۰۲ آذر ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۲
کد خبر: ۱۹۰۴۶۴
آیت‌الله اراکی:

شهادت مزد مجاهدت‌های حجت‌الاسلام انصاری بود

خبرگزاری رسا ـ دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب گفت: شهید حجت‌الاسلام انصاری فردی مخلص، تلاش‌گر و پاک و شهادتش اجر مجاهدت‌های او بود.
آيت الله محسن اراکي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محسن اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب در مراسم بزرگداشت شهید حجت‌الاسلام انصاری رایزن جمهوری اسلامی ایران در لبنان که امشب در مسجد اعظم قم برگزار شد،‌ گفت: شهید انصاری مجاهد نستوه و فی سبیل‌الله بود.

وی با بیان این‌که قرعه شهادت به نام حجت‌الاسلام انصاری و شهدای این حادثه رقم خورده بود، ابراز کرد: شهدای این حادثه در این مقطع مهم تاریخ اسلامی با خون خود به یاری دین پرداخته و درخت اسلام را آبیاری کردند.

آیت‌الله اراکی مأموریت شهید حجت‌الاسلام انصاری در لبنان را مأموریت ویژه‌ای دانست و اظهار کرد: این شهادت پاداش تلاشگری و مجاهدت در راه خدا بود.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب به تبیین ابعاد مختلف شخصیتی شهید حجت‌الاسلام انصاری پرداخت و گفت: آن شهید بزرگوار فردی مخلص و پاک و شهادتش اجر مجاهدت‌های او بود.

وی باتأکید بر این‌که پاداش وفای به عهد شهادت است، افزود:‌ این فاضل ارجمند به خاطر صداقتش به مقام رفیع شهادت دست پیدا کرد.

آیت‌الله اراکی در ادامه با بیان این‌که ظلمی که به امام حسین(ع) شد به خاطر کینه شخصی از امام علی(ع) و امام حسن(ع) نبود، اظهار کرد:‌ کینه دشمنان اسلام از خدا است و اگر امروز حجت‌الاسلام انصاری را شهید کردند به شخص او کاری ندارند بلکه به جنگ با خدا می‌روند.

دبیر مجمع جهانی تقریب مذاهب با تأکید بر این‌که افتخار ملت ما پیروی از راه اهل بیت(ع) و شیعه بودن است، گفت: امیدواریم در این راه ثابت قدم باشیم و این خون‌ها نشانه ارادت ما به اهل بیت(ع) است.

وی با اشاره به فرمایش امام خمینی(ره) مبنی بر این‌که «بکشید ما را، ملت ما بیدارتر می‌شود»، افزود: خونی که از شهیدان ما ریخته می‌شود موجب می‌شود که دشمن از دل مردم بیرون رود و دچار حزن و اندوه نشوند.

آیت‌الله اراکی در پایان بر ضرورت وفای به عهد تأکید کرد و اظهار داشت: جریان کربلا صحنه وفای به عهد از سوی امام حسین(ع) و یاران باوفایشان بود./927/پ202/ع

ارسال نظرات