۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۱۹۸۹۰۸

نشست خبری جشنواره علامه حلی در اصفهان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهش حوزه علمیه استان اصفهان گفت: در حوزه علمیه در کنار تحصیل در سطوح مختلف تا مرحله اجتهاد مقوله تحقیق و پژوهش برای طلاب مطرح است و برای حمایت از طلاب پژوهشگر اقدام به برگزاری جشنواره های پژوهشی نموده ایم.
حجت الاسلام محسن جلالي معاون آموزش و پژوهش مرکز مديريت اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محسن جلالی، معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه استان اصفهان، امروز در نشست خبری جشنواره علامه حلی در مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: در حوزه علمیه افزون بر این که طلاب اقدام به تحصیل در سطوح مختلف تا مرحله اجتهاد می‌کنند و در کنار آن مسأله تحقیق و پژوهش برای طلاب مطرح است.

وی در ادامه افزود: به جهت حمایت از طلابی که وارد عرصه تحقیق و پژوهش در مجموعه حوزه علمیه اقدام به برگزاری جشنواره علامه حلی شده است تا ضمن این که سطح آثار طلاب بالا می رود موجب تشویق و ترغیب طلاب به قلم زدن و دست به قلم شدن و ارائه مقالات و پژوهش‌های شود.

معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه اصفهان خاطرنشان کرد: جشنواره علاه حلی در کشور سابقه 6 ساله دارد و در سطح استنای 4 سال است که این جشنواره برگزار می‌شود و 15 اسفندماه سال جاری شاهد برگزاری چهارمین دوره این جشنواره در استان اصفهان هستیم، این جشنواره مخصوص طلاب جوان زیر 31 سال است که خواهران و برادران طلبه در آن به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

حجت الاسلام جلالی با اشاره به ضروری بودن ارائه پژوهش توسط طلاب در سه سطح تحصیلی حوزه علمیه به عنوان پایان نامه تصریح کرد: حدود 900 مقاله از سوی برادران ارائه شده است که پس از ارزیابی ابتدایی و علمی به مرحله ارزیابی تفصیلی رفته که در این بین 14 مقاله در بخش برادران مورد تجلیل قرار می گیرد.

وی عناوین مطرح مقالات ارائه شده را در سطح مطلوب و مورد پسند دانست و گفت: موضوعاتی همچون سبک زندگی، جمعیت، اقتصاد مقاومتی، جرایم رایانه ای، ارتباطات، عاشورا، شخصیت های تاریخی، فقه و اصول، قضاوت زنان و لقاح مصنوعی از مهمترین موضوعاتی است که در قالب مقالات در دو بخش برادران و خواهران ارائه شده است./939/پ202/س

 

ارسال نظرات