۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۲۱۶۰۱۲
حجت‌الاسلام والمسلمین غرویان:

استاد قرائتی جلودار نهضت ملی ازدواج آسان شود

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین غرویان با تأکید بر این‌که باید نهضت ملی برای ازدواج آسان در کشور ایجاد شود، گفت: بنده از طریق رسانه شما به آقای قرائتی که شخصیت مناسبی در کشور است پیشنهاده می‌کنم همانگونه که نهضت ملی نماز و سواد آموزی را به راه انداختند درباره ازدواج آسان نیز جلودار شده و آن را پیگیری کنند.
حجت الاسلام والمسلمين محسن غرويان

حجت‏الاسلام والمسلمین محسن غرویان استاد حوزه علمیه قم در گفت‏و‏گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، مشکلات اقتصادی را مهم‌ترین عامل بالا رفتن سن ازدواج جوانان دانست.

 

وی گفت: جوانی که می‌خواهد ازدواج کند افزون‌بر داشتن دغدغه تهیه وسایل و مخارج زندگی در فکر تهیه مسکن و وسایل نقلیه است که این خود سبب می‌شود تا فرد هر چند به سن بلوغ رسیده و نیاز جنسی دارد ولی به خاطر ترس از مشکلات اقتصادی در صدد تشکیل کانون خانواده برنیاید.

 

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر فراهم کردن شرایط ازدواج جوانان از سوی دولت و خانواده‌ها بیان داشت: اگر امکانات اقتصادی فراهم شود سن ازدواج جوانان نیز پایین می‌آید.

 

وی تصریح کرد: متأسفانه مسائل فرهنگی همانند چشم و هم چشمی و توقعات زیاد نیز مانع بزرگی در ازدواج جوانان است؛ اکنون خانواده‌ها در تهیه جهیزیه به یکدیگر نگاه کرده و ریشه این کار نیز در فرهنگ تجملات است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین غرویان با بیان این‌که می‌توان با تبلیغ و روشنگری مسائل فرهنگی را برای مردم حل کرد، اظهار داشت: حوزه‌های علمیه باید مسائل علمی، فرهنگی و فکری را تبلیغ کرده و به وسیله منبرها و سایر تریبون‌های عمومی این مسائل را برای مردم تبیین و روشنگری کنند.

 

وی تصریح کرد: البته صرف سخن گفتن ملاک نیست باید در عمل به مردم نشان داد، برای نمونه فرزندان علما، نخبگان و رجال سیاسی، اجتماعی که اثرگذار هستند اقدام به ازدواج آسان کرده تا مردم نیز از آن‌ها الگو بگیرند.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه قم عنوان کرد: اگر بزرگان تنها این مطالب را به مردم بیان کرده و فرزندانشان به آن عمل نکنند مردم نیز به سخنان شان گوش نمی‌دهند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین غرویان با تأکید بر این‌که باید نهضت ملی برای ازدواج آسان در کشور ایجاد کرد، بیان داشت: بنده از طریق رسانه شما به آقای قرائتی که شخصیت مناسبی در کشور است پیشنهاده می‌کنم همانگونه که نهضت ملی نماز و سواد آموزی را به راه انداختند درباره ازدواج آسان نیز جلودار شده و آن را پیگیری کنند.

 

وی تصریح کرد: مسؤولان و شخصیت‌های کشور نیز ایشان را یاری و حمایت کنند تا نهضت ملی و سراسری برای ازدواج آسان در سنین پایین‌تر رخ دهد؛ چرا که این اقدام ملی به جا و مورد نیاز است.

 

استاد حوزه علمیه قم پیری جمعیت را از جمله نتایج تحدید نسل دانست و با تأکید بر این‌که کشوری با جمعیت کهنسال نمی‌تواند در عرصه‌های مختلف اقتصادی، علمی و دیگر مسائل به توانمندی برسد، گفت: اقتصاد، علم و دانش کشور نیرو جوان فعال، شاداب و بانشاط لازم دارد.

 

وی بیان داشت: اگر کشوری گرفتار پیری جمعیت شود در تمام ابعاد اقتصادی، علمی، فکری و سیاسی دچار ضعف خواهد شد؛ باید زمینه ازدواج جوانان فراهم شده و نسل ازدیاد پیدا کند تا توان کشور بالا رود./993/ت302/ج

ارسال نظرات