۱۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۳
کد خبر: ۲۱۲۰۱۸
نماینده ولی‌فقیه در استان فارس:

وضعیت فرهنگ و معیشت مردم اصلاح شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شیراز در دیدار با نخبگان و اندیشمندان دانشگاهی گفت: اگر معیشت مردم را پاسخگو نباشیم و فرهنگ جامعه اصلاح نشود، همه ما مسؤول هستیم.
آيت الله ايماني

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس شب گذشته، در جمع نخبگان و اندیشمندان دانشگاهی این استان با تأکید بر اینکه علم، تعهد ایجاد می‌کند، گفت: ما بر اساس آگاهی مسؤولیت داریم؛ از‌این‌رو دست نیاز به سوی تمام دانشگاهیان دراز می‌کنیم و دست تمام این خدمتگزاران عرصه علم، اقتصاد و فرهنگ را می‌بوسیم که بیایند و برای مردم قدمی بردارند و اگر لازم است کارگروه‌هایی تشکیل شود و برنامه‌‌های خود را به‌صورت عملیاتی ارائه دهند.

وی در ادامه افزود: در این کارگروه‌ها برنامه‌هایی که به نفع جامعه است و از بیان کلیات خودداری می‌شود و مشکلات را از سر راه مردم برمی‌دارد ارائه شود بنابراین از دانشگاهیان، مسؤولان و روحانیان انتظار است که وارد این عرصه شوند.

 

زکات علم تنها تربیت شاگرد نیست

وی تأکید کرد: هرکسی به اندازه قدرت و توانمندی خود در عرصه اصلاح اقتصاد و فرهنگ جامعه وارد شود زیرا زکات علم تنها تربیت شاگرد نیست، بلکه علم را عملیاتی کردن است و کار باید پشت سر علم قرار گیرد.

رییس شورای هم‌افزایی حوزه و دانشگاه تصریح کرد: دنیا به این نتیجه رسیده است که جامعه اسلامی ایران به برکت انقلاب اسلامی در یک خیز بلند علمی گام بر می‌دارد از‌این‌رو نتایج این خیز بلند علمی باید در اختیار مردم قرار گیرد یعنی فرهنگ جامعه را این قشر بسازد.

وی با بیان اینکه حفظ معیشت مردم از آسیب‌ها، کار دانشگاه است، گفت: مطالبه مردم و جامعه از دانشگاه نیز این است که فرهنگ و اقتصاد جامعه را دانشگاه به پیش برد.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: به استاندار فارس پیشنهاد شد که کارگروهی تشکیل دهند و مسؤولان دانشگاهی را در این کارگروه قرار دهند و در آن راهکارهای عملی برای مسئله اشتغال با توجه به امکانات و موانع ارائه دهند یعنی باید در این مسئله از کلی‌گویی خارج شویم و به عرصه عمل وارد شویم.

وی با یادآوری اینکه استان فارس دارای امکانات و استعدادهای فراوانی است، گفت:‌ این استان از نظر نیروی انسانی و امکانات و اقتصاد نیز در حد بالایی قرار گرفته است؛ از‌این‌رو اگر به این مسائل توجه نشود و دغدغه کار در ما ایجاد نکند، فردا ما مسؤول هستیم.

 

آیت‌‌‌الله ایمانی اظهار کرد: ما گرسنگی جامعه خود را می‌بینیم؛ البته گرسنگی نه به معنای لغوی خودش بلکه به معنای اینکه بیشتر مردم ما زیر خط فقر زندگی می‌کنند و یا بیکارند و مشکلات خاصی از ناحیه فقر در جامعه ایجاد شده است و آیا ما در مقابل این مسائل می‌توانیم بی‌تفاوت باشیم.

امام جمعه شیراز گفت: استان فارس دارای چهره‌های فعالی از دانشمندان جهان است و سابقه عظیم علمی دارد حتی مقام معظم رهبری زمانی که وارد دانشگاه شیراز شدند فرمودند وارد دارالعلمِ دارالعلم شده‌ام، ازاین‌رو اگر معیشت مردم را پاسخگو نباشیم و فرهنگ جامعه اصلاح نشود، همه ما مسؤول هستیم.

وی به راه‌اندازی شورای هم‌افزایی حوزه و دانشگاه در این استان اشاره کرد و گفت: این شورا با حضور رؤسای دانشگاه و اشخاص مختلف جهت تحقق این موارد تشکیل شد و اساسنامه آن نیز تدوین شده است و تقاضا می‌شود آنچه برای بهبود فارس از دست دانشگاهیان بر می‌آید، کوتاهی نکنند./919/د101/ب

ارسال نظرات