۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۲۰۲۴۱۶

چند خبر کوتاه از خوزستان

خبرگزاری رسا ـ تجلیل از مادران و همسران شهدای هندیجان، برگزاری جشن بزرگ میلاد نور در آغاجاری، برگزاری نخستین سالگرد شهدای گمنام صیدون باغملک، برگزاری سالگرد میزبانی شهدا در تپه نورالشهدای لاله های زهرایی روستای صفر جایزان و مراسم جشن «تبسم خلقت» در دانشگاه علوم پزشکی اهواز، عناوین چند خبر کوتاه از خوزستان هستند.
عناوين چند خبر کوتاه از خوزستان

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، مراسم تکریم مادران و همسران شهدا با حضور خانواده‌های شهدا و ایثارگران در هندیجان برگزار شد.

در مراسم تکریم مادران و همسران شهدا که در حسینیه زینبیه هندیجان برگزار شد، جمعی از مسؤولان ادارات و ارگان های دولتی هندیجان حضور داشتند.

همچنین در این مراسم جمعی از اساتید حوزه‌ علمیه خواهران هندیجان حضور داشتند و یکی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بسیج شهرستان به مداحی پرداخت.

جشن بزرگ میلاد نور در آغاجاری

هیات رزمندگان اسلام آغاجاری به مناسبت فرا رسیدن میلاد دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا)س) جشنی بزرگ را در این شهرستان برگزار خواهد کرد.

این مراسم روز یکشنبه 31 فروردین در سالن سینمای شهر آغاجاری با حضور اقشار گوناگون مردم به ویژه جوانان برگزار می شود.

در جشن بزرگ میلاد نور، حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز، به سخنرانی می پردازد.

همچنین در این جشن  حیدر راضی پور به مولودی خوانی می پردازد و گروه تواشیح بین المللی مصباح الهدا برنامه های خود را اجرا می کند.

در جشن بزرگ میلاد نورآغاجاری، از مادران و همسران آسمانی شهدای شهرستان نیز به مناسبت روز مادر تجلیل خواهد شد.

برگزاری نخستین سالگرد شهدای گمنام صیدون

نخستین سالگرد دو شهید گمنام دفاع مقدس صیدون از توابع باغملک با حضور، مسؤولان محلی و استانی، اقشار گوناگون مردم و خانواده های شهدا در فضایی آکنده از عطر و بوی شهادت در تپه بیرق الحسین(ع) برگزار شد.

در این آیین، سید عبدالمطلب رحیمی حسینی، فرمانده سپاه ناحیه باغملک، با اشاره آیه 169 سوره آل عمران اظهار داشت: هر کسی در راه خدا و خدمت به جوامع اسلامی جهاد کند و در این راه جانش فدا شود شهید و زنده است و نزد خداوند باری تعالی روزی می خورد.

وی به جایگاه شهدا نزد خداوند اشاره کرد و افزود : حضور شما مردم ولایت مدار شهر صیدون و دیگر شهرهای استان در بزرگداشت شهدای گمنام نشانه عشق شما به مقام شهیدان گلگون کفن انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است.

 حسینی در ادامه با تاکید بر سیاست های اقتصاد مقاومتی در کشور عنوان کرد : امروز روز خودآزمایی دولت مردان دولت تدبیر و امید درباره اجرای سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب است.

در آیین در مراسم نخستین سالگرد شهدای گمنام صیدون، حسین میربلوک از رشت به مدیحه سرایی و نوحه خوانی پرداخت و سپس مزار دو لاله بی نشان دفاع مقدس توسط شرکت گنندگان غبارروبی و گلباران شد.

شهدای گمنام صیدون باغملک 19 ساله و 20 ساله هستند که در عملیات والفجر 8 در منطقه عملیاتی فاو به شهادت رسیدند.

مراسم جشن «تبسم خلقت» در دانشگاه علوم پزشکی اهواز

به مناسبت میلاد حضرت فاطمه(س) و بزرگداشت مقام زن مراسم جشنی با عنوان «تبسم» خلقت در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برگزار خواهد شد.

این برنامه از ساعت 9 صبح روز یکشنبه 31 فروردین ماه در تالار شهدای دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برگزار می شود.

در مراسم جشن «تبسم خلقت» دانشجویان و اساتید دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز حضور خواهند داشت و به مناسبت روز مادر به جشن و سرور می پردازند.

برگزاری سالگرد میزبانی شهدا در تپه نورالشهدای لاله های زهرایی روستای صفر جایزان

نخستین سالگرد میزبانی شهدا در تپه نورالشهدای لاله های زهرایی روستای صفر جایزان شهرستان امیدیه با حضور اقشار گوناگون مردم برگزار شد.

در این مراسم که در تپه نورالشهدای لاله های زهرایی در کنار روستای صفر برگزار شد، سردار سید محمد باقر زاده، فرمانده کمیته جستجوی مفقودین، سخنرانی خواهد کرد و گفت: یادمان شهدای گمنام تریبونی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و محل امنی برای استفاده راهیان نور است.

وی با تاکید بر زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: همه ما در قبال شهدا مسؤول هستیم و فردای قیامت از ما سوال خواهند کرد که چه کرده اید و چرا مثل ما زندگی نکرده اید.

همچنین در این مراسم، فرهاد بابلی شعار، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امیدیه، بر زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا تاکید و گزارشی از روند ساخت یادمان شهدای گمنام ارائه کرد.

روستای صفر بخش جایزان امیدیه در صبح روز یکشنبه 25 فروردین‌ماه سال 1392 میزبان 2 لاله بی‌نشان 17 و 19 ساله عملیات والفجر هشت بود و اهالی خونگرم خوزستان با استقبال بی نظیر پیکر این دو شهید را تشییع کردند./945/د101/غ

ارسال نظرات