۰۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۲۱۷۷۷۴
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان:

نمایشگاه بزرگ کتاب در اصفهان برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان از برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب اصفهان از 15 تا 20 شهریورماه خبر داد.
حجت الاسلام قطبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام  محمد قطبی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان امروز در نشست هم اندیشی اصحاب فرهنگ و هنر استان اصفهان، گفت: این نمایشگاه از 15 تا 20 شهریورماه در محل نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان برگزار می شود.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تأکید کرد: با توجه به اهمیت کار فرهنگ و هنر دستاوردهای یک ساله فروشگاه های کتاب در نمایشگاهی با نام تازه های نشر در مجتمع فرهنگی هنری استاد فرشچیان به نمایش گذاشته می شود ضمن این که یک میز اصفهان شناسی نیز برای معرفی تازه های نشر به گردشگران در میدان امام خمینی(ره) مستقر می شود.

 

وی با بیان این که هم اکنون تنها پنج استان اجازه صدور مجوز چاپ پیش از نشر به کتاب‌ها را دارند و استان اصفهان نیز از جمله آن‌هاست، تصریح کرد: مجوز تمام حوزه‌ها به جز برخی از حوزه‌های تخصصی از جمله تفسیر و ترجمه قرآن، رمان و داستان و ایثار و شهادت باید از طریق وزارتخانه صادر شود زیرا نیاز به بررسی تخصصی دارد.

 

حجت الاسلام قطبی با بیان این که در سال اقتصاد و فرهنگ مرکز رشد فرهنگ و هنر راه اندازی خواهد شد، اظهار کرد: این مرکز در آینده نزدیک راه اندازی می‌شود و ساختمانی نیز به شورای سیاستگذاری‌های فرهنگی و هنری به منظور تبادل نظر در مورد مسایل آموزشی اختصاص خواهد گرفت.

 

وی ادامه داد: در آستانه هفته دولت سلسله نشست های اصحاب فرهنگ  و هنر برای برنامه ریزی در راستای رفع مشکلات اهالی فرهنگ و هنر برگزار می شود که نخستین نشست امروز با حضور دکتر مقتدایی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان برگزار شده است.

 

شایان ذکر است در پایان این نشست مجوز کتابفروشی هایی که از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان صادر شده بود به 10 نفر از کتابفروشان پیشکسوت اعطا شد./939/پ203/ب4

ارسال نظرات