۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۲۲۳۱۵۰
معاون بین الملل دفتر مقام معظم رهبری:

نظام جهانی بر پایه سلطه آمریکا با چالش جدی مواجه شده است

خبرگزاری رسا ـ معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری گفت: امروز همه جهانیان از این که دنیا برپایه دستور چند کشور اداره شود، خسته شده اند و نظام جهانی بر پایه سلطه آمریکا و زیر دست بودن دیگر ملت‌ها مورد چالش قرار گرفته است.
حجت الاسلام محسن قمي معاون امور بين الملل دفتر مقام معظم رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محسن قمی، مشاور امور بین ‌الملل مقام معظم رهبری امروز در دومین کنفرانس بین المللی افق نو در هتل لاله تهران گفت: یکی از تفاوت مهم انسان و سایر موجودات این است که حیات انسانی بر دو محور شناخت و تصمیم ‌گیری بر مبنای این شناخت شکل می گیرد و با این تحلیل رسانه‌ ها نقش مهمی در حیات اجتماعی انسان‌ ها دارند.

معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری با بیان این که اگر خبر تحریف شود، حیات اجتماعی انسان دچار چالش می‌ شود، اظهار داشت: تأثیر رسانه‌ها بر حیات اجتماعی انسان‌ها به قدری زیاد است که برخی در این مورد اغراق می کنند اما ما در این مورد نمی خواهیم اغراق ‌کنیم و معتقد هستیم پیام رسانه‌ های مختلف در مناطق مختلف جهان به شیوه ‌های مختلفی رمزگشایی می‌شود.

وی با تأکید بر این که انسان‌ها به دنبال حقیقت هستند، بیان داشت: در نظریات پست‌مدرن گفته می شود قدرت سخت و نرم تأثیر چندانی ندارد و بر قدرت معنایی تأکید می شود و از آن جا که ما حرف‌های متفاوتی برای بشر داریم و منبع قدرت ما نیز همین صحبت‌هاست، این صحبت‌ها بزرگترین تهدید برای صهیونیست‌ها نیز به شمار می‌رود.

حجت الاسلام و المسلمین قمی با اشاره به ضرورت اخلاق گرایی در رسانه ها اظهار داشت: اگر رسانه‌ها در جهان بر پایه اخلاق و فضیلت‌های انسانی گام بردارند، به نفع همه مردم جهان خواهد بود و اگر در راه سود کمپانی ‌ها گام بردارند، ضرر آن متوجه همه مردم جهان است.

مشاور مقام معظم رهبری با بیان این که متاسفانه امروز رسانه‌ ها در وضعیت خوبی نیستند و نمی‌شود نگاه خوشبینانه ‌ای به آنها داشت، گفت: عموم رسانه‌ های خارجی در دست کسانی است که به دنبال منافع نامشروع خود هستند و منافع آنها اقتضا می ‌کند آمریکا سردمدار حقوق بشر و اسلام مظهر تروریسم باشد و اسرائیل به مظلوم‌نمایی بپردازد.

وی افزود: آنها تلاش می‌ کنند تا منافع نظام سلطه را حفظ کنند و نخبگان جامعه را مجبور کنند تا در برابر نماد کوره آدم‌ سوزی تعظیم کنند در حالی که دلشان برای حادثه ‌دیدگان احتمالی کوره آدم سوزی نمی ‌سوزد بلکه می‌ خواهند همه در برابر صهیونیست ‌ها سر تعظیم فرود بیاورند.

حجت الاسلام والمسلمین قمی با بیان این که امروز رسانه‌ها به جاده‌ ای یک ‌طرفه‌ تبدیل شده ‌اند و نمی‌گذارند ملت ‌ها حرف و درد یکدیگر را بفهمند، تصریح کرد: اگر ملت آمریکا جایگاه زن و مردم سالاری دینی را در ایران درک کنند و بدانند 63 درصد دانشجویان ایران و 30 درصد هیئت علمی دانشگاه‌های ایران زن هستند و زنان در مناصب نظامی دارای رتبه بالایی هستند و نظر رهبر انقلاب را درباره سلاح‌های هسته‌ای و کشتار جمعی بدانند و بدانند رشد  پزشکی، کشاورزی و تولید نیرو از اهداف جمهوری اسلامی در حوزه هسته ای است، آن گاه بسیاری از سوءتفاهمات از بین خواهد رفت.

 وی افزود: اما دولتمردان پشت پرده آمریکا که همان لابی صهیونیستی هستند، نمی گذارند این اخبار به گوش مردم شان برسد و از نا آگاهی آنان در این باره سوء‌ استفاده می ‌کنند.

معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به این که امروز تغییرات اساسی در نظام سلطه جهان و احساس نیاز به این تغییرات در جهان مشهود است، ابراز داشت: امروز آن دورانی که بوش پدر بعد از جنگ کویت گفت، نظم جهانی شروع شده و آمریکا تنها ابرقدرت جهان است، گذشته است.

وی ادامه داد: حمایت مطلق آمریکا از کودک‌کشی غزه بار دیگر چهره نظام سلطه جهانی را آشکار کرد و تغییر روال لیبرال دموکراسی و شکست صهیونیست‌ها در برابر اراده ملت‌ ها نشانه‌های دیگری از تغییراتی است که در جهان در حال رخ دادن است.

حجت الاسلام و المسلمین قمی با بیان این که جهان در حال گذر از یک پیچ تاریخی مهم است، اظهار داشت: امروز همه جهانیان از این که دنیا برپایه دستور چند کشور اداره شود، خسته شده اند و نظام جهانی برپایه سلطه آمریکا و زیر دست بودن دیگر ملت‌ها مورد چالش قرار گرفته است.

وی افزود: رسالت ما به عنوان پیشگامان جهان نوین ایجاد زمینه های صحبت درباره ضرورت و قطعی بودن این تغییر در میان ملت‌ ها و افکار عمومی است تا آن ها بدانند در جهان چه می‌گذرد و توانایی موضع‌ گیری در برابر این تغییرات را داشته باشند و انحصار صهیونیست‌ها از بین برود.

مشاور رهبر معظم انقلاب خطاب به شرکت کنندگان در کنفرانس گفت: رسالت شما پرورش این باور در مردم جهان است که نظام‌ نوین جهانی بدون حضور صهیونیست ها و امپریالیسم غرب و با حضور دولت‌ های مختلف امکان پذیر است.

حجت الاسلام و المسلمین قمی ادامه داد: در این نظم جدید، ارزش‌های غربی بر ارزش‌های انسانی رجحان ندارد و  نظامی بر مبنای عدالت است نه تبعیض و در آن شورای امنیت به شورای صلح تبدیل می شود و کانون ملل جهانی در دست اکثر ملل است نه تنها در دست غرب و  جهانی که حق وتو در آن معنا ندارد.

 وی در پایان با انتقاد از ائتلاف ضد داعشی که در جهان شکل گرفته است، با اشاره به سیاست های غلط جهان درباره گروه های تکفیری گفت: مگر داعش چه میزان قدرت دارد که ابرقدرت‌ ها 500 میلیارد دلار برای مبارزه با آن هزینه می‌کنند. /805/پ202/ج

ارسال نظرات