۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۲۲۴۳۶۷
مدیرکل اوقاف خراسان جنوبی:

مسیر واقعی شناخت خداوند از ولایت می‌گذرد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان این که مسیر واقعی شناخت خداوند از ولایت می گذرد، گفت: همانطور که رسول الله در رهنمودهای خود فرموده اند، اگر بخواهیم از صراط مستقیم و راه خداوند غافل نشویم باید به ولایت و امام تمسک بجوییم.
حجت‌الاسلام محمدطاهر گرايلي

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند حجت الاسلام محمد طاهر گرایلی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، پیش از ظهر امروز در آستانه شهدای باقریه در جمع مردم با بیان این که مسیر واقعی شناخت خداوند از ولایت می گذرد، گفت: در اسلام تاکید شده که این دین الهی بر پنج چیز استوار است که در این میان ولایت و امامت از همه اهمیت بیشتری دارد زیرا امامت زیر بنای تشکیل حکومت اسلامی و اجرای احکام و شرع مقدس اسلام است.

 

وی افزود: رسول الله از همان نخسیتن دعوت علنی خود به اسلام در میان عشیره اش وصی و جانشین خود را به مردم معرفی کردند که امام علی(ع) با وجود این که در این زمان تنها 13 سال داشتند دعوت پیامبر(ص) را لبیک گفتند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به این که شرط سعادتمندی در زندگی شناخت ولایت و تمسک به آن است، گفت: کسی که ولی زمان خود را نشناسد یعنی خدا را نشناخته و کسی که خدا را نشناسد کافر از دنیا می رود.

 

حجت الاسلام گرایلی با اشاره به این که انحراف از غدیر یکی از اهداف مهم دشمنان اسلام برای جلوگیری از گسترش این دین الهی بود، گفت: همانطور که می دانید بدون امام، جامعه اسلامی دچار آشوب می شود و از آن جایی که مفسر واقعی برای تفسیر قرآن و احکام دین در نهاد حکومت نیست هرکس سلیقه و فکر خود ر ا محور عمل قرار می دهد و به این ترتیب دین دچار تحریف شده و از مسیر حقیقی خود دور می شود و آنچه به اسم دین به مردم ارائه می شود برداشت های سلیقه ای آدم های مختلف است که نمی تواند انسان را به سر مقصد کمال برساند.

 

وی با اشاره به این که تشتت در ولایت موجب ایجاد نحله ها و فرقه های مختلف در اسلام شد، گفت: انشعاب در دین به ضرر جامعه اسلامی است و تر و خشک را با یکدیگر می سوزاد برای مثال در دنیای امروز دلیل اصلی پیدایش داعش وجود برداشت های سلیقه ای از دین است در حالی که اگر مسلمانان مبنای ولایت امام زمان (عج الله) را بپذیرند تمامی این تشکیک ها و تشتت  ها به وحدت تبدیل شده و جلوی بسیاری از برداشت های سلیقه ای از دین گرفته می شود.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ادامه داد: باید غدیر مانند عاشورا به یک نهضت جهانی تبدیل شود تا به این ترتیب شبهات موجود در این زمینه برطرف شود و مردم با حقیقت این مسأله آشنا شوند که در این صورت نه تنها زمینه اتحاد امت های اسلامی را فراهم کرده ایم بلکه یکی از زیرساخت های مهم برای حکومت جهانی امام زمان ( عج الله) نیز فراهم می شود.

 

حجت الاسلام گرایلی یادآورشد: پیشرفت ملت ایران و پیروزی بر مستکبران یکی از برکات مهم پذیرش غدیر و نظام ولایت در این کشور است./968/پ202/ب4

ارسال نظرات