۱۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۲۲۹۷۰۹

واکنش آیت‌الله نمازی به یاوه‌گویی‌های مقامات آمریکایی

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: ملت سلحشور، شجاع و علوی ایران اسلامی به مقامات آمریکایی هشدار می دهند با وجود مذاکرات انجام شده اگر بخواهند ملت ایران را تهدید کنند، ملت ایران نیز با تمام قدرت در برابر آنها ایستادگی خواهد کرد.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته در مصلای بقیه الله الاعظم کاشان با اشاره به تهدیدات و یاوه گویی های مقامات آمریکایی مبنی بر تسلیم شدن ایران در برابر خواسته های آنان گفت: آمریکا اعلام کرده است توافق بهتر از عدم توافق است از این رو اگر ایران تن به خواسته های آنان ندهد توافقی انجام نخواهد شد.

 

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که ساخت سلاح هسته ای به لحاظ فقهی و شرع اسلام حرام است گفت: وقتی آمریکا سخنان جمهوری اسلامی را درک نمی کند چگونه جمهوری اسلامی ایران باید به شما ثابت کند که در حال تولید سلاح اتمی نیست.

 

صهیونیست ها از ترس موشک های مقاومت مکانی را در فلسطین اشغالی پیدا نخواهند کرد

 

نماینده ولی فقیه در کاشان همچنین یورش نظامیان صهیونیستی به مسجد الاقصی و آغاز حملات نظامیان اسرائیلی به مردم فلسطین در کرانه باختری را محکوم کرد و گفت: امروز دفاع از مردم شجاع فلسطین وظیفه همه  ملت های مسلمان است.

 

آیت الله نمازی در ادامه حمله نظامیان آل سعود در عربستان و بحرین و حمله گروه های تروریستی در پاکستان به چندین حسینیه را که منجر به مجروح شدن و شهادت تعدادی از عزاداران حسینی در این کشورها شد را محکوم کرد و گفت: حماس نیز اعلام کرده است شرایط برای قیام و انتفاضه مردم در قدس اشغالی آماده است.

 

وی با اشاره به این که حماس موفق شده پهبادهای مسلح به سلاح های انفجاری را برای عملیات در عمق اسرائیل تولید کند گفت: سید حسن نصرالله دبیر کل جنبش حزب الله نیز اعلام کرده است اگر جنگی صورت بگیرد صهیونیست ها مکانی را در فلسطین اشغالی که بتوانند از ترس موشک های مقاومت در امان باشند پیدا نخواهند کرد.   

 

مرگ جرج جرداق مسیحی ضایعه ای برای مسیحیان جهان و مسلمانان محسوب می شود

 

عضو مجلس خبرگان رهبری فوت جرج جرداق مسیحی مُرید امیرمومنان(ع) را به مسیحیان جهان و مسلمانان تسلیت گفت و از وی به عنوان شخصیتی نام برد که پنج جلد کتاب در باره حضرت علی(ع) با نام الامام علی صوت العداله الانسانیه نوشت و علی(ع) را ندای عدالت جهانی معرفی کرد.

 

آیت الله نمازی یادآورشد: جرج جرداق با وجود اینکه مسیحی بود اما فکر و عقیده ای ولایی داشت که مرگ ایشان ضایعه ای برای مسیحیان جهان و مسلمانان محسوب می شود.

 

محرم و عاشورا سال به سال در ایران و تمام دنیا با شکوه و عظمت بیشتری برگزار می شود

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه عاشورا را رمز بقای اسلام و رمز عزت امت اسلامی دانست و گفت: اگر گردن شیعه را هم بزنند شیعه دست بردار امام حسین(ع) نیست.

 

آیت الله نمازی یاد آورشد: علیرغم همه توطئه هایی که از گذشته تا به امروز علیه اسلام ادامه داشته و امروز نیز از سوی داعش و القائده و تکفیری ها و وهابیت در حال انجام است اما به کوری چشم همه دشمنان سال به سال محرم و عاشورا نه تنها در ایران بلکه در تمام دنیا با شکوه و عظمت بیشتری انجام می شود.

 

وی بر اهمیت عزاداری های محرم تأکید کرد و افزود: در طول تاریخ اسلام بنی امیه و بن العباس خیلی ها تلاش کردند تا کربلا و عاشورا را از تاریخ اسلام حذف کنند اما نه تنها نتوانستند بلکه هر سال که می گذرد کربلا و عاشورا تجدید حیات می کند و زنده می شود و روح تازه ای در کالبد شیعه و همه مسلمانان دمیده می شود و از عاشورا الهام می گیرند.

 

به گفته وی در تاسوعا و عاشورای امسال بیش از 10 میلیون زائر امام حسین(ع) برای عزاداری امام حسین(ع) و یارانش وارد کربلا شدند که این امر بیانگر این نکته مهم است که استکبارجهانی و اقمار وابسته به آنها چه بخواهند و چه نخواهند نابودی آنها نزدیک است.

 

آیت الله نمازی در ادامه بر تحقیق و پژوهش پیرامون جایگاه و دستاوردهاو برکات عاشورا و کربلا در نظام اسلامی تأکیدکرد و گفت: اساتید حوزه و دانشگاه و پژوهشگران این دو حوزه این اقدام اساسی را در دستور کارخود قرارداده تا مشخص شود جایگاه عاشورا کجاست و چرا باید در عاشورا عزاداری کنیم و اشک بریزیم.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: حیات اسلام در گروه عاشورا است و اگر عاشورا از مجموعه ساختار اسلام حذف شود دیگر چیزی برای اسلام باقی نمی ماند و اسلام حرفی برای گفتن نخواهد داشت./1307/پ201/ب4

ارسال نظرات