۰۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۱۸۸۰۶۰
امام جمعه نجف آباد:

هر کس قانون الهی را بشکند از چشم مردم خواهد افتاد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نجف آباد از دستاوردهای غدیر را ظهور انسان های والایی چون حضرت امام خمینی عنوان کرد و افزود: امام خمینی حرکت جهانی خود را منتشر کرد که اکنون نیز شیعه برای حفظ و بقاء در جهان باید فکر و راه امام را در همه زمینه بشناسد و به آن عمل کند.
امام جمعه نجف آباد

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا  در  اصفهان، حجت الاسلام مصطفی حسناتی، امام جمعه و نماینده ولی فقیه در نجف آباد، در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته، با اشاره به این که ولایت دومین نعمت الهی بر حضرت خاتم بود، گفت: غدیرخم یک آغاز است که بعد از پایان نبوت پیامبر(ص) امامت آغاز شد که تا آخرین لحظه ای که جهان باقی است امامت نیز وجود خواهد داشت.

 

وی در ادامه افزود: نبودن در مسیر امامت، خارج شدن از گردونه توحید است و کسانی که ولایت علی(ع) و فرزندانش را نپذیرند،  به عاقبتی هم چون سرنوشت شیطان گرفتار خواهند شد.

 

حجت الاسلام حسناتی پیرامون خطبه غدیر بیان داشت: این خطبه به مدت 1 ساعت به طول انجامید و فقط شامل دو کلمه در پذیرفتن ولایت حضرت علی نبود، بلکه مباحث توحید، نبوت، معاد و به خصوص جایگاه امامت و شخصیت حضرت علی(ع) و فرزندانش  از جمله مباحث عمده این خطبه بوده است.

 

امام جمعه نجف آباد از دستاوردهای غدیر را  ظهور انسان های والایی چون حضرت امام خمینی عنوان کرد و افزود: امام خمینی حرکت جهانی خود را منتشر کرد که اکنون نیز شیعه برای حفظ و بقاء در جهان باید فکر و راه امام را در همه زمینه بشناسد و به آن عمل کند.

 

وی در ادامه افزود: صلابت و بی باکی و هوشیاری در برابر دشمنان در این زمان و با توجه به اقدامات اخیر کشورهای غربی و به ویژه آمریکا نیازمند هوشیاری دقیقی است که زیر بار ذلت نرویم که ما فرزندان مکتبی هستیم که کربلا تابلو عزت آن است که یک بار دیگر دشمنان به خاطر مقاومت این مردم در برابر تحریم ها و تهدیدات، دچار ضرر شده و مجبور به کوتاه آمدن در برابر این مردم با عزت شده اند.

 

حجت الاسلام حسناتی در ادامه مباحث هفته های قبل از ویژگی های یک مؤمن متقی را، محب شدن خدا در نزد او دانست و افزود: تقوا ملاک پذیرش اعمال انسان در نزد خداوند است و قرآن با آن همه عظمت هدایتش را تنها برای متقین عنوان کرده است که سبب درجه گرفتن و عزیز و محبوب شدن انسان نزد خداوند می گردد.

 

وی در ادامه گفت:‌ برای این که خداوند محبوب ما شود، باید به گونه ای تقوا داشته باشیم که قلب خود را عرش خداوند قرار دهیم و از شرک و قرار دادن محبت غیر خداوند بپرهیزیم و در این دنیا تنها به تجارت تقوا بپردازیم تا در صراط مستقیم حرکت کنیم.

 

امام جمعه نجف آباد با اشاره به این که نماز جمعه، نماز تذکر است، خاطر نشان کرد: اگر انسان به خاطر دیگران خداوند را به غضب آورد، شرک است و هیچ گاه حب دنیا با حب خداوند قابل جمع شدن نیست.

 

وی در ادامه از جمله ثمرات تقوا را محبوب شدن در نزد مردم عنوان کرد و افزود: امام هادی در این زمینه می فرمایند که هر کس تقوا الهی پیشه کند و تنها برای رضای خداوند کوشش نماید، مورد احترام مردم قرار می گیرد و کسی که واقعا محبوب و مطیع خداوند گردید، دیگر باکی از این ندارد که مردم چه نظری درباره اش دارند.

 

حجت الاسلام حسناتی با بیان این که قانون الهی برای مصلحت بشر وضع شده است و انسانی که بر فطرت توحیدی آفریده شده است به جای پیروی از این قانون با گناه کردن و معصیت الهی این غده سرطانی مانند بیماری می ماند که در بستر بیماری هیچ نمی فهمد.

 

وی در ادامه بیان کرد: هر کس قانون الهی را بشکند، و خدا را به غضب در‌ آورد، به یقین بداند که از چشم مردم خواهد افتاد و مورد غضب دیگران قرار می گیرد و محبوبیتش از دلها بیرون می رود و برای محبوب بودن در میان خلق تنها یک راه وجود دارد و آن محبوب شدن خدا در نزد ما است. 

 

حجت الاسلام حسناتی از جمله رویدادهای مهم هفته را سالروز امضای قرارداد کاپیتالاسیون دانست و گفت: در 4 آبان ماه سال 43 امام با افشاگری پرده از این خیانت بزرگ برداشت و نشان داد اسلام دارای عزت و عظمت است و یک کشور اسلامی هیچ گاه زیر بار ذلت نخواهد رفت و برای رویارویی با طاغوتیان ابتدا با موعظه و حکمت و به دنبال آن با جدل به سراغ آنان رفت.

 

امام جمعه نجف آباد با اشاره به سالروز شهادت نوجوان 13 ساله حسین فهمیده بیان داشت: دستاورد غدیر و عاشورا تربیت فرزندانی است که در گوشه گوشه ایران این گونه به جنگ با دشمن برخاسته اند و در این زمان در جبهه علمی با دستاوردهای مهمی که به دست آورده اند، اگر قیمتشان از شهادت یک شهید بیشتر نباشد، کمتر نخواهد بود./939/پ202/ج

 

ارسال نظرات