۱۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۸
کد خبر: ۲۱۲۲۶۰
امام جمعه پاوه:

وحدت مهم ترین عامل امنیت و پیشرفت نظام اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرستان پاوه با اشاره به امنیت حاکم در جمهوری اسلامی ایران گفت: کشور ما مصداق بارز بلادی است که به لطف خدا و یمن وجود رهبری فرزانه و عقلانیت علمای اهل تسنن از نظر جغرافیایی و اجتماعی در امنیت کامل هستیم و برای فراهم کنندگان این امنیت دعا می کنیم و پشتیبان آن هستیم.
ملاقادر قادري امام جمعه پاوه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در منطقه غرب، ماموستا ملا قادر قادری، امام جمعه پاوه ظهر امروز در اجتماع بزرگ هم اندیشی طلاب و روحانیان شیعه و سنی که با حضور رییس سازمان بسیج مستضعفین در مجتمع فرهنگی رفاهی بعثت کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: آیات متعددی از قرآن کریم مربوط به توجه به تجربیات گذشته است که باید در عرصه امروز سیاست و منطقه مورد توجه قرار بگیرد.

 

ماموستا قادری با اشاره به حمله آمریکا به عراق در 13 سال پیش اظهار داشت: وقتی قطر، کویت و البته خادم الحرمین گفتند که ما زمین و دریا و هوا را در خدمت دوستمان آمریکا قرار می دهیم تا به عراق حمله کند فتنه آمریکا در منطقه شروع شد.

 

وی ادامه داد: روزی که رادیو عربی صدای آمریکا اعلام کرد که سحرگاه و همزمان با نماز صبح موشک های کروز آمریکا یکی پس از دیگری در حال اصابت به بغداد هستند و البته همین دوستان آمریکا هم به افتخار آنها کف زدند آن روز بود که داعش متولد شد.

 

امام جمعه شهر پاوه اظهار داشت: صبح روز بعد جرج بوش به مردم عراق پیام داد که ما بعد از صدام دمکراسی را در عراق برای مردم هدیه می آوریم و امروز بعد از 13 سال اوج دمکراسی از جنس بوش را در عراق می بینیم، من آن روز در نماز جمعه پاوه اعلام کردم که صدام دشمن مشترک ملت ایران و عراق است اما موشک های آمریکایی هم به سود هیچکس شلیک نمی شوند.

 

وی افزود: برای ما عراق پس از حجاز مقدس ترین سرزمین است، قبور ائمه (ع)، امام حنبل، عبدالقادر گیلانی و بسیاری دیگر از بزرگان و علما و انبیا در خاک عراق مدفون هستند، حمله آمریکا به عراق اهانت به حضرت علی (ع) و ائمه کاظمین و کربلا بود.

 

ماموستا قادری تصریح کرد: داعش تلفیقی از خوارج، معتضله، باطنیه و آن نهله در نجد است که می گفتند لعن الله زائرین اهل القبور و این تفکر یک نگرش التقاطی است که داعش آن را زنده کرده و به بهانه آن در صدد نابودی اسلام است.

 

امام جمعه شهرستان پاوه اظهار داشت: بعد از بحران سوریه و ایجاد اختلافات داخلی میان این گروه تکفیری جهادی داعش اعلام استقلال کرد و به دلیل عدم تسلط دولت مرکزی بر نواحی موصل و الانبار و البته آمادگی تروریست ها از یک سال قبل برای چنین اقدامی توانستند به بخشی از خاک عراق دسترسی پیدا کنند.

 

وی افزود: اکنون گروهی در منطقه حضور دارند که اگر کسی کافر بوده، اما با آنها باشد موحد است اما روزه دار ظهر و نماز گزار شب اگر آنها را نپذیرد کافر است. در مسیر مقابله با چنین تفکری باید تدبیر داشت و منسجم عمل کرد.

 

ماموستا قادری خاطرنشان کرد: امروز یک میلیون نفر در خاک عراق آواره هستند و در اردوگاه ها زندگی می کنند، آوارگان در اردوگاه ها حتی آب برای نوشیدن ندارند و این در حالی است که رژیم صیونیستی خوشحال است و اعلام کرده است از هر طرفی که کشته شود چه شیعه و چه سنی این به سود مااست.

 

وی با اشاره به امنیت حاکم در جمهوری اسلامی ایران گفت: کشور ما مصداق بارز بلادی است که به لطف خدا و یمن وجود رهبری فرزانه و عقلانیت علمای اهل تسنن از نظر جغرافیایی و اجتماعی در امنیت کامل هستیم و برای فراهم کنندگان این امنیت دعا می کنیم و پشتیبان آن هستیم.

 

امام جمعه پاوه گفت: ما مرزداران منطقه در همه سال های انقلاب پشتیبان امام راحل و رهبر معظم انقلاب بودیم و پای این پشتیبانی هم ایستاده ایم و مردم اورامان شریف هستند و وظیفه سنگین مرزداری را تا به امروز به خوبی انجام داده اند البته حفظ و توجه به مرزداران وظیفه سنگین تری است که بر عهده مسؤولان است.

 

وی در بخش پایانی سخنان خود خواستار عملیاتی شدن مصوبات سفر رهبر انقلاب به کرمانشاه برای منطقه اورامانات شد و گفت: زمان مصوب شدن آنها به یقین احساس می کردیم که خواست قلبی مردم در حال تحقق است و امروز باید دولت برای عملیاتی شدن این مصوبه ها تلاش کند، برای مرزداران بر اساس دعاهای موجود در صحیفه سجادیه دعا می کنیم و پشتیبان بسیج به عنوان ستون فقرات نظام هستیم./967/پ202/ب1

ارسال نظرات