۰۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۲
کد خبر: ۲۰۷۳۳۸
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

ترسیم چهره نفاق، نخستین عرصه جهاد فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر این که جهاد فرهنگی باید در دو عرصه خود را نشان دهد، گفت: نخستین عرصه ای که جهاد فرهنگی باید ورود پیدا کند، ترسیم چهره واقعی نفاق و منافقین است که متأسفانه امروز کشور با آن مواجه است؛ افرادی که چهره انقلابی و دینی به خود می گیرند و در پشت این چهره، تیشه به ریشه انقلاب می زنند و این بزرگ ترین خطر است.
حجت الاسلام والمسلمين نکونام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، صبح امروز در مراسم تجلیل از دست اندرکاران ستاد اعتکاف شهرستان شهرکرد، ضمن ابراز رضایت از برگزاری مطلوب مراسم اعتکاف امسال استان، تصریح کرد: کمبودها، ضعف ها و مشکلات مراسم اعتکاف بسیار بودند اما هیچ گاه این کمبودها، رونده را از رفتن و سرعت گرفتن باز نمی دارد و این مهم به وضوح در مراسم اعتکاف امسال به چشم می خورد.

 

امام جمعه شهرکرد با اشاره به این که زیبایی ها و نقاط قوت مراسم اعتکاف امسال با ضعف ها و نازیبایی های آن قابل مقایسه نیست، ابراز داشت: بدانید و آگاه باشید که اگر چه مراسم اعتکاف به پایان رسیده است اما رسالت اصلی معتکفان که همان انجام عملیات با رمز یازینب(س) است، شروع شده است و این کار امروز ما است.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان این که کار اصلی حضرت زینب(س) آن بود که با جهاد فرهنگی خود، چهره نفاق را به همگان نشان دهد و در مقابل آن، به ترسیم چهره حقیقت بپردازد، خاطرنشان کرد: جهاد فرهنگی حضرت زینب(س) در لحظه لحظه زندگی این حضرت مشهود بود که با شهادت برادر شروع شد و تا آخر عمر ادامه داشت.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر این که جهاد فرهنگی باید در دو عرصه خود را نشان دهد، بیان داشت: نخستین عرصه ای که جهاد فرهنگی باید ورود پیدا کند، ترسیم چهره واقعی نفاق و منافقین است که متأسفانه امروز کشور با آن مواجه است؛ افرادی که چهره انقلابی و دینی به خود می گیرند و در پشت این چهره، تیشه به ریشه انقلاب می زنند و این بزرگ ترین خطر است.

 

این مقام مسؤول با بیان این که بنی امیه نیز با همین چهره نفاق به صحنه آمد و مردم را در مقابل اباعبدالله قرار دادند، ابراز داشت: متأسفانه امروز نیز گروهی با چهره نفاق و به نام دین و انقلاب در حال آوردن مردم به صحنه و قرار دادن آن ها در مقابل ولایت هستند.

 

وی با اشاره به این که امروزه برخی از مسؤولان و مقامات نظام، با ظرافت در حال موضع گیری در مقابل مواضع رهبر معظم انقلاب هستند که رصد کردن آن ها و دقت در سخنانشان، بصیرت و درایت همگانی می خواهد، گفت: جهاد فرهنگی امروز ما این است که چهره نفاق این افراد را برای عمومی مردم افشا کنیم و نگذاریم که مردم با آن ها همراه شوند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با بیان این که دومین عرصه جهاد فرهنگی باید در جهت تبیین حقیقت به دست ولایت مداران صورت گیرد، خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین نیازهای امروزه جامعه این است که جایگاه ولایت به خوبی تبیین و ترسیم شود و به یقین، نظام به راه خود ادامه نمی دهد مگر این که جایگاه ولایت به خوبی تبیین شود و پیوند بین ولایت و نظام برقرار باشد.

 

رییس استانی حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری در پایان ضمن تقدیر و تشکر از عملکرد مطلوب دست اندرکاران ستاد اعتکاف استان، تصریح کرد: اگر قرار است این ستاد به قرارگاه فرهنگی استان تبدیل شود، لازمه تحقق این مهم، پرهیز از کارهای سلیقه ای و حرکت کردن در جهت کلیاتی است که از طرف فرماندهی این قرارگاه صادر می شود./9457/پ202/ب

ارسال نظرات