۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۲۲۷۵۵۶
حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی:

ریاست آیت الله مهدوی کنی بر مجلس خبرگان مایه آرامش اعضا بود

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین عبداللهی حضور آیت‌الله مهدوی کنی در مجلس خبرگان رهبری را افتخاری برای این مجلس خواند و گفت: ریاست ایشان آرامش خاصی به نمایندگان خبرگان می داد.
حجت الاسلام و المسلمين محمود عبداللهي

حجت‌الاسلام والمسلمین محمود عبداللهی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی را از شخصیت‌های کم نظیر نظام خواند و بیان داشت: ایشان در ابعاد مختلف شخصیتی از جامعیت ویژه‌ای برخوردار بود.

 

وی افزود: از نظر علمی نیز دارای جامعیت بوده و دوره‌های تحصیلی ویژه‌ای را در قم گذارنده بود، آیت‌الله مهدوی کنی از شاگردان مبرز مرحوم حضرت آیت‌الله بروجردی و امام خمینی(ره) بود.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی را از همراهان همیشگی امام راحل از آغاز قیام تا پیروزی انقلاب خواند و بیان داشت: در اوایل انقلاب همه افراد همراه امام(ره) نبوده و به تدریج حضور پیدا کردند، ولی مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی از شخصیت‌هایی بود که از نخستین روزهای نهضت در شکل‌های مختلفی از یاران امام خمینی(ره) بود.

 

وی یادآور شد: فعالیت‌های پیش از انقلاب آیت‌الله مهدوی کنی به زندان منتهی شد و افرادی که در زندان با ایشان همراه بودند خاطرات زیادی را درباره صبر و استقامت آن عالم ربانی بیان می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین عبداللهی درباره شخصیت معنوی مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی نیز اظهار داشت: ایشان ضمن مبارز انقلابی بودن از تقوای ویژه‌ای برخوردار بود و تنها در مسیر رضایت الهی قدم برداشت.

 

وی تأکید کرد: آن عالم ربانی از انقلابیونی بود که در مسیر ولایت مداری و انقلابی باقی ماند، از این‌رو مورد اعتماد و عنایت ویژه امام راحل بود.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به مسؤولیت‌های گوناگون مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی پس از انقلاب اسلامی نیز گفت: ایشان در تمام مسؤولیت‌ها تنها به دنبال انجام وظیفه و تکلیف بود؛ آن عالم ربانی نسبت به شخصیت و جایگاه رهبری دغدغه داشت، از این‌رو توجه ویژه‌ای به مواضع مقام معظم رهبری داشت.

 

وی ادامه داد: ایشان هر چند از نظر قلبی دارای شرایط ویژه‌ای بود ولی با این وجود ریأست مجلس خبرگان رهبری را به سبب احساس تکلیف پذیرفت، هنگام حضور ایشان در جلسه نیز اعضا آرامش خاصی را احساس می‌کردند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین عبداللهی حضور آیت‌الله مهدوی کنی در مجلس خبرگان رهبری را افتخاری برای این مجلس خواند و گفت: یکی از اساتید می‌گفت «آیت‌الله مهدوی کنی ریأست بر مجلس خبرگان را فخر و عزت نمی‌‌داند».

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دانشگاه امام صادق(ع) را باقیات الصالحات برای مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی دانست و عنوان کرد: پرورش یافتگان این دانشگاه در عین عالم بودن، خادم نظام بوده و نسبت به ارزش‌های اسلامی و دینی پایبند هستند.

 

وی تصریح کرد: آن عالم ربانی در کنار کارهای انقلابی ضمن حفظ تقوا و تلاش برای رضایت خدا مسائل معنوی را کامل رعایت می‌کرد؛ از این‌رو مورد عنایت ویژه امام راحل و رهبر معظم انقلاب بود که مقام معظم رهبری در پیام خود کاملا به این موضوع اشاره کرده و این پیام در عین فشردگی شخصیت جامعه مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی را بیان کرده است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین عبداللهی تأکید کرد: همه دلسوزان و علاقه‌مندان به نظام باید از سیره عملی این‌گونه شخصیت‌ها الگو برداری کنند؛‌ چرا که این بزرگان در خدمات خود به مسائل معنوی و انگیزه الهی بودن نیز توجه ویژه‌ای دارند.

 

وی بیان داشت: تلاش افرادی همانند مرحوم آیت الله مهدوی کنی در مسؤولیت‌های مختلف به سبب کسب عنوان، مقام و ثروت نبود، این گونه افراد با خلوص نیت به دنبال رضوان الهی هستند./993/ت302/ج

ارسال نظرات