۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۲۰۲۶۸۳

نام نویسی بیش از 700 نفر برای ورود به حوزه های علمیه خواهران زنجان

خبرگزاری رسا ـ معاونت آموزشی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران زنجان از نام نویسی بیش از 700 نفر برای ورود به حوزه های علمیه خواهران زنجان در سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: حدود 250 نفر از این تعداد پذیرش خواهند شد.
نام نویسی بیش از 700 نفر برای ورود به حوزه های علمیه خواهران زنجان

زینب صالحی، معاونت آموزشی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران زنجان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، با بیان این که از دو سال گذشته آزمون ورودی در حوزه های علمیه خواهران وجود ندارد، اظهار داشت: آزمون ورودی از دو سال گذشته حذف شده و به جای آن مدرک علمی و رشته تحصیلی متقاضیان ورود به حوزه های علمیه خواهران در دوره متوسطه ملاک پذیرش اولیه قرار گرفته است.

 

وی در ادامه افزود: بعد از کنترل مدارک علمی داوطلبین و تأیید آن، متقاضیان ورود به حوزه های علمیه خواهران زنجان از 1 یا 10 اردیبهشت می توانند برای تعیین زمان مصاحبه به سایت حوزه علمیه خواهران مراجعه کنند و البته در تعیین زمان مصاحبه وقتی را انتخاب کنند که مطمئن هستند در آن تاریخ می توانند حضور پیدا کنند.

 

معاونت آموزشی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران زنجان در ادامه از پذیرش 250 نفر برای سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: ظرفیت پذیرش حوزه های علمیه خواهران با توجه به زیر ساخت ها و وجود 5 مدرسه علمیه خواهران برای امسال 250 نفر خواهد بود که تاکنون 700 نفر برای ورود به حوزه های خواهران زنجان نام نویسی کرده اند.

 

خانم صالحی در ادامه با اشاره به مراحل پذیرش نهایی داوطلبین در حوزه های علمیه خواهران زنجان تصریح کرد: بعد از این که نتایج مصاحبه علمی که همان جذب مرحله اولی است منتشر شد، مجموع امتیازهای مدرک علمی سال قبل و امتیاز مصاحبه علمی ملاک پذیرش نهایی خواهد بود که البته پذیرش داوطلبین تا نیم سال اول تحصیلی آزمایشی است و بعد از تأیید نهایی صلاحیت آنها از لحاظ اخلاقی و درسی پذیرش، قطعی و نهایی خواهد شد.

 

وی در ادامه با اشاره به تأثیر گذاری طلاب حوزه های علمیه خواهران در سطح جامعه خاطرنشان کرد: قطعا حضور بانوان طلبه در سطح جامعه تأثیر گذاری بسزایی خواهد داشت و مخصوصا این تأثیر گذاری زمانی به اوج خود می رسد که بدانیم آنها می توانند بر روی تأثیر گذارترین اقشار جامعه یعنی بانوان کارهای مثبت فرهنگی انجام دهند که در این صورت می توان جامعه را به یک سوی دیگر سوق داد.

 

معاونت آموزشی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران زنجان در ادامه افزود: اگر کیفیت آموزش و پذیرش حوزه های علمیه خواهران بالاتر رود مطمئنا درصد تأثیر گذاری آنها نیز در جامعه افزایش خواهد یافت که یکی از آنها ترغیب و تشویق افراد برای حمایت از آرمان های مقدس نظام اسلامی ایران است و همانطور که همه می دانند مقام معظم رهبری حوزه های علمیه خواهران را ثمره انقلاب و یک پدیده مبارک خطاب کرده اند.

 

وی در پایان از داوطلبین ورود خواست تا بهترین زمان را برای مصاحبه انتخاب کنند و تأکید کرد: توصیه ما به داوطلبان عزیز این است که در همان مدت زمان اعلام شده برای ثبت زمان مصاحبه اقدام نمایند و زمانی را برای آن انتخاب کنند که مطمئن هستند در آن تاریخ حتما می توانند در مصاحبه حضور داشته باشند، چون عدم حضور آنها در زمان مشخص شده به منزله انصراف تلقی خواهد شد./949/ت302/ب

ارسال نظرات