۱۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۱۹۴۵۱۷
مدیر حوزه علمیه المهدی اهواز:

روحانیت فرماندهان مقابله با فرقه‌های انحرافی هستند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه المهدی(عج) زرگان اهواز با بیان این که روحانیت در خط مقدم مقابله با فرقه های انحرافی هستند، گفت: مبلغان دینی با دید وسیع خود اقدام به پاسخ و مقابله با شبهات فرقه های انحرافی به ویژه یمانی گری و وهابیت کنند.
حجت الاسلام سلطاني، مدير حوزه علميه المهدي زرگان اهواز

حجت الاسلام عبدالکریم سلطانی، مدیر حوزه علمیه المهدی(عج) زرگان اهواز، در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان این که عدم شناخت موضوع مهدویت جوانان را به سوی پیروی از فرقه های انحرافی می کشاند، اظهار داشت: شناخت و تحلیل ابعاد گوناگون مسأله مهدویت می تواند انسان را از هرگونه تباهی که همان پیروی از فرقه های انحرافی مصون کند.

وی با اشاره به ولایت و بیعت مردم در عصر غیبت تصریح کرد: بیعت با امام زمان(عج) در عصر غیبت کبری ایشان در پیروی از ولایت فقیه متبلور می شود.

حجت الاسلام سلطانی با تأکید بر نقش مهدویت در اندیشه های اسلامی خاطرنشان کرد: در عصر ظهور و خروج منجی عالم بشریت سفیران فرهنگی این امام بزرگوار اندیشه های اسلامی و معنوی را به اوج خود می رسانند.

مدیر حوزه علمیه المهدی(عج) زرگان اهواز با بیان این که شناخت دستورات الهی که در خاندان عصمت و طهارت(ع) نمایان می شود، افزود: از مهم ترین سرفصل ها و مؤلفه های دینی مهدویت شناخت رویکرد ها این اعتقاد و عمل به آنها است که اگر این گونه شود به یقین زمینه ای برای ظهور حضرت ولی عصر(عج) به وجود خواهد آمد.

حجت الاسلام سلطانی با تأکید بر نقش بسزای مجالس و محافل دینی بیان داشت: محافل دینی که براساس اعتقادات راسخ مذهبی که اهل بیت(ع) در رأس آنها قرار دارد دیوار محکمی در مقابل فعالیت های فرقه های انحرافی هستند.

استاد حوزه علمیه با بیان این که روحانیت فرماندهان خط مقدم مبارزه با فرقه های انحرافی هستند، گفت: حوزه علمیه با توانایی که در زمینه های گوناگون دارد می تواند با برگزاری دوره های فرقه شناسی و چگونگی مقابله با آنها جوانان را به سوی معارف اصیل اهل بیت(ع) سوق دهند.

مدیر حوزه علمیه المهدی(عج) زرگان اهواز تبلیغ را رسالت الهی روحانیت و مبلغان دانست و افزود: مبلغان دینی با دید وسیع خود اقدام به پاسخ و مقابله با شبهات فرقه های انحرافی به ویژه یمانی گری و وهابیت کنند.

حجت الاسلام سلطانی سخن پایانی خود را به استقبال و ورود جوانان به حوزه علمیه اختصاص داد و خاطرنشان کرد: در برهه کنونی و به ویژه در استان ولایتمدار خوزستان جوانان به سوی کسب علوم دینی و مذهبی حرکت می کنند./9458/ت302/س

ارسال نظرات