۱۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۲۱۱۶۳۲
آیت االه شفیعی:

حسادت منشأ بزرگ ترین جنایات تاریخ است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شفیعی با بیان این که حسادت سبب به وجود آمدن بزرگ ترین ظلم ها و جنایات در تاریخ شده است، اظهار داشت: آن هنگام که بنی امیه، مشاهده کردند که بنی هاشم آراسته به همه فضایل و حسنات است به آن ها حسادت ورزیدند و بزرگ ترین ظلم تاریخ را انجام دادند.
آيت الله شفيعي نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبري

به گزارش به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، ظهر امروز در چهارمین جلسه از سلسله مباحث ماه مبارک رمضان، به ادامه تفسیر حدیث «فإذا صمتم فاحفظوا السنتکم عن الکذب، وغضوا ابصارکم عما حرم الله، ولا تنازعوا، ولا تحاسدوا، ولا تغتابوا، ولا تسابوا ولا تشاتموا، ولا تظلموا» پرداخت و گفت: انسان با عمل به این حدیث در ماه مبارک رمضان می تواند یک دوره اخلاق اسلامی را سپری کند.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان با بیان این که اگر کلیات حدیث گفته شده اجرایی شود، انسان به اخلاق اسلامی دست خواهد یافت، اظهار داشت: در قسمتی از این حدیث شریف آمده که در ماه رمضان به یکدیگر حسادت نورزید.

آیت الله شفیعی با اشاره به وجود آیات و روایات گوناگون در نکوهش مسأله حسد خاطرنشان کرد: حسد به این معنا است که انسان نعمت خوبی را در نزد کسی ببیند و آرزو کند آن نعمت از او سلب شود و به خودش برسد.

وی با اشاره به آیه آخر سوره فلق اظهار داشت: خداوند در این آیه به پیامبرش می فرماید که «بگو پناه می برم به خدا، از شر هر بدخواه و حسود آنگاه که بدخواهى کند. »

آیت الله شفیعی به وجود سحر و جادو در دوران های گذشته به ویژه در دوران جاهلیت اشاره کرد و گفت: در سوره فلق خداوند حسادت را پس از سحر و جادو بیان کرده است؛ چرا که هردوی آن ها سبب خراب شدن زندگی خود شخص و دیگران می شود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با بیان این که غبطه در مقابل حسد قرار دارد، خاطرنشان کرد: غبطه این است که انسان نعمتی را در نزد شخصی ببیند  و از خدا بخواهد که همانند آن را نصیب او کند.

آیت الله شفیعی با بیان این که انسان حسود خوبی را نزد دیگران نمی تواند ببیند، گفت: حسد در روایات به عنوان گناه کبیره آمده است.

وی با اشاره به راه های دفع حسد تصریح کرد: در روایات آمده که مؤمنان با نیروی ایمان می توانند حسادت خود را کنترل کنند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که حسادت از دل برمی خیزد و به آسانی نمی توان کسی را به داشتن این صفت زشت متهم کرد، گفت: اگر کسی را دیدی که غرق در نعمت های خدا بود خوشحال باش.

آیت الله شفیعی حسد را نوعی انحصار طلبی و خودخواهی دانست و افزود: اگر انسان مبنای دین و ایمانش قوی باشد بدی را برای دیگران نمی خواهد.

وی با بیان این که ریشه دواندن حسد در درون انسان آثار منفی را به دنبال دارد، گفت: دوری از حسد نشانه بینش و بزرگی انسان است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به عقوبت عبرت آموز حسودان در تاریخ اظهار داشت: آن هنگام که بنی امیه، مشاهده کردند که بنی هاشم آراسته به همه فضایل و حسنات است به آن ها حسادت ورزیدند و بزرگ ترین ظلم تاریخ را انجام دادند.

آیت الله شفیعی با بیان این که حسادت سبب به وجود آمدن بزرگ ترین ظلم ها در تاریخ شده است، گفت: حسادت بنی امیه نسبت به بنی هاشم ریشه در تاریخ دارد./9464/پ202/ب2

ارسال نظرات