۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۲۲۷۸۷۳
به مناسبت ایام محرم؛

2 هزار پرده در خیابان های پیرامون حرم مطهر رضوی نصب شده است

خبرگزاری رسا ـ شهردار منطقه ثامن مشهد گفت: 2 هزار پرده به مناسبت ماه محرم در خیابان های بافت پیرامون حرم مطهر رضوی نصب شده است.
2 هزار پرده در خیابان های پیرامون حرم مطهر رضوی نصب شده است

 

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حمید ضمیری، شهردار منطقه ثامن مشهد با اشاره به اقدامات این منطقه برای دهه اول ماه محرم، گفت: امسال سعی شده است تا با تغییر رویکرد، برنامه ها به صورت مشارکتی صورت بگیرد و منطقه در قالب راهبردی و نظارتی ایفای نقش کند.

 

 

وی با بیان این که بیش از 70 درصد برنامه ها به صورت مشارکتی صورت گرفته است، افزود: بدین گونه که 90 درصد هزینه ها توسط مشارکت کنندگان و مابقی توسط شهرداری تامین شده است.

 

ضمیری ادامه داد: مهمترین برنامه در نظر گرفته شده، برگزاری نماز ظهر روزهای تاسوعا و عاشورا است که با مشارکت ستاد اقامه نماز مشهد، پایگاه مقاومت بسیج حریم رضوی و هیئات علاقه مند همچون هیئت جوادالائمه برگزار خواهد شد.

 

شهردار منطقه ثامن با اشاره به فضاسازی های سطح منطقه اظهار کرد: چهار هیأت محوری و برخی از مساجد و کانون های فرهنگی با نظارت ما اقدام به فضاسازی خیابان های اندرزگو، رجایی، شیرازی، آیت الله بهجت، طبرسی و بلوار امیرالمومنین کرده اند.

 

وی با بیان این که 2 هزار پرده در خیابان های بافت پیرامون حرم مطهر رضوی نصب شده است، ادامه داد: چهار پرده بزرگ نیز با هماهنگی و مشارکت پروژه ها در منطقه نصب شده است و چندین پرده دیگر توسط مساجد نصب خواهد شد.

 

ضمیری افزود: تهیه لوح های فشرده ویژه عاشورا و توزیع آن در روزهای تاسوعا و عاشورا توسط بسیج حوزه حریم رضوی از دیگر برنامه های در دستور کار است.

 

شهردار منطقه ثامن مشهد خاطرنشان کرد: همچنین بیست لوح فشرده مداحی در اختیار مجتمع های تجاری و بازارهای منطقه قرار گرفته است تا حال و هوای محرم در این اماکن حکمفرما شود.

 

 وی با بیان این که پایگاه های راهنمای زائر نیز در این ایام فعال هستند، در خصوص ایستگاه های صلواتی تاکید کرد: امسال برای هیچ هیأتی برای برپایی ایستگاه های صلواتی در خیابان های اطراف حرم رضوی به جز در روزهای تاسوعا و عاشورا مجوزی صادر نشده است./934/د102/ب5

 

ارسال نظرات