۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۲۲۶۶۰۳

حضور آستان قدس رضوی با هزار عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب مشهد

خبرگزاری رسا ـ مدیر عامل به ‌نشر، از حضور انتشارات آستان قدس رضوی با یک هزار عنوان کتاب در شانزدهمین دوره نمایشگاه کتاب ناشران ایران در مشهد خبر داد.
به نشر
به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، جواد محمدزاده مقدم، مدیر عامل انتشارات آستان قدس رضوی(به ‌نشر) با اشاره به این که، تعداد عناوین کتاب این انتشارات در نمایشگاه امسال در مقایسه با سال گذشته، رشد 20 درصدی داشته است، اظهار کرد: در بخش کودک با 400 عنوان، بزرگسال با 300 عنوان و سایر موسسات  آستان قدس رضوی نیز با حدود 300 عنوان اثر، شرکت خواهیم کرد.
 
وی با بیان این که در نمایشگاه امسال، با نگاهی کاملا متفاوت نسبت به دوره های گذشته حضور خواهیم یافت، خاطر نشان کرد: علاوه بر این که تعداد عناوین کتاب های این دوره افزایش داشته، شرایط تخفیفی فوق العاده تری فراهم کرده ایم.
 
محمدزاده مقدم با بیان این که در نمایشگاه امسال، سامانه مدیریت ارتباط با مشتری نیز رسما اجرایی می شود، افزود: مدل مفهومی این سامانه در سال 92 تعریف و نحوه تعامل با مشتریان در آن مشخص شد و بدین ترتیب، با استفاده از فرم هایی که در غرفه های به نشر موجود است، اطلاعات جمعیت شناختی مشتریان را جمع آوری می شود.
 
وی اضافه کرد: بر اساس این اطلاعات و نیز میزان وفاداری و اهمیت، مشتریان در گروه های مختلف تعریف و نحوه ارایه تخفیف و خدمات فرهنگی مشخص می شود. در واقع با پیاده سازی اجرای این سامانه، از این پس، نحوه تعاملات مالی با مشتریان و حتی ارایه مشورت به آن ها، به صورت آگاهانه مدیریت خواهد شد.
 
مدیر عامل به ‌نشر در بخش دیگری از صحبت های خود، از اجرای برنامه های فرهنگی جانبی در نمایشگاه کتاب امسال خبر داد و افزود: برنامه ریزی های متنوعی برای انواع گروه های مخاطب به نشر تعریف شده است که از آن جمله می توان به نشست تخصصی تحلیل وضعیت نشر در آستان قدس رضوی برای گروه دست اندرکاران حوزه نشر به خصوص موسسات آستان قدس رضوی اشاره کرد.
 
وی ادامه داد: علاوه بر این، نشست تخصصی تحلیل وضعیت طراحی جلد با حضور گروه خبرگان و هنرمندانی که در حوزه نشر فعالیت می کنند و همچنین نشست تخصصی روش های ارتقاء سطح مطالعه کودکان، با حضور نویسندگان معتبر در سطح ملی برای مربیان و معلمان مدارس و مهد کودک ها در حاشیه شانزدهمین دوره نمایشگاه کتاب مشهد، پیش بینی شده است.
 
محمدزاده مقدم از اختصاص سه غرفه به انتشارات آستان قدس رضوی در نمایشگاه کتاب امسال سخن گفت و اظهار کرد: 2 غرفه 48 متری برای گروه سنی کودک و بزرگسال به نشر اختصاص یافته که سه چهارم هر غرفه، مربوط به بخش فروش و باقیمانده به ارایه خدمات فرهنگی تخصیص می یابد.
 
وی ادامه داد: همچنین، در کنار سایر موسسات فرهنگی آستان قدس رضوی، غرفه‌ای 36 متری نیز در اختیار انتشارات آستان قدس رضوی قرار گذاشته خواهد شد که صرفا در آن مقوله نمایش و معرفی کتاب مطرح است.
 
گفتنی است؛ شانزدهمین نمایشگاه کتاب ناشران ایران در مشهد، دوم تا نهم آبان ماه در نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار می شود./1308/د102/ب5 
ارسال نظرات