۰۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۱۹۵۷۹۷
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی:

برخی اغراض‌ و عقده‌ها در جابجایی مسؤولان مشاهده می‌شود

خبرگزاری رسا ـ‌ امام جمعه قم گفت: متأسفانه امروز برخی از صحبت‌ها، قلم‌ها و تحلیل‌ها به ایجاد یأس و نا امیدی در میان مردم اهتمام دارد و برخی هرچه به ذهن و قلمشان می‌آید می‌نویسند که این امر زیبنده نظام اسلامی ما نیست.
حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد سعيدي، امام جمعه قم و توليت آستانه کريمه اهل بيت(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی امام جمعه قم صبح امروز در دیدار مسؤولان ستادی و استانی کمیته‌های مساجد سراسر کشور، با بیان این‌که فعالیت‌های مساجد باید با قرآن و عترت گره بخورد، ‌گفت: باید با نگاه قرآنی به مسائل نگاه کرد و ذکر ایام‌الله دهه فجر و انقلاب اسلامی را از منظر قرآن مطرح کرد.

وی با اشاره به این‌که غبار روبی از مزار شهیدان در ایام دهه فجر اقدام مثبتی است،‌ ابراز کرد: آنچه که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است غبار روبی از چهره و اهداف شهیدان و عمل به وصیت آنها است.

تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) ادامه داد: بر اثر مرور زمان انسان دچار غفلت می‌شود و از سویی دشمنان نیز در صدد از بین بردن یاد و اهداف شهدا هستند؛ از این رو توجه به اهداف شهدا اقدامی ارزشمند و ضروری ست.

امام جمعه قم با اشاره به توطئه‌های دشمنان، ‌نقش مساجد را در خنثی سازی این توطئه‌ها مؤثر خواند و اظهار داشت: در مساجد نه تنها به مسائل ایجابی بلکه به آسیب‌ها و خطراتی که انقلاب را تهدید می‌کند نیز باید توجه کرد.

برخی خودی ها همنوای با دشمن شده اند

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی ادامه داد: متأسفانه امروز برخی از خود‌ی‌ها همنوا با دشمن شده و آسیب‌هایی را متوجه انقلاب، امام راحل و شهدا می‌کنند.

وی با اشاره به آیات قرآن بر ضرورت شکرگذاری از نعمت‌های الهی تأکید کرد و گفت: امروز دست‌هایی در کار است تا نعمت ولایت کفران شود از این رو باید تهیدها و نعمت‌ها باید برای مردم تبیین شود.  

تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) با اشاره به این‌که برخی کلام امام خمینی(ره) را تغییر داده و به نفع خود مصادره می‌کنند، تصریح کرد:‌ چنین افرادی که کلام امام راحل را تحریف می‌کنند با کسانی که فرموده پیامبر اسلام درباره ولایت را تحریف کردند در یک مقام قرار دارند.

امام جمعه قم با بیان این‌که مساجد بهترین جایگاه برای تبیین دستاوردهای انقلاب هستند، افزود: در مساجد باید آیات ذکر نعمت‌ها و عقوبت کفران نعمت و تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی نسبت به گذشته مورد توجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با تأکید بر این‌که استکبار جهانی نقشه‌های فراوانی برای تضعیف انقلاب اسلامی کشیده است،‌ ابراز کرد:‌ هیچ کدام از نقشه‌های دشمن به نتیجه نرسیده مگر بحث تفرقه در میان امت.

نباید نظام را به دست خودمان تضعیف کنیم

وی از مواضع برخی از روزنامه‌ها ابراز تعجب کرد و افزود: برای برخی از افراد ناشکری نعمت انقلاب، ارزش‌‌های اسلامی و مسؤولان به ارزش تبدیل شده است؛ امروز در شرایطی نیستیم که به دست خودمان نظام اسلامی را تضعیف کنیم.

تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) دهه فجر را فرصتی مناسب برای یادآوری نعمت انقلاب و حفظ ارزش‌های اسلامی دانست و اظهار داشت: در دهه فجر باید بر ضرورت اتحاد و همبستگی و رسالتی که بر دوش ما است تأکید کنیم.

نباید جامعه را مایوس کرد

امام جمعه قم ایجاد فضای امیدواری در کشور را ضروری دانست و گفت: باید مردم را متوجه کمبودهای گذشته، آنچه در اختیار داریم و آنچه در آینده نیازمندیم، بکنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی تأکید کرد: متأسفانه امروز برخی از صحبت‌ها، قلم‌ها و تحلیل‌ها به ایجاد یأس و نا امیدی در میان مردم اهتمام دارد و برخی هرچه به ذهن و قلم شان می‌آید می‌نویسند که این امر زیبنده نظام اسلامی ما نیست؛ هرچند برخی اغراض‌ها و عقده‌ها در جا به جایی مسؤولان مشاهده می‌شود اما نباید مردم را مأیوس کرد.

وی با بیان این‌که دشمن به دنبال این است که مردم نسبت به نظام، مسؤولان و برنامه‌ها نا امید باشند، اظهار داشت: دشمن با ایجاد یأس و نا امیدی به دنبال عدم اتحاد داخلی و انعطاف کشور به بیگانگان است./927/پ202/ج

ارسال نظرات