۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۲۲۸۳۷۸
مبلغ دینی حوزه علمیه:

برکت درس خواندن و مجتهدشدن به تبلیغ دین است

خبرگزاری رسا ـ مبلغ دینی حوزه علمیه با بیان این‌که اگر تبلیغ طلاب نباشد، درس خواندن و مجتهدشدن آنها بی برکت خواهد شد، گفت: طلاب می توانند در ایام درسی به تحصیل علم پرداخته و در ایام تبلیغی، به تبلیغ دینی خود بپردازند.
نمايي از تبليغ جهادي طلاب در مناطق محروم کرمان

حجت الاسلام رضا عصارزاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به برخی از مؤلفه های تبلیغ چهره به چهره اشاره کرد و گفت: انسان باید در دیدار با برادر مؤمن خود، اخلاق نیکو و چهره شاداب داشته باشد، چه بسا اسمی که روی تبلیغ چهره به چهره است، نشان دهنده اهمیت این موضوع باشد. طبق دستور اهل بیت عصمت و طهارت(ع) باید چهره ای شاداب و نیکو داشت.

  

وی افزود: زبان نرم و لطیف یکی دیگر از مؤلفه های تبلیغ چهره به چهره به شمار می آید. برای سخن گفتن باید زبان نرم داشت در غیر این صورت، نمی توان مؤثر واقع شد و پیام الهی را منتقل کرد. خداوند به حضرت موسی(ع) فرمود در سخن گفتن با فرعون، زبان نرم داشته باش. در تبلیغ چهره به چهره باید خاضع، خاشع و فروتن بود؛ یعنی مبلغ نباید خود را بالاتر از مخاطب خویش بداند.

 
مبلغ دینی حوزه علمیه به زمان شروع تبلیغ طلاب پرداخت و اظهار داشت: زمان شروع تبلیغ طلاب به عوامل مختلفی از جمله استادان، محیط تحصیل و سن ورود طلاب به حوزه علمیه بستگی دارد. اگر استادان، مسائل دینی و اخلاقی را با هم تعلیم داده باشند و طلاب سطح مقدمات را به خوبی گذرانده باشند، می توانند به تبلیغ بپردازند.
 
حجت الاسلام عصارزاده با بیان این‌که باید در کنار مجتهدپروری به مبلغ پروری هم توجه داشت، گفت: زکات علم طلبه، ترویج آن است. اگر تبلیغ طلاب نباشد، درس خواندن و مجتهدشدن آنها بی برکت خواهد شد. طلاب می توانند در ایام درسی، به تحصیل علم پرداخته و در ایام تبلیغی، به تبلیغ دینی خود بپردازند.
 
وی به ساز و کارهای آموزشی رسیدن به مرحله مبلغ پروری از سوی حوزه علمیه اشاره و ابراز کرد: حوزه علمیه باید با تشکیل مراکز تخصصی و گزینش طلبه ها، آنها را بارور کند و از مقدمات طلبگی، مراقبت طلاب باشد. همچنین حوزه علمیه باید محتوای علمی را برای طلاب فراهم و طلبه را از نظر شخصیتی و اخلاقی آماده کند که لازمه شروع آن از مقدمات است.
 

 

مبلغ دینی حوزه علمیه درباره جایگاه مشاوره در تبلیغ دین نیز اظهار داشت: مشاوره یکی از انواع تبلیغ چهره به چهره است؛ طلاب مشاور باید تخصص مشاوره را فراگیرند و همچنین باید در حیطه ای مشاوره بدهند که در آن زمینه کار کرده باشند و با مشاوره اشتباه سبب آسیب و ضربه به مردم و جامعه اسلامی نشوند./822/ت302/ی
ارسال نظرات