۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۱۹۷۹۷۵
آیت الله نمازی:

ایرانی ها آمریکا را همچنان شیطان بزرگ می دانند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: حماسه باشکوه ملت ایران در یوم الله 22 بهمن باعث شد تا رسانه های غربی اعتراف کنند ایرانی ها هنوز هم آمریکا را شیطان بزرگ می دانند.
آيت الله نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی، امام جمعه کاشان امروز در خطبه های نماز جمعه که در مصلای بقیه الله الاعظم شهرستان کاشان برگزار شد، اظهارداشت: مردم ایران در یوم الله 22 بهمن امسال ضمن تجدید بیعت مجدد با آرمان های امام راحل و حمایت از رهبر معظم انقلاب، زبان درازی، بی ادبی، جسارت و بلند پروازی های مقامات آمریکا را لگد مال کردند و با فریاد مرگ بر آمریکا و اسرائیل غاصب پاسخ دندان شکنی به تمامی گزینه های روی میز آمریکایی ها دادند.

وی با اشاره  به سخنان جان کری وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر اعتمادی آنان به رییس جمهوری ایران، افزود: مقامات آمریکایی این واژه ها را از ما گرفته اند و تحویل خود ما می دهند.    

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، همچنین یکی از دلایلی که مقامات آمریکایی  ایران را ناقض حقوق بشر اعلام می کنند، نادانی و نفهمی آنان دانست و یاد آورشد: آمریکایی در حالی جمهوری اسلامی ایران را نقض کننده حقوق بشر اعلام می کنند، خود در افغانستان، عراق، پاکستان و آفریقا در حال قتل عام مردم بی دفاع این کشورها هستند.  

وی همچنین با اشاره به حضور پرشور و گسترده ملت ایران در مراسم راهپیمایی 22 بهمن‌ماه، اظهار داشت: مردم آگاه و فهیم در سراسر کشور در این روز خالق معجزه‌ و حماسه‌ای بودند که دوستان و دشمنان انقلاب اسلامی، بر آن اعتراف و اذعان داشتند.

آیت الله نمازی، سخن اخیر معاون وزیر امور خارجه آمریکا در مورد محل تأمین هزینه توزیع سبد کالا را ناشی از اوج خباثت وی دانست و ابراز داشت: آمریکا همان غارتگری است که سال‌ها نفت ملت عراق را اشغال کرده و 35 سال ثروت ملت ایران را غصب و مصادر کرده و قرار شده به تدریج به ایران برگرداند.

به گفته وی کسی که به دلیل غرور و قدرتش از عقل، درک و سیاست بی‌بهره است، تنها می‌خواهد با زور بر جهان سلطه یابد و تجربه تاریخ گواهی می‌دهد که چنین امری محال است.

وی با اشاره به سومین سالگرد قیام مردم بحرین یادآور شد: ایران که طرفدار مظلومان دنیا از جمله فلسطین و بحرین است، ناقض حقوق بشر محسوب می‌شود و یا آمریکایی که در برابر شهادت انسان‌های بی‌گناه از کودک، زن و پیر و جوان بحرینی و کشته شدن هزار نفر در زیر شکنجه آل خلیفه در مدت سه سال، کلمه‌ای در حمایت از این مظلومان سخن نگفت.

خطیب جمعه کاشان تأکید کرد: با وجود تمام ادعاها و فرافکنی‌های آمریکا، ملت‌ها حقایق را درک می‌کنند و آگاه هستند و قیام‌ها و راهپیمایی‌ها در کشورهای اسلامی، اروپایی و حتی در نیویورک علیه آنها گواه بر این ادعاست.

به گفته وی کسانی ایران را به نقض حقوق بشر محکوم می‌کنند که بر خلاف قوانین بین‌المللی در هفته گذشته نسل جدید بمب هسته‌ای را آزمایش کردند در حالی که بر اساس معاهدات بین‌المللی تولید، نگهداری، توزیع، فروش و استفاده از سلاح‌های هسته‌ای ممنوع است.

خطیب نماز جمعه کاشان در ادامه با اشاره به سخن وزیر خارجه آمریکا در مورد دستور کار مذاکرات آینده اظهار داشت: بر خلاف نظر آنها تیم مذاکره‌ کننده ایران موضوعات مطروحه از سوی آنها شامل حقوق بشر، تروریست بودن ایران و موشک بالستیک را خارج از دستور دانسته و اعلام کردند، تنها در مورد مسئله هسته‌ای مذاکره می‌کنند.

آیت الله نمازی، آمریکا را پایه‌گذار تروریست خواند و بیان داشت: آمریکا آشوب و هرج و مرجی را در سوریه بنیان نهاد که امروز شاهد آن هستیم که تروریست‌ها از این کشور به سوی عراق سرازیر هستند و هرج و مرج عجیبی را در آنجا ایجاد کردند.

به گفته وی امروز زمان آگاهی، هوشیاری و آماده باش بودن ملت ایران در عرصه سیاسی است و مردم باید تمام حرکات دشمن را رصد کند و مراقب باشد تا از چند دستگی و جدایی پرهیز کنند، چراکه تفرقه برای اقتدار و مصالح ملی سم است.

وی در بخش دیگر از سخنان خود با گرامیداشت سالروز صدور حکم امام راحل مبنی بر ارتداد سلمان رشدی یادآور شد: این حکم در دنیا انقلاب سیاسی بر پا کرد به گونه‌ای که چند روز پس از صدور آن وزرای امور خارجه کشورهای اسلامی آن را اعلام کردند./939/پ202/س

ارسال نظرات