۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۲۱۹۲۰۸
با سخنرانی آیت‌الله مکارم شیرازی؛

سال تحصیلی حوزه علمیه تهران آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم افتتاحیه آغاز سال تحصیلی طلاب حوزه های علمیه استان تهران با سخنرانی حضرت آیت الله مکارم شیرازی برگزار شد.
حوزه علميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، چهارمین افتتاحیه آغاز سال تحصیلی طلاب حوزه های علمیه استان تهران صبح امروز با سخنرانی حضرت آیت الله مکارم شیرازی، آیت الله صدیقی، آیت الله مقتدایی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی، حجت‌الاسلام والمسلمین رشاد، حجت الاسلام آقامیری، حجت الاسلام خاموشی، استاندار تهران، طلاب، اساتید و کارکنان حوزه های علمیه استان تهران برگزار شد.

 

بر اساس این گزارش، در ابتدای این مراسم حضرت آیت الله مکارم شیرازی به بیان مطالبی پیرامون ضرورت و وجوب تعلیم و تعلم، مسایل جاری در جهان اسلام و نیز عوامل موفقیت طلاب پرداخت.

 

در ادامه آیت الله مقتدایی، رییس شورای عالی حوزه های علمیه کشور به بیان فضائل حضرت معصومه(س) و نیز ویژگی‌های طالب علم و نکاتی پیرامون زی طلبگی پرداخت.

 

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین رشاد، رییس شورای عالی حوزه های علمیه استان تهران از حضور حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی که نشان از توجه ویژه رهبر معظم انقلاب نسبت به خوزه علمیه تهران دارد، تشکر کرد و به بیان جایگاه حوزه علمیه تهران در گذشته و امروز پرداخت.

 

وی ضمن ابراز تأسف از آسیبی که به سبب از دست دادن علمای بزرگ به حوزه های علمیه تهران وارد شده است، از مراجع، علما و روحانیان قم دعوت کرد تا برای تدریس و تربیت طلاب به تهران بیایند.

 

سخنران پایانی این آیین، حجت الاسلام سید محمدرضا آقامیری، مدیر حوزه های علمیه خواهران استان تهران بود که در سخنرانی خود گزارشی از وضعیت آموزشی و پژوهشی طلاب خواهر ارائه کرد و به بیان جایگاه و توانمندی های حوزه های علمیه خواهران استان تهران پرداخت./9597/پ202/ب4

ارسال نظرات