۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۶
کد خبر: ۲۲۴۴۴۳
آیت الله نمازی:

رقابت‌های حزبی آفت حوزه و دانشگاه است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان این‌که حوزه و دانشگاه دو نهاد مهم و تأثیرگذار در جامعه اسلامی هستند، گفت: رقابت های حزبی و گروهی آفت حوزه و دانشگاه است.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان صبح امروز در دیدار معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه کاشان و مدیران و کارشناسان این دانشگاه ذات اقدس ربوبی را منشأ همه علوم جهان هستی دانست و گفت: تمامی علوم  اعم از علوم معنوی و علوم مادی از ذات اقدس ربوبی سرچشمه می‌گیرد.

 

وی افزود: چرخش خورشید و ماه و ستارگان و کواکب از معارف الهی در مظاهر هستی و آشکار است که همه آنها براساس محاسبات ریاضی دقیق نظام هستی می چرخند.

 

آیت الله نمازی گفت: اساتید دانشگاه در نظام توحیدی باید این هنر را داشته باشند که از این لطافت های  علمی در نظام هستی، خدا را در اعداد ریاضی و فرمول های ریاضی برای دانشجویان بیان کنند.

 

به گفته وی خداوند عالم علی الاطلاق است و بر خلاف انسان ها که هر یک  فقط در یک بخش متخصص هستند اما خداوند هیج محدودیتی ندارد و عالم علی الاطلاق است.

 

آیت الله نمازی گفت: کلید ابزار هستی و گشایش در نزد خدا است و خدای سبحان نیز براساس علم، عالم هستی را آفریده است چرا که جهل مساوی با مرگ است بنابراین مردگان دو نوع هستند یک نوع آنهایی هستند که روح از کالبد آنها خارج شده است و مرده فیزیکی هستند اما برخی دیگر مردگان جهل هستند که متحرک هستند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به این که دوست هر انسانی خرد او و دستگاه عاقله او است گفت: مبتنی برعلم بودن یکی از امتیازات اسلام نسبت به دیگر مکاتب سیاسی دنیا است که هم نگاه اسلام و هم معاش اسلام مبتنی بر علم است.

 

آیت الله نمازی یادآورشد: سازمان‌هایی که متصدی آموزش و تعلیم و تربیت جامعه را بر عهده دارند رسالت سنگینی بر دوش آنها گذاشته شده است از این رو سلامت جامعه و ملت بر عهده دو نهاد دانشگاه و حوزه علمیه است.     

 

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه فعالیت در دانشگاه را کار جهادی خواند و گفت: اساتید برجسته، کارمندان به ویژه روحانیتی که در دانشگاه مسؤولیت پذیرفته اند باید متوجه جایگاه علمی دانشگاه در جامعه اسلامی باشند که دانشجویانی که در آینده مسؤولیت هایی را نظام اسلامی بر عهده خواهند داشت را براساس معرفت شناسی و مبدأ شناسی تربیت کنند.

 

به گفته وی، دانشگاه ها در نظام جمهوری اسلامی باید بر مبنای اسلام سیاستگذاری کنند که در این راه نهادهای اسلامی که در رأس آنها نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها است وظیفه و رسالت سنگینی را برعهده دارد.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان یاد آورشد: افرادی که دانشگاه ها متصدی مسائل معرفت شناسی را بر عهده دارند باید در این امر متخصص و توانمند باشند تا بتوانند پاسخگوی دانشجویان باشند.

 

آیت الله نمازی بر لزوم مسلح شدن فعالان امور فرهنگی دانشگاه به سلاح علم و فرهنگ تأکیدکرد و گفت: فعالان امور فرهنگی در دانشگاه ها باید در این زمینه به قدری توانمند باشند که کلام آنها برای دانشجویان ملاک و قابل احترام باشد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با تأکید بر توجه به تحصیل و فراگیری علم در دانشگاه و پرهیز از فعالیت های سیاسی گفت: دانشگاه محلی برای تحصیل و علم است و جایی برای فعالیت های سیاسی و گروهی و جناحی و مناقشات سیاسی نیست.

 

آیت الله نمازی رقابت های گروه ها و احزاب اقلیت و اکثریت آن هم از نوع سیاست غربی در فضای محدود دانشگاه ها و حوزه های علمیه را سم و آفت بزرگی برای این دو نهاد مهم و تأثیرگذار در جامعه اسلامی دانست./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات