۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۲۱۹۲۱۹
حداد عادل در همایش مدیریت اسلامی در فرهنگ رضوی:

تغییرات مدیریتی باید بدور از جناح بازی و مبتنی بر توانایی و کارایی افراد باشد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این که مدیریت نباید مانند توپ فوتبال در زمین چمن، از یک جناح به جناح دیگر منتقل شود، گفت: تغییرات مدیریتی باید به دور از جناح بازی و بر مبنای توانایی و کارایی افراد باشد.
غلامعلي حداد عادل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، غلامعلی حداد عادل، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی صبح امروز 12 شهریور در همایش ملی مدیریت اسلامی در فرهنگ رضوی که در محل دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، به بیان ویژگی های  مدیریت اسلامی پرداخت و گفت: مدیر باید به صورت تمام وقت کار کند؛ در واقع مدیریت اسلامی در فرهنگ رضوی بدین معنا است که کسانی که می توانند و اختیارشان دست خودشان است بهتر است فقط در خدمت یک شغل باشند چرا که یک ده آباد بهتر از صد شهر خراب است و نباید یک مدیر اسلامی در شاخه های مختلف و به صورت جزیی مشغول به فعالیت باشد.

وی با بیان این که اساسی ترین نیاز کشور در حال حاضر مدیریت است، افزود: کشورهایی با داشتن نفت، جنگل، سرزمین معدن، جوان های باهوش و با استعداد و دریا اما بدون مدیریت مثل این است که هیچ چیز ندارند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این که در مقابل هم کشورهایی وجود دارند که بدون ثروت های طبیعی و حتی نفت فقط با مدیریت توانسته اند به کشورهای اقتصادی درجه یک تبدیل شوند، تصریح کرد: در واقع در این کشورها معجزه مدیریت اتفاق افتاده است.

وی در ادامه با بیان این که مدیریت نباید مانند توپ فوتبال در زمین چمن، از یک جناح به جناح دیگر منتقل شود، گفت: تغییرات مدیریتی باید به دور از جناح بازی و بر مبنای توانایی و کارایی افراد باشد.

وی ادامه داد: در برخی وزارتخانه ها طی 35 سال گذشته متوسط زمان مدیریت در سطح وزیر کمتر از سه سال بوده است واین در حالی است که یک وزیر حدود به یک سال و نیم زمان برای احاطه و شناسایی کامل وزارتخانه خود نیاز دارد.

وی با بیان این که در بسیاری از کشورها همراه با تغییر حکومت ها تغییرات مدیریتی در حد لایه ای نازک به سایر سطوح نفوذ می کند و همه دستگاه ها تا عمق زیر و رو نمی شوند، تصریح کرد: کارهای خطیر و بزرگ را نباید به انسان های کوچک واگذار کردچرا که سپردن کارهای بزرگ به دست انسان های بی کفایت ظلم به نظام و مملکت است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان ویژگی های مدیریت اسلامی گفت: پرکاری از شروط تحقق مدیریت جهادی است و مدیر اسلامی باید بدون توجه به زمان سر از پا نشناخته کار کند.

وی با اشاره به شاخصه های شجاعت و تحول آفرینی در مدیریت اسلامی گفت: مدیر حکومت اسلامی باید بدون انقطاع از سنت ها و با بهره مندی ازخردورزی نوآور باشد.

حدادعادل با بیان این که تقوا مهمترین شرط مدیریت در نظام جمهوری اسلامی است، افزود: ایمان و تقوا در یک مدیر باید به اندازه ای باشد که درگیر زرق و برق دنیا و و شیفته شهرت نشود چرا که مدیریت مانند حرکت کردن روی سطح یخی است و در هر قدم شیطان دامی برای مدیر پهن کرده است.

وی با اشاره به این که انقلابی و سیاسی بودن از ویژگی های مدیر جمهوری اسلامی است، تصریح کرد: مدیر انقلابی باید همواره پاسدار ارزش های انقلاب و پیروی خط امام و شهدا باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این که سعی کنید مدیریت را از مدرسه به نسل آینده منتقل کنید، اظهار داشت:در واقع معلمان افرادی هستند که می توانند مدیریت را هم به جای آموختن دانش های بی فایده و اطلاعات بدون منفعت به دانش آموزان بیاموزند.

وی افزود: این فرآیند تربیت مدیر را باید از مهدکودک و پیش دبستانی شروع کرد؛ چرا که ما برای پر کردن ذهن دانش آموزان به فرمول ها نیاز نداریم و امروز نیازمند تربیت انسان های کارآمد هستیم که وقتی وارد دانشگاه شدند مدیران آینده بشوند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مدیریت تربیت است و کار تدریجی است و باید از کودکی آغاز شود./934/پ202/ج

ارسال نظرات