ساماندهی مفاسد اجتماعی برسد،  ابتدا باید از خودش مراقبت کند و خود را به امتیازات معنوی و اخلاقی مجهز کند.

 

آیت الله نمازی همچنین با تأکید بر این که رفتار و گفتار و برخورد پلیس باید در چارچوب نظام توحیدی باشد، افزود: مجموعه سازمان نیروی انتظامی که وظیفه مبارزه با عناصر مفسد و برخورد با باندهای تبهکار را دارد ابتدا باید خود سالم و صالح باشد.

 

امام جمعه کاشان با اشاره به این سخنان امام علی(ع) که شاخصه نیروهای مسلح باعث عزت دین و عامل و ضامن و مسؤول اجرای امنیت در کشور است، افزود:  هیچ امتی بدون نیروهای مسلح نمی تواند دارای قدرت و استقلال باشد.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه یاد آور شد: حافظ امینت از مرزها بر عهده ارتش جمهوری اسلامی و حافظ امنیت داخلی در نظام اسلامی بر عهده نیروی انتظامی است.

 

آیت الله نمازی تقویت قوای سخت افزاری و نرم افزاری نیروی انتظامی را در گرو حمایت دولت و مجلس دانست و بیان داشت: مسؤولان برای افزایش اقتدار نیروی انتظامی  باید تلاش کنند تا کمبودهای نیروی انسانی و امکانات و تجهیزات نیروی انتظامی را برطرف کنند.

 

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان در ادامه با اشاره به این که امنیت در جامعه یکی از درخواست های برحق مردم از نیروی انتظامی است، افزود: ایجاد امنیت در جامعه یکی از درخواست های مهم مردمی است که بر عهده نظام و حاکمیت است.

 

آیت الله نمازی همچنین با بیان این که میزان درصد امنیت اجتماعی باید مورد قبول مردم باشد، افزود: برای رسیدن به درصد بالایی از امینت در جامعه نیاز به بررسی و شناسایی معضلات اجتماعی محلی است.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری تعامل و همکاری مردم با نیروی انتظامی را یکی از مهم ترین مولفه های ایجاد امنیت د رجامعه اعلام کرد و گفت: نیروی انتظامی برای توسعه امنیت در جامعه حتما باید از نیروی مردمی در محلات استفاده کند.

 

وی از نیروی های بسیج پایگاه ها در مساجد محلی به عنوان بازوان توانمند نیروی انتظامی برای ایجاد امنیت در محلات نام برد و استفاده از نیروهای آموزش دیده محلی برای ایجاد امنیت در محلات را یکی از مهمترین و کم هزینه ترین راهکارهای تامین امنیت در محلات دانست.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه با انتقاد از پخش فیلم ها و سریال ‌های پلیسی در رسانه ملی گفت: رسانه ملی با ساخت فیلم ها و سریال های پلیسی برای نشان دادن اقتدار نیروی انتظامی در جامعه ناخواسته در حال آموزش سرقت و قتل و جنایات شده است.

 

آیت الله نمازی یادآور شد: تعامل نیروی انتظامی با رسانه ملی می تواند نکات مهم آموزشی و مسائل امنیتی در جامعه را به مردم آموزش داده و با ارائه سوژه های صحیح امنیتی و آموزشی اقتدار نیروی انتظامی را به نمایش بگذارد.

 

در ابتدای این نشست منوچهر صفائی فرمانده نیروی انتظامی شهرستان کاشان، نیز گزارشی از فعالیت های نیروی انتظامی درحوزه های مختلف طی یکسال گذشته را ارائه کرد./939/پ202/س 

 

ارسال نظرات