۲۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۱۹۲۳۵۱
آیت الله حیدری:

کاهش تعداد دانش آموزان در سال تحصیلی جدید زنگ خطری برای کشور است

به گزارش رسا ـ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به کاهش هفت میلیون نفری دانش آموزان ثبت نام کننده نسبت به سال گذشته گفت: کاهش دانش آموزان ثبت نام کننده در مدارس نسبت به سال گذشته تهدیی بزرگ و زنگ خطری برای مسؤولان و کشور است.
آيت الله حيدري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز ، آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به تعداد ثبت نام شوندگان مدارس در سال تحصیلی جدید در استان اظهارداشت: در سال تحصیلی جدید 880 هزار دانش آموز در مدارس استان ثبت نام کردند که نسبت به 10 یا 20 سال گذشته کاهش فراوانی داشته است.

وی افزود: مسؤولان باید از خود بپرسند که آیا کاهش تعداد دانش آموزان ثبت نام کننده در مدارس با برکت بوده و یا این‎که یک تهدید بزرگ و زنگ خطری برای خود و کشور به حساب می آورند.

آیت الله حیدری تصریح کرد: با توجه به نرخ رشد جمعیت در ایران پیش بینی می شود تا سال 95 نرخ رشد جمعیت ایران به صفر برسد و پس از آن سیر نزولی به خود بگیرد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در 30 سال آینده با وضعیت فعلی جمعیت در کشور جمعیت به 40 میلیون نفر خواهد رسید که در میان آنها درصد کمی از جوانان وجود خواهد داشت.

وی با اشاره به این‎که بدنه نظام با طرح افزایش نرخ رشد جمعیت همراهی نمی کند، گفت: در حال حاضر همچنان در راکز بهداشتی مشاوران زوج های جوان را به فرزند کمتر توصیه کرده که یک خطر بزرگ برای جامعه است و هر ایرانی غیرتمند را به تدبیر در این باره هدایت می کند.

آیت الله حیدری معلمان را بازوی توانمد فرهنگ‌سازی در کشور دانست و افزود: معلمان با موقعیت ویژه ای که در اختیار دارند و ارتباط نزدیک با بدنه جامعه می‌توانند زمینه ساز برطرف کردن بسیاری از مشکلات فرهنگی در کشور باشند./9462/پ203/س

ارسال نظرات