۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۵
کد خبر: ۲۰۴۳۷۰
مدیر کل تبلیغات اسلامی سمنان:

صفوف نماز جماعت محکم‌ترین سنگر در برابر تهاجم فرهنگی دشمن است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان با تأکید بر لزوم تقویت برپایی نماز جماعت در مدارس و دانشگاه‌ها، ادارات و نهادهای فرهنگی گفت: صفوف نماز جماعت محکم‌ترین سنگر در برابر تهاجم فرهنگی دشمن است.
حجت الاسلام شکري در ديدار با رييس ستاد اقامه نماز استان سمنان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شاهرود، حجت الاسلام علی شکری، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان در نشست هماهنگی با رییس ستاد اقامه نماز این استان و مدیران دفاتر این اداره کل با اشاره به نقش برپایی نماز در تقویت بنیان‌های اعتقادی جامعه اظهار داشت: بررسی راهکارهای نهادینه کردن بیش از پیش برپایی نماز جماعت و فرهنگ سازی در این زمینه وظیفه‌ای غیر قابل چشم‌پوشی است.

 

وی با تأکید بر جایگاه بی‌نظیر اهمیت نماز در آیات، احادیث و روایات و نقش آن در پالایش فضای جامعه، اضافه کرد: در شرایط امروز که دشمنان با هزینه، برنامه ریزی و تبلیغات گسترده تلاش می‌کنند، جوانان و نوجوانان ما را از اسلام و ارزش‌های دینی روی گردان نمایند همه ما مسؤولیم با برنامه ریزی و آینده‌نگری و اتخاذ ارائه راهکارهای صحیح دشمن را در این رویارویی ناکام بگذاریم و اجازه ندهیم مقاصد پلید خود را عملی کند.

 

حجت الاسلام شکری با یادآوری نقش نماز جماعت در ایجاد همبستگی بین ملت مسلمان کشورمان، خاطرنشان کرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس صفوف به هم پیوسته نماز جماعت همواره موجب تقویت روحیه همبستگی و اتحاد بین مردم و از دلایل توسعه فرهنگ جهاد و شهادت و پیروزی‌های رزمندگان اسلام بود.

 

انتخاب دبیر ستاد اقامه نماز در چهار شهرستان استان سمنان

 

حجت‌الاسلام محسن فاطمی‌نیا، رییس ستاد اقامه نماز استان سمنان نیز در این جلسه گفت: ستاد اقامه نماز استان در صدد است برای اولین بار در سطح کشور فردی را به‌عنوان دبیر ستاد اقامه نماز در چهار شهرستان دامغان، شاهرود، مهدی‌شهر و سمنان معرفی کند تا از این طریق اهداف این ستاد به شکل مطلوب‌تری اجرایی شود.

 

وی خاطر‌نشان کرد: دبیر ستاد اقامه نماز موظف می‌شود همکاری‌های صمیمانه بین نهاد‌های فرهنگی در راستای برگزاری نماز را گسترش دهد و با مجموعه فعالیت‌هایی از قبیل ساخت و هدایت سایت‌ها و وبلاگ‌ها و فعالیت در عرصه رسانه‌های مجازی و اجرای برنامه‌های فرهنگی موجبات ترویج بیشتر فرهنگ اقامه نماز در جامعه را فراهم کند.

 

حجت الاسلام فاطمی‌نیا ایجاد تعامل سازنده و جلوگیری از موازی کاری نهاد‌های مسؤول امر اقامه نماز را از دیگر اهداف دبیران این ستاد در شهرستان‌ها عنوان کرد و افزود: ستاد اقامه نماز متولی اصلی این موضوع در کشور است و تلاش می‌کند مشکلات پیش روی اشائه این فرهنگ در ادارات، مراکز آموزشی و دیگر ارگان‌ها را از بین ببرد./977/پ202/ب

ارسال نظرات