۱۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۱۸۶۵۸۹

چند خبر کوتاه از اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم

خبرگزاری رسا - گردهمایی پنج هزار نفری سادات در قم، تشریح برنامه‌های اداره تبلیغات اسلامی جعفریه در دهه ولایت و برگزاری کارگاه آموزش عکاسی ویژه مسؤولان روابط عمومی ادارات کل تبلیغات اسلامی برخی از اخبار اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم است.
سازمان تبليغات اسلامي
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، جلسه ستاد ساماندهی شؤون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی با حضور نمایندگان دستگاه‌های عضو در اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد.
در این جلسه ضمن بررسی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در دهه کرامت و هفته دفاع مقدس، نسبت به گرامیداشت سالروز شهادت امام جواد(ع)، دهه ولایت و هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی استان و آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران برای تجمیع برنامه‌ها در این ایام هماهنگی‌های لازم انجام شده است.
همچنین در این جلسه مقرر شد دستگاه‌های اجرایی در ایام ولادت و شهادت ائمه اطهار(ع) برای بزرگداشت این ایام نسبت به آذین‌بندی ادارات و برگزاری مراسم معرفت‌افزایی در این مجموعه‌ها اقدام کنند.
تبلیغات محیطی در مورد برگزاری دعای عرفه در شهر مقدس قم و شهرهای تابعه و دعوت از مردم برای حضور در این مراسم معنوی از دیگر مصوبات این جلسه بوده است.
همچنین با آموزش و پرورش درباره برگزاری جلسات گفتمان دینی از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی و با حضور تعدادی از نخبگان ویژه دفتر تبلیغات اسلامی هماهنگی شده و قرار است برای ارائه فرهنگ ناب ولایی برنامه‌هایی با حضور انجمن اولیا و مربیان و دانش‌آموزان با مشارکت آموزش و پرورش و دستگاه‌های ذی ربط اجرا شود.
برگزاری همایش سادات با حضور بیش از پنج هزار نفر در مسجد مقدس جمکران یکی دیگر از موضوعات بررسی شده در جلسه ستاد شؤون فرهنگی در مناسبت‌های دینی بود که این همایش عصر روز عید غدیر با هماهنگی ائمه جماعات و دست اندرکاران مساجد در مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود.
تشریح برنامه‌های اداره تبلیغات اسلامی جعفریه در دهه ولایت
رییس اداره تبلیغات اسلامی جعفریه به تشریح برنامه‌های اجرایی این اداره فرهنگی از عید قربان تا عید غدیر پرداخت.
حجت‌الاسلام عباس ابراهیمی، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی جعفریه گفت: اعیاد قربان و غدیر و دهه ولایت از جمله اعیاد بزرگ ما مسلمانان است که باید در این راستا با تمام توان در جهت شناساندن واقعی ولایت و امامت تلاش کنیم.
وی با تأکید بر لزوم ایجاد زمینه‌های مناسب برای شرکت آحاد مردم به ویژه جوانان در مساجد و محافل برگزارکننده دعای عرفه، افزود: برنامه‌ریزی مناسبی در این راستا انجام شده و در شهر جعفریه این مراسم در مسجد خاتم الانبیا(ص) برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام ابراهیمی تصریح کرد: دیدار با سادات، برگزاری محافل انس با قرآن، برپایی ایستگاه صلواتی، اهدای جوایز به دارندگان نام‌های علی و فاطمه، برنامه ختم صلوات و قرآن و مسابقات کتابخوانی و برگزاری مراسم جشن در تکایا و مساجد و سخنرانی از سوی ائمه جماعات شهر و روحانیان مستقر در روستاهای تابعه از مهم‌ترین برنامه‌های این ایام است.
بزرگداشت سالروز شهادت امام جواد(ع) در بخش مرکزی قم
با همکاری اداره تبلیغات اسلامی و شورای هیئات مذهبی مراسم عزاداری شهادت امام جواد(ع) در مساجد و تکایای شهری و روستایی بخش مرکزی قم برگزار شد.
حجت‌الاسلام سید حسین سجادی‌تبار، رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات اظهار داشت: به مناسبت شهادت نهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام جواد(ع) مراسم عزاداری در مساجد و تکایای بخش مرکزی قم با همکاری این اداره فرهنگی از سوی هیئات مذهبی این بخش برگزار شد.
وی افزود: از مهم‌ترین برنامه‌های این مراسم که پس از اقامه نماز مغرب و عشا برگزار شد سخنرانی بود که روحانیان درباره ویژگی‌های شخصیت امام جواد(ع) به ایراد سخن پرداختند و علاقه‌مندان به خاندان عصمت و طهارت در غم شهادت آن امام همام به سوگ نشسته و عشق و ارادات خود را ابراز داشتند.
رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات سیاهپوش کردن معابر و سر در مساجد را از دیگر آیین‌های گرامی داشت سالروز شهادت امام جواد(ع) در بخش مرکزی برشمرد.
وی در پایان افزود: امام نهم شیعیان حضرت جواد(ع) در سال 195 هجری در مدینه متولد شدند، نامشان محمد معروف به جواد و تقی است، آن بزرگوار در مدت 17 سال دوران امامت به نشر و تعلیم حقایق اسلام پرداختند، آثار فکری و روایاتی که از آن حضرت نقل شده و مسائلی را که آن امام پاسخ گفته و کلماتی که از آن حضرت بر جای مانده است، تا ابد زینت بخش صفحات تاریخ اسلام خواهد بود، دوران عمر آن امام بزرگوار 25 سال و دوره امامتش 17سال بوده است.
گرامیداشت سالروز شهادت حضرت امام محمدتقی(ع) در بخش جعفرآباد قم
حجت‌الاسلام عباس ابراهیمی، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی جعفریه گفت: با هماهنگی‌های انجام شده از سوی اداره تبلیغات اسلامی جعفریه با روحانیان مستقر در بخش جعفرآباد مراسم عزاداری سالروز شهادت حضرت امام محمدتقی(ع) در کلیه مساجد روستایی و شهری برگزار شد.
وی همچنین گفت: مداحی و سینه‌زنی در سوگ امام جواد(ع) و سخنرانی پیرامون ابعاد زندگانی آن امام همام از دیگر برنامه‌های این مراسم بوده است.
برگزاری مراسم شهادت حضرت جوادالائمه(ع) در امامزاده یحیی
مراسم شهادت حضرت جوادالائمه(ع) در امامزاده یحیی(ع) بخش جعفرآباد قم با حضور مردم و مسؤولان بخش برگزار شد.
حجت‌الاسلام عباس ابراهیمی سرپرست اداره تبلیغات اسلامی جعفریه با اعلام این خبر گفت: به مناسبت سالروز شهادت امام جواد(ع)، مراسم‌های مختلفی در سطح بخش جعفرآباد برگزار شده است که برای شرکت در این مراسم به روحانیون و هیئات مذهبی اطلاع رسانی شده است.
وی در ادامه گفت: با توجه به هماهنگی صورت گرفته با روحانیان مستقر در سطح بخش، در شب شهادت این امام بزرگوار مراسم عزاداری برگزار شد و فضائل امام جواد(ع) و اهمیت ولایت در این مراسم‌ها تبیین شد که از جمله آن‌ها مراسم باشکوهی بود که با حضور مسؤولان بخش در محل امامزاده یحیی(ع) برگزار شد.
در این مراسم حجت‌الاسلام امانی در بیان فضائل حضرت جوادالائمه(ع) سخنرانی کرد و ذاکران اهل بیت(ع) در مدح آن امام رئوف مدیحه سرایی کردند.
شکوفه‌های زندگی مهمان ستاد بزرگداشت هفته ملی کودک در قم
جشن «شکوفه‌های زندگی» همزمان با هفته ملی کودک با همکاری حوزه هنری استان قم برگزار می‌شود.
جشن شکوفه‌های زندگی با حضور 300 تن از کودکان مهدهای کودک بهزیستی و کودکان معلول و بی‌سرپرست تحت حمایت این ارگان روز یکشنبه 21 مهرماه همزمان با هفته ملی کودک برگزار خواهد شد.
این جشن با همکاری دستگاه‌های متولی حوزه کودک و نوجوان از جمله کانون پرورش فکری استان، بهزیستی قم و حوزه هنری استان قم در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود.
ادارات و ارگان‌های فرهنگی هنری استان در قالب ستاد بزرگداشت هفته ملی کودک، با تدارک برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری، ادبی و آموزشی ویژه کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها به استقبال هفته ملی کودک از 15 تا 21 مهرماه می‌روند.
تجمع بزرگ هیئات مذهبی در بخش جعفرآباد قم
حجت‌الاسلام عباس ابراهیمی، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی جعفریه گفت: به همت اداره تبلیغات اسلامی جعفریه و همکاری شورای هیئات مذهبی بخش جعفرآباد قم تجمع بزرگ هیئات مذهبی و دسته‌های عزاداری بخش جعفرآباد در روز شهادت حضرت امام محمد تقی(ع) برگزار شد.
وی تصریح کرد: در این تجمع 50 هیأت مذهبی بهه همراه دسته‌های عزاداری از مساجد و تکایای سطح بخش حضور داشتند و در این مراسم بر مظلومیت آل محمد(ص) اشک ماتم ریختند.
رییس اداره تبلیغات اسلامی جعفریه اظهار کرد: در این مراسم که مسؤولان بخش جعفرآباد هم حضور داشتند، برنامه‌های متنوعی که در نوع خود بی‌نظیر بود، با نظم خاصی برگزار شد.
برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام جواد(ع) در مرکز قرآنی خواهران قنوات
مراسم سوگواری شهادت امام جواد(ع) با همکاری اداره تبلیغات اسلامی قنوات و هیأت مذهبی آل یاسین در مرکز قرآنی خواهران قنوات برگزار شد.
حجت‌الاسلام سید حسین سجادی‌تبار، رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات اظهار داشت: همزمان با فرارسیدن ایام شهادت امام جواد(ع) اداره تبلیغات اسلامی با همکاری هیأت مذهبی آل یاسین مراسم عزاداری امام جواد(ع) را برگزار کردند.
وی افزود: این مراسم پرفیض و معنوی با حضور پرشور خواهران هیأتی و اهالی منطقه در مرکز قرآنی این شهر برگزار شد.
رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات اظهار کرد: در ابتدای این مراسم معنوی یکی از سخنرانان پیرامون شخصیت امام جواد(ع) به ایراد سخن پرداخت و در ادامه مرثیه سرایی از سوی مداح اهل‌بیت(ع) انجام شد.
قرائت قرآن و زیارت عاشورا از دیگر برنامه‌های این مراسم پرفیض و معنوی بود.
جشن سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) در دهستان قمرود قم
رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات از برگزاری مراسم جشن به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) در دهستان قمرود قم خبر داد.
حجت‌الاسلام سید حسین سجادی‌تبار، رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات اظهار داشت: به مناسبت فرارسیدن 15 مهر اول ذیحجه، سالروز پیوند زندگی ساده و پربار حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) مراسم جشن باشکوهی با همکاری این اداره فرهنگی و مرکز قرآنی خواهران دهستان قمرود برگزار شد.
وی با بیان این‌که این مراسم با حضور بیش از 50 نفر از خواهران در این مرکز برگزار شد، تصریح کرد: در ابتدای این مراسم معنوی سخنرانی از سوی یکی ازخواهران پیرامون ابعاد شخصیت این بزرگواران ایراد شد.
رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات در ادامه اظهار کرد: زندگی ساده و بی‌آلایش و پرمحتوای حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) می‌تواند الگوی مناسبی برای ازدواج و تربیت فرزندان و دیگر عوامل پیرامون زندگی ما باشد.
گفتنی است، این مراسم پرفیض و معنوی با مولودی خوانی به پایان رسید.
برگزاری گفتمان دینی با موضوع سبک زندگی امام جواد(ع) در قم
مدیر مجتمع فرهنگی تبلیغی نور قم گفت: همزمان با شهادت امام جواد(ع) گفتمان دینی با موضوع سبک زندگی امام جواد(ع) در مدارس منطقه نیروگاه قم برگزار شد.
حجت‌الاسلام عبدالعلی غلامی، مدیر مجتمع فرهنگی تبلیغی نور قم با اعلام این خبر اظهار داشت: پرداختن به بحث گفتمان‌های دینی و آموزش خانواده و پاسخ به شبهات و سؤالاتی که در حوزه مسایل اعتقادی به ویژه در بین نسل جوان مطرح است، ‏یکی از وظایف مجتمع فرهنگی تبلیغی نور است.
وی ادامه داد: بر این اساس طبق برنامه‌ریزی انجام شده با مدارس منطقه نیروگاه گفتمان دینی با موضوع سبک زندگی اسلامی، سبک زندگی امام جواد(ع) در مدارس منطقه نیروگاه قم برگزار شد.
حجت‌الاسلام غلامی افزود: در این گفتمان‌ها، روحانیان توانمند علاوه بر تشریح ابعاد زندگانی امام جواد(ع)، به شبهات و سؤالات دانش آموزان پاسخ دادند.
برگزاری کارگاه آموزش عکاسی ویژه مسؤولان روابط عمومی ادارات کل تبلیغات اسلامی
کارگاه آموزش عکاسی خبری ویژه مسؤولان روابط عمومی ادارات کل تبلیغات اسلامی استان‌های کشور در قم برگزار شد.
این کارگاه آموزشی از سری دوره‌های آموزشی دهمین گردهمایی مسؤولان روابط عمومی ادارات تبلیغات اسلامی استان‌های کشور است که 15 مهر 92 در مجتمع فرهنگی نور قم برگزار شد.
در این کارگاه آموزشی احسان بالایی، کارشناس سمعی و بصری روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی به تشریح روش‌های عکاسی خبری پرداخت.
آموزش عکس‌برداری از زوایای مختلف و نحوه کار با دوربین‌های حرفه‌ای عکاسی برخی از موضوعات مطرح‌شده در این کارگاه آموزشی بود.
دهمین گردهمایی آموزشی مسؤولان روابط عمومی ادارات کل تبلیغات اسلامی استان‌های کشور روز دوشنبه با سخنرانی حجت‌الاسلام اسکندری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم آغاز به کار کرد.
این دوره آموزشی به مدت سه روز به میزبانی روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم در حال برگزاری است./907/پ203/ن
ارسال نظرات