۰۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۲۱۱۳۳۱
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان:

150 مبلغ به نقاط مختلف سیستان و بلوچستان اعزام می‌شوند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان با بیان این که همزمان با ماه مبارک رمضان برنامه های متنوعی در مساجد و هیأت های مذهبی سیستان و بلوچستان انجام خواهد شد، گفت: همزمان با این ماه مبارک 150 مبلغ به نقاط مختلف خراسان جنوبی اعزام خواهند شد.
اعزام کاروان تبليغي ماه مبارک رمضان

حجت الاسلام بزمانی مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی سیستان و بلو چستان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان با بیان این که همزمان با ماه مبارک رمضان برنامه های متنوعی در نقاط مختلف سیستان و بلوچستان انجام خواهد شد، گفت: سیستان و بلوچستان با دارا بودن بیشترین جمعیت جوان در سطح کشور از توانمندی خوبی در زمینه تبلیغ احکام و امور دینی برخوردار است.

 

وی افزود: در این استان بیش از هزار مسجد در ایام ماه مبارک رمضان میزبان روزه داران خواهند بود که افزون بر بهره مندی از برنامه های قرآنی و فرهنگی مختلف می توانند در دوره های آموزشی پایگاه های اوقات فراغت دایر در کانون های فرهنگی و هنری مساجد شرکت کنند.

 

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان با بیان این که در این استان میزان استقبال مردم از برنامه های قرآنی بسیار گسترده است، گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان چندین محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان مشهور مصری در سیستان و بلوچستان برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام بزمانی با بیان این که در ایام ماه مبارک رمضان در بعضی از مساجد با کمک خیران و واقفان افراد نیازمند و مستمند اطعام خواهند شد، گفت: اطعام یتیمان و مستمندان در ماه مبارک رمضان و توزیع بسته های غذایی در میان آنها از فرهنگ های بسیار زیبا و پسندیده مردم سیستان و بلوچستان در ایام ماه مبارک رمضان است که هر ساله همزمان با ماه مبارک رمضان آغاز شده و تا پایان این ماه ادامه دارد.

 

وی با بیان این که متاسفانه در حال حاضر دشمنان اسلام در منطقه از حربه های گوناگون برای ضربه زدن به اسلام و نابودی مسلمان استفاده می کنند، گفت: ماه مبارک رمضان و بر پایی جلسات وعظ و خطابه در مساجد و محافل مختلف، فرصت بسیار مناسبی در اختیار علما و ملبغان قرار داده است تا با حضور گسترده مردم در مساجد آنها را با توطئه ها و دسیسه های دشمنان اسلام  و تبلیغات منفی آنها علیه اسلام آشنا کنند.

 

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان برگزاری کلاس‌های قرآن آموزی، محافل انس با قرآن مجید، اهدای نرم افزارهای قرآنی، برگزاری جلسات تفسیر قرآن، برگزاری کلاس‌های عقیدتی و اعتقادی را از جمله فعالیت‌های قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان در ماه مبارک رمضان عنوان کرد.

 

حجت الاسلام بزمانی ادامه داد: در ماه مبارک رمضان امسال در راستای افزایش بصیرت دینی و اعتقادی مردم و در جهت افزایش تحکیم وحدت میان شیعه و سنی در سیستان و بلوچستان افزون بر برگزاری جلسات تلاوت و روخوانی قرآن کریم به  بیان تفسیر آیات و و معانی آنها از سوی قاریان و مفسران توجه خواهد شد، گفت: رمز خروج جهان اسلام از انزوا و مقابله با توطئه های دشمنان در عمل به قرآن نهفته است و تا زمانی که مردم به خوبی با معنی و مفهوم آیات آشنا نشوند نخواهند توانست به خوبی به آموزه های قرآنی عمل کنند.

 

وی یادآور شد: مراسم جز خوانی و ترتیل خوانی قرآن کریم هم در سه نوبت صبح، ظهر و شب در مساجد شیعه و سنی سیستان و بلوچستان برگزار خواهد شد./968/ت302/ب4

ارسال نظرات