۲۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۲
کد خبر: ۲۰۲۲۷۹
آیت‌الله هاشمی شاهرودی در مشهد اردهال:

حرم حضرت علی بن محمد الباقر باید به قطب فرهنگی تبدیل شود

خبرگزاری رساـ نائب رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: حرم حضرت علی بن محمدالباقر(ع) مشهد اردهال کاشان باید به قطب فرهنگی منطقه تبدیل شود و همه در این زمینه تلاش کنند.
آيت‌الله سيد محمود هاشمي شاهرودي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان ، آیت‌الله سید محمود هاشمی شاهرودی نایب رییس مجلس خبرگان رهبری در حاشیه مراسم غبارروبی مضجع شریف حضرت علی‌بن امام محمدباقر(ع) مشهد اردهال کاشان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این امامزاده‌ها در کشور اماکن مقدس و مبارکی هستند و یکی از نعمت‌های الهی بر ما و ملت ما و کشور عزیز ایران، این امامزادگان و اولاد ائمه اطهار(ع) و حضور ایشان در ایران است.

عضو برجسته مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: به خصوص این امامزاده که دارای ویژگی خاصی بوده و فرزند بلافصل امام باقر(ع) بوده و ایشان هم شهید شده و شهادت مظلومانه‌ای داشته‌اند و حضرت علی‌ابن امام محمد باقر(ع) در ترویج اسلام نقش داشته‌اند و از سوی مردم کاشان به این شهر دعوت شده بودند تا به تبلیغ و هدایت مردم بپردازند اما به دست بنی‌امیه به شهادت رسیدند.

آیت الله هاشمی شاهرودی خاطرنشان کرد: اماکنی نظیر این مکان مقدس، هرچه توسعه پیدا کند، منشأ برکات و هدایت مردم با ائمه اطهار و دین خدا اهل بیت(ع) می‌شود و امیدوارم که خداوند توفیق دهد تا مسئولان به خصوص تولیت این امامزاده و امام جمعه مشهد اردهال، بتوانند این مکان را تبدیل به مرکز عظیم فرهنگی و زیارتی کنند که مقدمات آن نیز شروع شده و تبدیل به یکی از کانون‌های بزرگ فرهنگی منطقه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تهاجم فرهنگی، وجود چنین مراکزی لازم بوده که برنامه‌ریزی شده و در کنار انجام کارهای فرهنگی، مسائل مسکن زائران نیز باید برطرف شود و با کمک مردم و تولیت این امامزاده و دولت، این مکان تبدیل به مرکز مهمی می‌شود و امیدوارم با پیشرفت، همت و مشارکت مردم، اینجا نیز مانند قم و شهر ری شود./939/پ202/ج

ارسال نظرات