۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۲
کد خبر: ۲۲۵۰۸۰
لاریجانی در افتتاح نخستین خانه بیداری اسلامی کشور در اصفهان:

داعش وصله ناجور تحمیل شده به بدنه جریان بیداری اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس شورای اسلامی مسلمانان را به تداوم در حرکت «بیداری اسلامی» تکیه بر توان خود فرا خواند و گفت: جوهره «بیداری اسلامی» استقلال وایستادگی امت اسلامی است، چرا که جریان «بیداری اسلامی» اصیل بوده و دارای قوه پایداری و تداوم و سرمایه‌ای برای امت اسلامی محسوب می‌شود.
علي لاريجاني در اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، عصر امروز در آیین افتتاحیه نخستین خانه «بیداری اسلامی» در کشور با حضور، علی اکبر ولایتی مشاور عالی رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل، رسول زرگرپور استاندار اصفهان، سید مرتضی سقاییان نژاد شهردار اصفهان و برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی وجمعی از پژوهشگران و با سخنرانی علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

لاریجانی در آغاز با بیان این که نهضت مشروطه در ایران شرایط متفاوتی با دیگر نهضت ها در دیگر کشورها داشت، اظهار کرد: جریان مشروطیت در آذربایجان تا حدی متأثر از جریان روشنفکری و چپ بود ولی جبهه ضد استبدادی نیز در آن قوی بود اما در تهران جریان مشروطیت یک جریان میانه حال قرار داشت.

وی با اشاره به این که جریان مشروطیت با چالش‌های متفاوتی مواجه بود، افزود: هم اکنون نیز شاهد وجود این چالش در جریان‌های نهضتی کنونی جهان هستیم چرا که جریان مشروطیت با تفکر عدالت‌خواهانه آغاز و بنا بود قانون شرعی حاکمیت کند اما به مرور زمان به مجلس و شورا تبدیل شد.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این که عالمانی نظیر آقانو‌ر‌الله نجفی درجریان مشروطه جامعه و جریان مشروطه را به سمت تفکر ایجاد جامعه اسلامی پیش برد و چالش‌ها و نگرانی‌ها در مسیر نهضت را کاهش دادند، تصریح کرد: در جامعه اسلامی باید تفکرات مدیریتی بر اساس مبنای اسلامی باشد و مبدا نهضت مشروطه نیز روحانیت و مجتهدان طراز اول بوده‌اند.

وی واژه «بیداری اسلامی» را نشان از یک پختگی بالا در بین‌ ملت‌ها دانست و بیان کرد: تمدن غرب دارای سقوط های بسیاری است چرا که انسان غربی یک انسان هدف‌دار نیست بلکه یک انسان بی‌خانمان است.

لاریجانی روابط امروز انسان مدرن را نشان‌دهنده افول شرایط انسانیت در غرب بیان کرد و ادامه داد: برخی از مشکلات دنیای غرب سبب مسخ انسان شده است و بسیاری از تفکرات غربی نیز بر این نگرش منفی تأکید دارد.

وی با اشاره به وجود نهضت های «بیداری اسلامی» در جهان امروز اسلام که گاهی به دلیل شیطنت‌های بیرونی و تندروی‌های درونی دچار مشکل می شود، ابراز کرد: شاید به دلیل برخی اقدامات مدتی«بیداری اسلامی»، این جریان فزاینده خفته بماند ولی هرگز نابود نمی شود.

رییس مجلس شورای اسلامی با هشدار به کشورهای غربی با بیان این که بدانید که با دسایس و توطئه‌های خود نمی‌توانید سرعت شکل‌گیری و توسعه «بیداری اسلامی» را کند کنید و یا حتی زمینه‌های نابودی آن ‌را ایجاد کنید، تأکید کرد: ایجاد برخی جریان‌های تندرو و افراطی چون داعش آفت‌هایی است که درسایه جریان‌ها و نهضت‌های «بیداری اسلامی» از سوی دشمنان شکل‌گرفته است.

وی وجود این پدیده‌ها را ضایعاتی برای امت اسلامی دانست چرا که داعش وصله ‌ناجوری بوده که به زور به بدنه جریان «بیداری اسلامی» تحمیل شده است و خاطرنشان کرد: امروز صهیونیسم بین‌الملل، جریان تندرو داعش و آمریکا همگی در یک مسیر قرار دارند هدف مشترک آنها از بین بردن جریان «بیداری اسلامی» است.

لاریجانی مسلمانان را به تداوم در حرکت «بیداری اسلامی» و تکیه بر توان خود فراخواند و یادآور شد: جوهره «بیداری اسلامی» استقلال و ایستادگی امت اسلامی است هرچند برای ما روشن است جریان «بیداری اسلامی» یک جریان اصیل است و دارای قوه پایداری وتداوم بوده و سرمایه‌ای برای امت اسلامی محسوب می‌شود./939/پ202/ج

ارسال نظرات