۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۷
کد خبر: ۲۲۸۸۰۲

همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی در اراک برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ در اولین جمعه ماه محرم الحرام، همایش بزرگ و معنوی شیرخوارگان حسینی به همت هیئت فرهنگی مذهبی حضرت علی اصغر(ع) اراک در مصلی بیت المقدس اراک برگزار شد.
همايش شيرخوارگان حسيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اراک، صبح جمعه ششمین روز از محرم الحرام 1436 هجری قمری مصادف با نهمین روز از آبان ماه 1393 در مصلی بیت المقدس شهرستان اراک، همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی، همزمان با سراسر کشور با هدف بزرگداشت مقام شامخ حضرت علی‌اصغر(ع) و بیان مظلومیت شیرخوار امام حسین(ع)، تبیین اهداف و پیام‌های اصلی قیام عاشورا برگزار شد.

 

در این همایش خانواده‌هایی که فرزندان آن‌ها در سال‌های 92 و 93 متولد شده‌ بودند شرکت داشتند و به تمامی کودکانی که در این همایش ثبت نام کرده بودند لباس شیرخواره به ‌صورت رایگان اهدا شده بود.

 

در این همایش مادران عزادار حسینی با پوشاندن لباس های محرم و بستن سربندهای سبز یا حضرت علی اصغر (ع) و یا حضرت علی اکبر (ع) به پیشانی شیرخوارگان و نوزادان خود به سوگواری پرداختند.

 

سخنران این همایش معنوی مدرس حوزه و دانشگاه کاشان، حجت الاسلام حسین حسن زاده، با اشاره به اهمیت تربیت صحیح فرزندان گفت: والدین باید با تاسی از اهل بیت (ع) و الگوبرداری از سیره و منش آن بزرگواران تربیت دینی و اسلامی را برای فرزندان خود به کار گیرند و از مادران و پدران حاضر در مجلس خواست تا شیرخوارگان خود را برای قیام امام زمان(عج) و خدمت به مجالس اهل بیت (ع) نذر کنند.

 

در این آیین باشکوه معنوی مداح اهل بیت (ع) محمد حیدرزاده، از مداحان برجسته قم در رثای اهل بیت معصومین (ع)، به مرثیه سرایی و مداحی پرداخت، و مردم نیز به یاد سرور سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین و نوزاد شش ماه ایشان اشک ماتم ریختند و مادران عزادار حسینی نیز با خواندن لالایی و بالای سرگرفتن کودکان شیرخوار خود، یاد کوچکترین سرباز کربلا حضرت علی اصغر (ع) را گرامی داشتند./828/پ201/ب

ارسال نظرات