۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۲۲۷۵۰۲
مدیرکل اوقاف سیستان و بلوچستان:

دشمن با انحراف در مجالس عزاداری درپی ضربه زدن به دین است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام تدینی با تأکید بر اینکه دشمنان با تغییر در اشعار و ترویج خرافات به دنبال ضربه‌زدن به دین هستند؛ گفت: اهمیت به نماز و امربه معروف و نهی از منکر، اصول غیرقابل اغماض عاشورا هستند.
حجت الاسلام اسماعيل تديني، مديرکل اوقاف و امور خيريه سيستان و بلوچستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام اسماعیل تدینی مدیرکل اوقاف و امورخیریه سیستان و بلوچستان، در نشست خبری که امروز در سالن کنفرانس این اداره کل برگزار شد، ضمن تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری حضرت اباعبدالله(ع)، گفت: از حادثه کربلا و آنچه برای امام حسین(ع) و یارانش اتفاق افتاد؛ عبرت‌های فراوانی می‌توان آموخت.

 

وی ادامه داد: بی‌بصیرتی خواص، عدم ولایت‌پذیری، افول غیرت دینی، ضعف در دشمن شناسی، اهمیت ندادن به امربه معروف و نهی ازمنکر، وجود مجاهدان دنیاطلب، ترویج بدعت و خرافات عواملی است که سبب ایجاد واقعه کربلا شد؛ اگر ما نیز در عصر خود این نکات را مورد توجه قرار ندهیم؛ مشابه آن را رقم می‌زنیم.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان با بیان این‌که لبّ کلام عاشورا، مبارزه در میدان جنگ و تبلیغ و روشنگری در خارج از میدان است، اظهار داشت: دشمنان با تغییر در اشعار و سبک‌های مداحی و ترویج خرافات و روش‌های نامناسب عزاداری به دنبال ضربه‌زدن به دین هستند.

 

وی خطاب به مبلغان، تأکید کرد: اهمیت به نماز، امربه معروف و نهی از منکر، ایثار، شهادت، صبر و عطوفت باید در سخنرانی‌ها و اشعار به عنوان اصلی مهم مورد توجه مبلغان قرار گیرد.

 

حجت الاسلام تدینی با اشاره به برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در محرم افزود: هدف از برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی تبیین ابعاد عاشورا و عمل به نیت واقفانی است که در راستای برپایی تعزیه، همکاری نموده‌اند.

 

وی همچنین در خصوص سایر اقدامات اداره کل اوقاف و امورخیریه استان در محرم امسال اظهار داشت: سیاه‌پوش کردن مساجد و تکایایی که موقوفه هستند؛ دعوت از 80 مبلغ دینی در حد دکتری از حوزه علمیه قم، برگزاری همایش "لبیک یاحسین" در روز دوم محرم، برنامه ویژه روز عاشورا که مصادف با 13 آبان است و برگزاری همایش "لبیک یا زینب" ویژه بانوان در روز دوازدهم محرم از جمله برنامه‌های این اداره‌کل در محرم امسال است./831/پ202/ب4

ارسال نظرات