۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۴
کد خبر: ۲۲۵۶۳۸
جایگاه تبلیغ دینی در بین سربازان(6)

پادگان‌ها فضای مناسبی برای تبلیغ چهره به چهره

خبرگزاری رسا ـ مبلغ دینی حوزه علمیه به تاثیر تبلیغ چهره به چهره اشاره و تأکید کرد: سخنرانی عمومی در برخی زمان‌ها چندان اثرگذار نیست تبلیغ باید فرد به فرد باشد و رابطه مبلغ با نیروها صمیمی باشد.
رژه ارتش ايران
حجت الاسلام اکبر شاهپری، مبلغ دینی حوزه علمیه قم، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا به اهمیت خوش خلقی در تمام مراحل تبلیغ دین اشاره کرد و گفت: رسول اکرم (ص) به مهربانی شهره بودند و بوسیله اخلاق نیکو دین اسلام را برای دیگران تبیین می کردند.
 
وی با اشاره به تأثیر خوش رفتاری مبلغ در بین سربازان افزود: همان گونه که پیامبر اکرم(ص) با مهربانی در دل ها نفوذ می کرد، اگر مبلغ رفتار نیکویی داشته باشد در بین نیرو ها الگو می شود.
 
حجت الاسلام شاهپری با اشاره به نفوذ مبلغ در دل های نیروهای جوان تصریح کرد: اگر روحانی در قلب مردم جا بگیرد، تاثیر کلامش بیشتر می شود.
 
مبلغ دین تبلیغ چهره به چهره را موثرتر قلمداد کرد و ابراز داشت: کلام مبلغ تنها با سخنرانی عمومی در بین سربازان تاثیر چندانی ندارد و روحانی برای تاثیر عمیق سخنش باید با فرد فرد نیروها ارتباط دوستانه و نزدیکی داشته باشد.
 
وی اعتقاد و ایمان قلبی لزوم اثرگذاری کلام دانست و اظهار داشت: سخن کز دل برآید، لاجرم بر دل نشیند؛ بنابراین اگر مبلغ به حرفی که می زند ایمان داشته باشد قطعا دل ها نفوذ می کند.
 
حجت الاسلام شاهپری به عالم بودن مبلغ اشاره و تاکید کرد: در بین سربازان افراد متفاوت با تحصیلات و عقاید مختلف وجود دارد بنابراین مبلغ باید در حدی آگاهی داشته که آماده برای جواب به سوالات همه باشد.
 
وی همچنین تدوین متون آموزشی مسائل دینی در پادگان ها توسط متخصص دین را ضروری برشمرد و گفت: اگر تدوین متون آموزشی به حوزه علمیه واگذار شود، علمای تحصیل کرده می توانند به گونه ای متون را تنظیم کنند که نوشته ها دارای دو خصوصیت باشند؛ نخست پرهیز از کسل کننده بودن و همچنین کامل و با محتوا بودن متون که دو مسأله اساسی در تبلیغ دینی است./1322/ت302/س
ارسال نظرات