۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۲۲۵۵۷۵
جانشین مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان:

استان اصفهان 570 طلبه و روحانی شهید تقدیم انقلاب کرده است

خبرگزاری رسا ـ جانشین مدیریت حوزه علمیه اصفهان گفت: حوزه های علمیه به نسبت جمعیت خود، بیشترین شهید را به انقلاب اسلامی ایران تقدیم کرده اند.
حجت الاسلام عليرضا باطني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام علیرضا باطنی، جانشین مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان ظهر امروز در جلسه هماهنگی ششمین کنگره شهدای روحانی اصفهان که با حضور مسؤولان پایگاه های بسیج طلاب و روحانیان حوزه علمیه اصفهان همراه بود، اظهار داشت: فرهنگ شهدا باید در جامعه ای که بیش از گذشته تشنه معنویت است، عرضه شود.

 

وی به برگزاری هر چه باشکوه تر کنگره سالانه شهدای روحانی استان تأکید کرد و افزود: با برگزاری این کنگره می توان راه شهدا را در غدیر و محرم امتداد داد.

 

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان با اشاره به این که شهدا برای دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند، تصریح کرد: امروز وظیفه ماست تا رساننده پیام شهدا باشیم.

 

وی هشت سال جنگ را یک دفاع عقیدتی دانست و تأکید کرد: به همین دلیل است که بیش از سه دهه مورد هجوم همه جانبه دشمنان دین قرار گرفته ایم و این حقیقتی است که باید به نسل های بعدی انتقال دهیم.

 

حجت الاسلام باطنی با اشاره به این‌که استان اصفهان 570 شهید طلبه و روحانی دارد، خاطر نشان کرد: حوزه های علمیه به نسبت جمعیت خود، بیشترین شهید را به انقلاب اسلامی ایران تقدیم کرده اند و این افتخاری بی بدیل برای ما به وجود آورده است.

 

وی روحانیت را منادی دین مبین اسلام دانست و تأکید کرد: روحانیت در طول تاریخ چیزی نگفته جز این‌که پیش از آن خود عمل کرده باشد و این مسأله امروز هم باید با همان صلابت گذشته در میان روحانیان ادامه پیدا کند.

 

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان به بیان فعالیت روحانیت در سال های دفاع مقدس اشاره و یادآور شد: روحانیان در آن سال ها هم در خط مقدم و هم در شهرها و روستاها، مردم را با اهمیت فرهنگ جهاد آشنا می کردند.

 

این آزاده دفاع مقدس به بیان خاطره ای از روحانی شهید حجت الاسلام هاشمی فر پرداخت و بیان داشت: قبل از عملیات بدر، آن شهید والامقام را در پادگان غدیر اصفهان دیدم و وقتی از حالش و دلیل مراجعت او به اصفهان پرسیدم، گفت؛ به زادگاه خودم آمدم تا مردم را با ضرورت حضور در جبهه آشنا کنم، که البته توانسته بود 200نفر را با خود عازم جبهه کند و در همان عملیات به فیض عظمای شهادت رسید.

 

لازم به ذکر است، کنگره بزرگداشت شهدا و ایثارگران روحانی استان اصفهان پنج شنبه 24 مهرماه از ساعت 8:30 صبح در ناحیه بسیج امام صادق(ع) اصفهان واقع در خیابان کمال اسماعیل، خیابان باغ گلدسته برگزار می شود./939/پ202/ب3

ارسال نظرات