۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۵
کد خبر: ۱۹۲۶۰۴

استقرار 200 هیأت مذهبی در مرزهای شلمچه و چزابه

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان، با دعوت از هیأت های مذهبی جهت استقرار در مسیر کاروان های حسینی اظهار داشت: در حال حاضر، بیش از 80 هیأت در مسیر و مرز چزابه و بیش از 100 هیأت در مسیر و مرز شلمچه در حال خدمت رسانی به مردم هستند.
پياده روي اربعين حسيني

حجت الاسلام محمدحسین بلک، مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان، در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، از برگزاری ویژه برنامه های فرهنگی و مذهبی در مرز خروجی استان همزمان با خروج زائران حسینی به سمت کربلا خبر داد.

وی با دعوت از هیأت های مذهبی جهت استقرار در مسیر کاروان های حسینی اظهار داشت: در حال حاضر هیأت هایی از شهرستان های اهواز، بستان، سوسنگرد، آبادان و خرمشهر جهت پذیرایی در مرزهای استان استقرار یافته اند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان در ادامه بیان داشت: بیش از 80 هیأت در مسیر و مرز چزابه و بیش از 100 هیأت در مسیر و مرز شلمچه در حال خدمت رسانی به مردم هستند.

وی با اشاره به خدمات رسانی هیأت های مستقر در مرزهای استان اظهار داشت: برپایی تکیه های عزاداری، ارائه خدمات رفاهی از جمله توزیع عذا و پذیرایی و توزیع بستههای فرهنگی ویژه اربعین از برنامه های این هیأت ها در طول مدت استقرار در مرز ها است.

حجت الاسلام بلک با بیان این که مدت زمان زیادی طول می کشد تا روادید لازم جهت خروج از کشور مهیا شود، خاطر نشان کرد: با اعزام روحانی به مرزهای شلمچه و چزابه نماز جماعت در نوبت های مختلف برپا می شود.

وی در ادامه ابراز داشت: با توجه به نیاز مبرم و اهمیت آشنایی با مسائل شرعی چند تن از روحانیان استان به‌صورت دائم جهت پاسخگویی به سؤالات شرعی مردم در مرزها مستقر شده اند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان پخش قرآن و مداحی جهت افزایش فضای معنوی مرزهای استان را از دیگر برنامه های این اداره دانست در این ایام دانست.

حجت الاسلام بلک با اشاره به حضور پرشور مردم از نقاط گوناگون خوزستان جهت شرکت در مراسم اربعین امام حسین(ع) در کربلا اظهار داشت: این صحنه ها اوج دلداگی و عاشقی مردم ایران نسبت به اهل بیت(س) است./9464/پ202/س

ارسال نظرات