۱۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۲۱۲۱۰۶

اعزام دومین کاروان طلاب و روحانیون خراسان جنوبی به طرح هجرت

خبرگزاری رسا ـ دومین کاروان طلاب و روحانیون خراسان جنوبی متشکل از 30 طلبه و روحانی برادر به مدت یک ماه برای شرکت در طرح هجرت به نقاط محروم خراسان جنوبی اعزام شدند.
اعزام مبلغ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، پیش از ظهر امروز دومین کاروان طلاب و روحانیون خراسان جنوبی متشکل از 30 طلبه برادر برای انجام فعالیت های عمرانی و تبلیغی به نقاط مختلف خراسان جنوبی از جمله شهرستان نهبندان اعزام شده اند.

 

همچنین از ابتدای تابستان تاکنون بیش از 60 طلبه به صورت مبلغ به همراه کاروان های دانشجویی برای خدمت رسانی به نقاط محروم اعزام شده اند که این طلاب و روحانیون علاوه بر انجام فعالیت های تبلیغی به انجام فعالیت های عمرانی از جمله ساخت مسجد تعمیر مدارس و ساخت خانه برای افراد نیازمند با همکاری بسیج سازندگی استان مشغول هستند.

 

حجت الاسلام محمدرضا توکلی، مسؤول بسیج طلاب و روحانیون خراسان جنوبی در حاشیه این مراسم با بیان این که کاروان های هجرت بیشترین تاثیر را در نشر فرهنگ و ارزش های اسلامی در سطح جامعه به خصوص نقاط محروم دارند، گفت: حضور این کاروان ها با وجود مبلغان و روحانیون موجب دلگرمی مردم مناطق محروم برای حل مشکلات و محرومیت های آن ها شده است.

 

وی افزود: کاروان های هجرت حوزوی و دانشگاهی با خود نسیم امید و مهرورزی را به نقاط محروم برده و ارایه فرهنگ ناب اسلامی مهم ترین دستاورد و رهاورد این کاروان ها در نقاط محروم است.

 

مسؤول بسیج طلاب و روحانیون خراسان جنوبی با بیان این که اعزام طلاب و روحانیون تا پایان تابستان سال جاری به نقاط محروم ادامه خواهد داشت، گفت: طرح هجرت علاوه بر نشر ارزش های فرهنگی بعد معنوی و همدردی طلاب و روحانیون را با مردم بیشتر کرده و موجب می شود این قشر سرنوشت ساز از نزدیک با مشکلات مردم آشنا شده و مشکلات را به چشم خود ببیند و لمس کنند.

 

حجت الاسلام توکلی خود سازی را مهم ترین اثر طرح هجرت بر طلاب و روحانیون شرکت کننده عنوان کرد و گفت: هر سال بر تعداد کاروان های اعزامی طلاب و روحانیون به نقاط محروم افزوده می شود.

 

وی افزود: بسیج طلاب و روحانیون خراسان جنوبی در ایام ماه مبارک رمضان و تابستان علاوه بر اعزام طلاب و روحانیون به نقاط محروم دوره های مختلف بصیرت افزایی و دوره های تخصصی فرهنگی را برای طلاب عضو بسیج و حلقه های طرح صالحین برگزار می کند.

 

مسؤول بسیج طلاب و روحانیون خراسان جنوبی با اشاره به این که رسیدگی به نقاط محروم باید در اولویت کاری مسؤولان و دولت قرار گیرد، گفت: متاسفانه بی توجهی به نقاط محروم برای کشور اثرات فرهنگی و هویتی جبران ناپذیری را ایجاد خواهد کرد.

 

حجت الاسلام توکلی از طلاب اعزامی به طرح هجرت خواست رسالت خود را در زمینه خدمت رسانی به مردم نقاط محروم به خوبی انجام داده و سعی کنند عصاره و چکیده اسلام ناب محمدی را به گروه های مختلف و اقشار مختلف مردم مناطق محروم استان معرفی کنند.

 

وی با بیان این که خراسان جنوبی بیشترین مرز مشترک را با کشور افغانستان دارد، گفت: بی توجهی به فعالیت های تبلیغی و فرهنگی در نقاط محروم می تواند زمینه فعالیت عناصر وابسته به وهابیت و غرب را در این مناطق فراهم کند./968/پ202/ب

ارسال نظرات