۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۲۲۷۸۸۱
رییس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی خبر داد:

تشکیل 100 هسته یاوران نماز در خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی از تشکیل100 هسته نماز یاوران در کانون های مساجدخبرداد و گفت: برای تشکیل هسته های یاوران نماز، خدمات آموزشی برای پاسخگویی به دانش آموزان صورت می گیرد.
مسجد و نماز نماز

حجت الاسلام امرالله سبحانی نیا، رییس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد با اشاره به نقش آموزش و پرورش در پیشرفت علمی و اقتصادی کشور گفت: برنامه ریزی های امروز در کشور بایستی بر مبنای فعالیت های دانش آموزی صورت بگیرد.

 

وی با بیان این که برای تعالی معنوی در جامعه باید از همین مقطع دانش آموزی آغاز کرد، تصریح کرد: کار کلیدی دست معلم کلاس اول است و به همین دلیل در کشورهای دیگر برای این مقاطع درس آب بازی و خاک بازی نیز طراحی شد و این برنامه رسمی و درسی شد  چرا که آموخته های کودکی در بزرگسالی در عمق جان افراد می نشیند.

 

رییس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی اظهار کرد: دشمن در حال حاضر قبل از تولد و دوران کودکی نسبت به آموزش افراد نگاه تئوری دارد و با توجه به سیاست های روز خودشان برنامه های آموزشی را نیز مدون می کنند.

 

وی افزود: درعین حال دشمن با این همه برنامه ریزی برای توقف انقلاب ها در برابر فعالیت های مذهبی معنوی در کشور ایران درمانده شده است و به هر دری می کوبد تا جلوی این فعالیت ها را بگیرد در عین حال به بن بست می خورد.

 

رییس ستاد اقامه نماز در ادامه به بیان مشکلات در حوزه تربیت دینی در جامعه امروز  پرداخت و افزود: در مرحله اول خانواده ها شیوه تربیت دینی را نمی دانند و تربیت دینی امروز هم با نسل جدید همان بکارگیری امر و نهی پنجاه سال قبل است.  

 

وی افزود: متولیان فعالیت های فرهنگی نیز تربیت دینی را بلد نیستند و در مراکز مذهبی گاه از ورود کودکان ممانعت به عمل می آید به بهانه این که این مرکز جای کودکان نیست و در مساجد هم استقبال خوبی از حضور بچه ها صورت نمی گیرد.

 

رییس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی با بیان که امروز با توجه به گستردگی مناطق جغرافیایی در شهر تشکیل هسته های میلیونی و صد نفری میسر نیست، تصریح کرد: امروز بایدهسته های کوچک در مساجد با مسؤولیت افراد توانمند که تجربه بیشتری دارند، تشکیل شود.

 

وی در ادامه از تشکیل100 هسته نماز یاوران در کانون های مساجدخبرداد و گفت: برای تشکیل هسته های یاوران نماز، خدمات آموزشی برای پاسخگویی به دانش آموزان صورت می گیرد.

 

حجت الاسلام سبحانی نیا ادامه داد: از نیروهای جدید و آشنا و علاقمند این هسته ها تشکیل می شود و این هسته ها حمایت ها می شوند و تحت آموزش های عمومی قرار می گیرند.

 

وی با بیان این که هر یک از کانون های مساجد باید یک کانون نماز هم باشد، خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) از ابتدای رسالت خود نماز را امری واجب دانستند و امروز مساجد ما از بی پولی خالی نیست بلکه از بی هنری خالی است و سوءمدیریت در مساجد باعث جذب حداقلی شده است.

 

برپایی نمایشگاه های عاشورایی

 وی در ادامه درباره فعالیت های هسته یاوران نماز مساجد، گفت: اهدای بسته های فرهنگی و برگزاری ماهانه یک نشست توجیهی و نشست های فصلی نیز با حضور متخصصان از دیگر برنامه های این هسته ها است.  

 

رییس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی در ادامه درباره دیگر فعالیت ها در ایام محرم و صفر از پریایی نمایشگاه های عاشورایی در این ایام خبرداد و اظهار کرد: هدایت، هدف اصلی در مساجد است و با تشکیل هسته های نماز یاور می توان تبلیغ نماز کرد هماهنگونه که نماز ظهر عاشورا تبلیغ می شود.  

 

 وی در ادامه با بیان این که از فضای مجازی کم استفاده کرده ایم، یادآور شد: سال گذشته مسابقه « ساجدان عاشق»آشنایی با یاران امام حسین (ع) با محوریت نماز با همکاری دستگاه های مختلف اجرایی برگزار شد که امید است این مسابقه با توجه به استقبال چشمگیر امسال هم برگزار شود./934/ت302/ب5

ارسال نظرات