۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۸
کد خبر: ۱۹۶۷۷۲
همزمان با دهه فجر؛

جشن های انقلاب در 25 مؤسسه قرآنی شیروان برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شیروان در استان خراسان شمالی گفت: همزمان با ایام الله دهه فجر جشن های انقلاب در 25 مؤسسه و خانه قرآن این شهرستان برگزار می شود.
حجت الاسلام يونسي نژاد، رييس اداره تبليغات اسلامي شهرستان شيروان
حجت الاسلام جعفر یونسی نژاد، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شیروان در استان خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با تبریک به مناسبت فرا رسیدن ایام الله دهه فجر و سی و پنجمین بهار پیروزی انقلاب اسلامی ایران، اظهار کرد: به همین مناسبت 25 جشن انقلاب در شش مؤسسه قرآنی و نوزده خانه قرآن شهرستان شیروان برگزار می شود.
وی با اشاره به این که برگزاری این جشن ها از دوازدهم بهمن ماه و همزمان با سالروز ورود تاریخی امام خمینی(ره) به کشور آغاز شده است، افزود: اجرای سرودهای قرآنی، برگزاری مسابقات فرهنگی و قرآنی، اجرای قصه های قرآنی به صورت نمایشی و ... برخی از برنامه های جشن های انقلاب در مؤسسات و خانه های قرآنی شیروان به شمار می روند.
حجت الاسلام یونسی نژاد اضافه کرد: در شهرستان شیروان شش مؤسسه قرآنی و نوزده خانه قرآن به صورت رسمی فعالیت می کنند.
وی در ادامه برگزاری محفل انس با قرآن در مسجد جامع شیروان به مناسبت دهه مبارک فجر را از دیگر برنامه های اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شیروان در این ایام ذکر و اظهار کرد: این محفل قرآنی بیستم بهمن ماه با همکاری آموزش و پرورش، اداره اوقاف و امور خیریه و اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شیروان برگزار می شود.
به گفته حجت الاسلام یونسی نژاد در محفل قرآنی مزبور علاوه بر این که قاریان، حافظان و گروه تواشیح «بشرا» به اجرای برنامه می پردازند، از فعالان و نخبگان قرآنی شهرستان شیروان هم تجلیل می شود.
وی در ادامه یکی دیگر از برنامه های اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شیروان در ایام الله دهه فجر را اهدای قرآن کریم به جلسه قرآن پیشکسوتان سپاه در شیروان ذکر کرد و گفت: جلسه قرآن پیشکسوتان سپاه شیروان یکی از جلسات قرآن محوری مستمر در سطح شهرستان محسوب می شود و در راستای افزایش رونق این محفل، تعدادی مصحف شریف قرآن کریم به این جلسه قرآنی اهدا شد.
حجت الاسلام یونسی نژاد اظهار داشت: جلسه قرآنی پیشکسوتان سپاه شیروان را استاد ابراهیم آسایش از استادان برجسته قرآنی در ناحیه مقاومت بسیج شیروان اداره می کند.
گفتنی است، شهرستان 167 هزار نفری شیروان در غرب استان خراسان شمالی واقع شده و مرکز آن شهر شیروان با 85 هزار نفر جمعیت، دومین شهر بزرگ خراسان شمالی پس از بجنورد محسوب می شود.
این شهرستان 64 بقعه متبرکه، 515 موقوفه، 220 مسجد و 18 حسینیه، مهدیه و فاطمیه دارد و بر اساس آمار اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شیروان اکنون هزار خادم در مساجد و امامزاده های این شهرستان خراسان شمالی به مراجعان خدمت رسانی می کنند که از این تعداد 700 نفر در مساجد و 300 نفر نیز در امامزادگان خدمت می کنند.
همچنین در شهرستان شیروان 150 هیأت مذهبی فعال وجود دارد./9314/ت303/ب
ارسال نظرات