۱۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۹
کد خبر: ۱۸۶۶۷۲

آماده باش ارتش کره شمالی

خبرگزاری رسا ـ کره‌ شمالی تهدید کرد که انجام مانور نظامی سالانه کره جنوبی، ژاپن و آمریکا، فاجعه های وحشتناکی به همراه خواهد داشت.
روابط تيره کره شمالي و کره جنوبي

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، دویچه وله آلمان در خبری گفت: کره‌ شمالی تهدید کرد که انجام مانور نظامی سالانه کره جنوبی، ژاپن و آمریکا، فاجعه های وحشتناکی به همراه خواهد داشت.
مانور نظامی سالانه کره‌ جنوبی، ژاپن و آمریکا که برای روز سه‌شنبه (8 اکتبر) برنامه ریزی شده بود، در شرف آغاز است اما احتمالا به دلیل وضعیت نامناسب جوی و وقوع توفان و گردباد به تاخیر خواهد افتاد.
به گزارش این خبرگزاری؛ در میان تجهیزات جنگی این مانور، ناو هواپیمابر آمریکایی جورج واشنگتن (یو اس اس) نیز دیده می‌شود. مقامات سیاسی پیونگ‌یانگ، انجام این عملیات تمرینی را "تهدیدی مستقیم برای تمامیت ارضی" خود ارزیابی کرده و آمریکا را مسئول "بروز هرگونه خطر در این منطقه" می‌دانند.
بنا به گزارش خبرگزاری رسمی جمهوری خلق کره شمالی ( KCNA )، این مقامات گفتند: هر چه سربازان آمریکایی به شمال این کشور نزدیک ‌شوند، امکان بروز فاجعه های وحشتناک در منطقه‌ نیز افزایش می‌یابد.
قابل ذکر است آمریکا دارای 28 هزار نیروی نظامی در کره جنوبی است. این دو کشور از پایان جنگ کره در سال 1953، از متحدان نظامی یکدیگر محسوب می‌شوند./1421/1409/ح

ارسال نظرات