۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۹
کد خبر: ۲۲۰۶۸۰
رییس اوقاف شهرستان فلاورجان خبر داد؛

رشد 30 درصدی فعالیت‌های عمرانی و فرهنگی بقاع متبرکه فلاورجان

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فلاورجان از رشد 30 درصدی پیشرفت فعالیت‌های عمرانی و فرهنگی در امامزادگان خبر داد و گفت: مسؤولان فرهنگی امامزاده ها باید درصدد جذب وقف‌های جدید برآیند و هر امامزاده‌ای باید برای خود موقوفاتی داشته تا بتواند درآمدهای خود را تأمین کنند.
ضريح امامزاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت‌الاسلام سیدحسن فاضلی رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فلاورجان امروز در نشست تخصصی اوقاف با هیأت ‌امنای امامزادگان، گفت: فعالیت‌های عمرانی در امامزادگان شهرستان فلاورجان رشد 30 درصدی داشته است.

 

 

وی در نشست دوستانه و تخصصی که با کلیه اعضای هیأت‌ امنای بقاع متبرکه شهرستان فلاورجان تشکیل شد، عملکرد امامزادگان را طی سه ساله اخیر خوب ارزیابی کرد و گفت: طی سه ساله اخیر در آستان مقدس امامزادگان فعالیت‌های عمرانی و فرهنگی به طور مستمر در حال اجراست و موجبات جذب عموم مردم را در مناسبات و نیز در روزهای معمول فراهم کرده است.

 

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فلاورجان تصریح کرد: امامزادگان روشنگر راه معنوی و هدایت‌گر زندگی اجتماعی و فردی افراد هستند و می‌تواند به افکار مردم جهت دهد.

 

 

وی ادامه داد: فراهم آوردن نشاط معنوی، انس بیشتر مردم با قرآن کریم و خاندان نبوت، احیا و شناسایی موقوفات، تشویق و ترغیب مردم به فرهنگ غنی وقف از جمله آثار و برکات وجودی امامزادگان عظیم‌الشأن است و این دستاوردها با اجرای امور عمرانی و انجام فعالیت‌های فرهنگی تقویت می‌شود.

 

 

حجت الاسلام فاضلی نظافت بقاع متبرکه و نیز آراستگی خادمان را مسأله‌ای مهم عنوان کرد و افزود: خادمان باید با ظاهری آراسته و رویی گشاده به استقبال زائران بروند و با برخورد شایسته یکی از عوامل حضور مردم در اماکن متبرکه شوند.

 

 

وی وحدت بین هیأت امنای امامزادگان را از دیگر اصول اجرایی اداره اوقاف عنوان کرد و گفت: وحدت بین اعضای هیأت امنا و مسؤولان فرهنگی منجر به اجرای درست و به موقع ویژه مراسمات و برنامه‌های فرهنگی ابلاغی از سوی سازمان می‌شود.

 

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فلاورجان در ادامه گفت: باید مسؤولان فرهنگی درصدد جذب وقف‌های جدید برآیند و هر امامزاده‌ای باید برای خود موقوفاتی داشته تا بتواند درآمدهای خود را تأمین کند.

 

 

وی به یکی از اماکن مقدسی که طی دو سال اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است اشاره کرد و گفت: آستان مقدس امامزادگان سیدشریف و میرمرتضی شرودان از جمله اماکن متبرکه‌ای است که توانسته در سال های اخیر پیشرفت‌های عمرانی و فرهنگی چشمگیری داشته باشد./939/پ202/ب4

ارسال نظرات